Skip to content

משרד האנרגיה מרחיב את מיזם המלגות גם ללומדים בחו"ל

המלגות ינתנו בהיקף של עד 150 אלף שקל לשנה לסטודנטים לתואר שלישי, או בתר-דוקטורט, בתחומי מדע והנדסה של גז טבעי ונפט. תכנית המלגות בחו"ל מיועדת לתחומים בהם זיהה המשרד כי קיים מחסור ניכר בכוח אדם מקצועי במשק הישראלי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרד האנרגיה והמים מרחיב את פרויקט המלגות לתארים מתקדמים ובכך את הכשרת כוח האדם האקדמי בתחומי פעילות המשרד, גם עבור סטודנטים המעוניינים ללמוד לתארים מתקדמים באוניברסיטאות המובילות בחו"ל, בתחומי מדע והנדסה של גז טבעי ונפט. המלגות ינתנו בהיקף של עד 150 אלף שקל לשנה לסטודנטים לתואר שלישי, או בתר-דוקטורט.

להקדים ולפעול למימוש הפוטנציאל

דרושים מומחי אנרגיה. מתקני זיקוק בסקוטלנד (צילום: USER:JOHN ויקימדיה)
דרושים מומחי אנרגיה. מתקני זיקוק בסקוטלנד (צילום: USER:JOHN ויקימדיה)

"ישראל ניצבת בפני אתגרים גדולים בתחום האנרגיה. חלק מרכזי וחשוב מעתידנו טמון בלימוד ובמחקר, בראש היהודי שכה ידוע לטובה. כדי לדאוג לעתידנו, אנו חייבים לשלוט בידע ובניסיון המעשי בתחומים אלה. לא די שגילינו משאבים. עלינו להכשיר את המשאב האנושי המקומי לפעול כמומחה בתחומו. לנושא זה אנחנו נותנים תמריץ. ככל שנקדים ונפעל למימוש הפוטנציאל, כך נוכל לקדם את עצמאותה של ישראל ואי-תלותה באחרים", מסביר שר האנרגיה והמים, ד"ר עוזי לנדאו.

תכנית המלגות בחו"ל מיועדת לתחומים בהם זיהה המשרד, כי קיים מחסור ניכר בכוח אדם מקצועי במשק הישראלי בכלל, ובאנשי סגל באקדמיה בפרט. אחת ממטרות התכנית היא כי בתום הלימודים יוכלו החוקרים הצעירים לתרום לפיתוח משק האנרגיה הישראלי, וכן לפיתוח תחומי לימוד אלו במוסדות האקדמאיים בארץ.

מדובר בצעד נוסף להשלמת התכנית לפיתוח כוח אדם אקדמי שיזם המשרד, אשר החלה בשנה שעברה בהענקת מלגות בהיקף של 2.6 מיליון ש"ח ל- 38 סטודנטים הלומדים לתואר ראשון או שני בתחומי האנרגיה. התוכנית ממשיכה גם בשנה זו, כאשר המשרד מתכוון להעניק מלגות בהיקף של עד 60 אלף שקל לשנה לסטודנטים הלומדים במוסדות האקדמיים בארץ לתארים שני או שלישי במסלולים הכוללים ביצוע תזה (עבודת מחקר), או פרויקט גמר בתחומי הגיאולוגיה והגיאופיזיקה של דלקים פוסיליים (נפט וגז טבעי) ובתחום הסיסמולוגיה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן