Skip to content

ריבלין: "אין פגרה, עד שתימצא חלופה לחוק טל"

מטה המאבק בחוק טל: "נתניהו רוקם את הדיל הטוב ביותר עבור המגזר החרדי – דיל שאף רב חרדי לא היה תופר אותו טוב יותר. לראש הממשלה נכונות הפתעות. הוא יפגוש אתנו לא רק בכיכרות אלא גם בבתי המשפט. הוא יפגוש אותנו גם במערכת הבחירות בה נזכיר לכולם איך הוא מכר את הציבור הנושא בנטל לשותפים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אם לא הפוליטיקה, אולי דחיית הפגרה, האהובה כל כך על חברי הכנסת, תקצר את הדרך לשוויון בחלוקת הנטל ולגיוס חרדים לצבא ולשירות האזרחי.

יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, עדכן היום את חברי הנשיאות בפתיחת הישיבה השבועית, כי בכוונתו לקדם את הארכת מושב הכנסת עד לתחילת חודש אוגוסט ואף מעבר לכך – לצורך קידום חלופה לחוק טל.

"מדובר בנושא שמחייב הכרעה", אמר ריבלין. "הכנסת איננה יכולה לקטוע את דיוניה בגיבושו, רק בשל מועד הפגרה. במידה שהממשלה תניח יוזמת חקיקה על שולחן הכנסת גם במהלך השבוע הבא, השבוע האחרון של המושב, אפנה לוועדת הכנסת בבקשה לאשר את הארכת המושב לצורך השלמת הדיונים בעניין זה".

הכנסת אינה יכולה להתעלם. הפגנת הפריירים (צילום: דן בר דוב)
הכנסת אינה יכולה להתעלם. הפגנת הפריירים (צילום: דן בר דוב)

ריבלין הוסיף: "אם בקשתי תידחה על ידי ועדת הכנסת, בכוונתי להמשיך את הישיבה האחרונה של הכנסת לתוך הפגרה, עד שיסתיימו הדיונים ויאושר החוק. לנושא זה, יש חשיבות ציבורית, שהכנסת איננה יכולה להתעלם ממנה".

בינתיים, המגעים בנושא החלופה לחוק טל אינם מניבים דבר ומטה המאבק בחוק טל תוקף בחריפות את ראש הממשלה נתניהו ומאשים אותו כי הוא "מנסה להרדים את הציבור ומשתמש בתרגילים פוליטיים זולים על חשבון המשרתים, על מנת שלא לקבל החלטה וכמו תמיד, לדחות אותה".

בהודעה שפרסם המטה נאמר: "נתניהו רוקם את הדיל הטוב ביותר עבור המגזר החרדי – דיל שאף רב חרדי לא היה תופר אותו טוב יותר. גיוס חרדים עד גיל 26 יביא למפלה כלכלית חמורה, בה צה"ל והחברה הישראלית יאלצו להתמודד עם תשלום משכורות עתק למגזר החרדי המתגייס בעבור שירות חסר משמעות בשל תשלומי רווחה ומשפחה, זאת לעומת הציבור החילוני, אשר ימשיך לשאת בנטל השירות המשמעותי בגיל 18. פתרון ראוי אחד הוא – גיוס שווה לכולם בגיל 18 ומתן 1,500 מכסות מוגדרות לעילויים.

"הציבור המשרת לא אמר את המילה האחרונה", נאמר בהודעת המטה למאבק בחוק טל. "לראש הממשלה נכונות הפתעות, גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך. כדאי שנתניהו יביא בחשבון, שהציבור הזה לא יפסיק למחות וישמיע את קולו בהמוניו וידרוש גיוס לכל עד להשגת השוויון בנטל. על נתניהו לדעת, שהוא יפגוש אתנו לא רק בכיכרות אלא גם בבתי המשפט בעתירות נגד רמיסת שלטון החוק. הוא יפגוש אותנו גם במערכת הבחירות, בה נזכיר לכולם איך הוא מכר את הציבור הנושא בנטל לשותפים החרדים. זה יהיה אות הקין של נתניהו, שאותו יישא בכל אשר ילך".

הבוקר פורסם, כי בפגישה שהתקיימה ביום חמישי שעבר, בין יו"ר הקואליציה חבר הכנסת זאב אלקין לנציגי הפלג החרדי בליכוד – התחייב אלקין בפני שומעיו כי לא תהיה שום פגיעה בעולם התורה. את ההקלטה, בה נשמע אלקין מתחייב בפני החרדים, חשף העיתונאי זאב קם ב"מקור ראשון".

לדברי אלקין, בניגוד למה שפורסם, הליכוד בראשות נתניהו לא יפעל לגיוס חרדים באופן אגרסיבי, או לחקיקת חוק גיוס חדש שיתקבל ללא הסכמה עם החרדים. "אנחנו מחפשים הסכמות", אמר אלקין באותה פגישה. "בנושאים כאלו, יש כאן שאלות מאוד לא פשוטות. זה עתידו של עולם התורה. לא עם כל דבר בעולם התורה החרדי אני מסכים. אני מייצג זרם אידיאולוגי אחר בעולם התורה. אני מגדיר את עצמי כחלק מהציונות הדתית. אבל המחלוקות האידיאולוגיות שיש הן בצד, ולכן אסור לקבל פה החלטות שהמשמעות שלהן תהיה פגיעה בעולם התורה. זו בכייה לדורות".

אלקין הוסיף: "עולם התורה שהוקם במדינת ישראל הוא אחד מההישגים הגדולים מאוד של המדינה ושל העם הזה בעשרות השנים האחרונות, ולכן אסור לעשות משהו שיהרוס אותו. בעיני, מה שצריך להנחות אותנו זה בדיוק השאלה איך ניתן לעשות את השינוי הזה בלי לפגוע, ואנחנו צריכים ללכת עם האמת שלנו, גם אם בסוף התקשורת תתקוף אותנו והיריבים הפוליטיים שלנו יתקפו אותנו".

לדבריו, הוא וגם ראש הממשלה משלמים על עמדתם מחירים פוליטיים וציבוריים. "גם אני באופן אישי משלם מחיר על זה, שבחודש הזה, בוועדת קש"ב, התקשורת ציירה אותי כמי שעושה דברם של החרדים ומנסה להביא כל הזמן להבנות", אמר אלקין.

1 Comment

  1. מאיר
    16 ביולי 2012 @ 18:51

    עד מתי ימשיכו לעבוד עלינו, חוק טל הוא חוק שמסדיר את גיוס החרדים לצהל, ברגע שהוא יהיה פג תוקף אין הסדר לגיוס חרדים וצהל יכול לגייס כל מי שהוא ירצה מגיל 18 על פי חוק שכבר קיים, ומי שלא יתגייס יהיה עריק.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן