Skip to content

אלף מקומות ראשונים במתקן למסתננים יימסרו לשב"ס בשבוע הבא

מנכ"לי משרדי ראש הממשלה והביטחון סיירו היום במתקני השהייה שמקים משרד הביטחון בקציעות. בסיור נמסר כי מתחילת החודש חדרו לישראל 195 מסתננים ו-12 בלבד במהלך הסופ"ש האחרון. נתניהו בישיבת הממשלה: "אנחנו מפעילים, לחץ תודעתי חזק בתוך אפריקה להסביר למסתננים שהמשחק ישתנה וכללי המשחק השתנו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, ומנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל.) אודי שני, סיירו היום במתקני השהייה שמקים משרד הביטחון באזור קציעות שבדרום. אל שני המנכ"לים התלוו מנהל מינהל אכיפה וזרים ברשות ההגירה והאוכלוסין, יוסי אדלשטיין, ובכירי שירות בתי הסוהר, שאמונים על קליטת המתקנים והפעלתם.

פליטים במתקן סהרונים (צילום מתוך אתר השב"ס)
ילדי פליטים במתקן סהרונים (צילום מתוך אתר השב"ס)

סמנכ"ל משרד הביטחון, בצלאל טרייבר – האחראי על פרויקט הקמת מתקני השהייה במשרד הביטחון – מסר כי אלף מקומות שהייה ראשונים יימסרו לשירות בתי הסוהר כבר בתחילת השבוע הבא. העבודות בפלח הראשון במתקן האוהלים "נחל רביב" נשלמות בימים אלה – ועד למסירתו בשבוע הבא, יצוידו האוהלים בכל הציוד הנדרש לשהייה ארוכת טווח (מיטות, מזרנים וכדומה). במקביל יוקמו מבני ציבור רבים, ובהם חדר אוכל ממוזג, סככות והצללות רב תכליתיות, סדנאות תעסוקה, מבני חינוך, בתי תפילה, מרפאה, מספרה, משרדים ועוד.

עוד נמסר במהלך הסיור:

•     3,000 מקומות שהייה נוספים במתקן "נחל רביב" יושלמו עד אמצע החודש הבא.

•     מתקן השהיה הקבוע, שבונה משרד הביטחון, יושלם עד סוף השנה. המתקן יכלול בשלב ראשון 3,000 מקומות שהייה במבנים, עם אופציה להוספת עוד אלפי מקומות שהייה בתוך זמן קצר.

מנהל מינהל אכיפה וזרים ברשות ההגירה והאוכלוסין, יוסי אדלשטיין, עדכן על הירידה המשמעותית בשיעור חדירת המסתננים לישראל:

•     מתחילת החודש חדרו לישראל 195 מסתננים  ו-12 בלבד במהלך הסופ"ש האחרון.

•     במהלך חודש יוני חדרו לישראל 928 מסתננים, לעומת יותר מ-2,000 מסתננים במהלך חודש מאי וממוצע של יותר מ-1,700 מסתננים בכל חודש מתחילת השנה.

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, אמר: "הפעולות שהממשלה עושה מביאות לתוצאות בשטח. הקמת הגדר, השבת המסתננים מדרום סודאן לארצם והעברת כל מסתנן שחוצה את הגבול ישירות למתקני שהייה הביאו לירידה משמעותית במספר המסתננים. התכניות שלנו להתמודדות עם מסתנני העבודה הבלתי חוקיים עובדות ונמשיך לפעול בנושא זה".

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל.) אודי שני: "משרד הביטחון, כגוף הביצוע המוביל במדינת ישראל, ובעל הניסיון הרב ביותר בהקמת פרויקטים לאומיים בתוך זמן קצר, קיבל את המשימה על-פי הנחיית ראש הממשלה, ויעשה כל מאמץ להשלים בהקדם האפשרי את תכנית החירום".

לדברי שני, משרד הביטחון וצה"ל, בסיוע של עשרות קבלנים עובדים מסביב לשעון, כדי להשלים את המשימה במקצועיות, ביעילות ובהקדם האפשרי. "השלמת המתקנים תביא לכך שכל המסתננים שיכנסו לארץ, יועברו ישירות למתקני השהייה, וישהו בהם תקופות ארוכות, וזאת בלי להגיע לערים ברחבי הארץ".

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס לנושא בישיבת הממשלה ואמר, בין היתר, כי השבוע יושלם הקילומטר ה-200 של הגדר הנבנית בגבול מצרים. "זה ייקח לנו כמה חודשים להשלים את 20 הקילומטרים הנוספים, בשטחים ההרריים באילת ובמרכז הגבול עם מצרים, ואנחנו מפעילים לחץ תודעתי חזק בתוך אפריקה להסביר למסתננים שהמשחק ישתנה וכללי המשחק השתנו".

נתניהו מסר עוד: "אנחנו הולכים להפעיל לחץ כבד מאוד על המעסיקים. קודם כל, דרך מס הכנסה, כדי שיידעו שאין כאן ארוחות חינם, וגם קידמנו הצעת חוק טרומית לעונשים הרבה יותר חריפים על המעסיקים. המסתננים מגיעים הנה משום שהם רוצים עבודה. ברגע שהם יידעו שאין כאן עבודה, הם לא יבואו, ויש לנו עוד הרבה מה לעשות, ואנחנו עובדים בהרבה מישורים, חלקם גם לא הזכרתי. אבל אין ספק שעם כל מה שיש לנו לעשות – אנחנו משנים את המגמה, וישראל נמצאת בכיוון הנכון בטיפול בבעיית יסוד שאיימה על צביונה היהודי והדמוקרטי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן