Skip to content

מאהל "אין ברירה" בירושלים פונה היום בבוקר

המפונים טענו כי סיפרו, כי הם "נשלפו מהאוהלים כמו במבצע צבאי". לטענתם מדובר באטימות ושרירות לב של ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, והעירייה "מצטרפת לאטימות הממשלה, שזורקת אנשים לרחוב"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עיריית ירושלים, פנתה היום (שני) לפנות בוקר מאהלים שהוקמו על ידי פעילי "המעברה" בעיר.

ב-06:00 הבוקר הגיעו פקחי העירייה לגן בעצמאות בעיר, מלווים כוח משטרתי, ופינו את "מאהל אין ברירה", חמישה אוהלים שהוקמו בגן במוצאי שבת האחרונה. בעת הפינוי שהו במאהל ארבעה פעילים חברתיים ומחוסרי דיור. הפעילים טענו, כי הם "נשלפו מהאוהלים כמו במבצע צבאי". לטענתם מדובר באטימות ושרירות לב של ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, והעירייה "מצטרפת לאטימות הממשלה, שזורקת אנשים לרחוב יומיים אחרי המקרה בו אדם הצית עצמו ובלבד שלא יושלך לרחוב".

 

פונה כמו במבצע צבאי. מאהל אין ברירה בירושלים
פונה כמו במבצע צבאי. מאהל אין ברירה בירושלים

מאהל "אין ברירה" הוקם כחוליה בתגובה למה שפעילי המחאה מכנים הרס מערך הדיור הציבורי בישראל. פעילי המחאה תובעים מהממשלה לחדש מייד את בניית הדירות לדיור ציבורי, שהופסקה לפני 30 שנה, ולהקפיא לאלתר את הפינויים בכל הארץ.

מעיריית ירושלים נמסר, כי העירייה רואה חשיבות רבה במתן זכות המחאה ומאפשרת הקמת אוהלים בגן הוורדים מול הכנסת, לאחר הוצאת אישורים כנדרש. העירייה פועלת על פי הנהלים המאזנים כראוי בין זכות המחאה לבין שמירה על המרחב הציבורי בעיר". הפעילים מסבירים את הפינוי המהיר בביקורה הצפוי היום של מזכירת המדינה האמריקנית, הילר קלינטון. העירייה למעשה דאגה "לטאטא" את המאהל הממוקם מול הקונסוליה האמריקנית בעיר.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן