Skip to content

עם כל האור וכל הפנאי

אולמות הקולנוע הגדולים והמשוכללים בישראל יפתחו השבוע בראשון לציון • רשת בתי הקולנוע של יס פלאנט הם הסנונית הראשונה במתחם הפנאי של מערב העיר • IMAX דיגיטאלי, תלת-מימד ואפילו ארבעה מימדים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראשון לציון עומדת לעשות קפיצת מדרגה בתחום הנופש בשנים הקרובות, עת יפותח בה מתחם נופש ופנאי חדש. קומפלקס "יס פלאנט" הנושק לאגם הסופרלנד במערב ראשון לציון, הוא חלק מפרויקט הפיתוח האזורי המשתרע על פני אלפי דונמים. המתחם יציע מגוון פעילויות – שיט באגם, שבילי אופניים, ג'יפים ומסלולי הליכה, עשרות אולמות קולנוע, למעלה מ-30 מסעדות ובתי קפה, והכל במרחק של דקות ספורות מהעיר.

מתחם יס פלאנט במערב ראשון לציון, הדמיה: יח"צ
מתחם יס פלאנט במערב ראשון לציון, הדמיה: יח"צ

משרד התיירות (השר העומד בראשו, סטס מיסז'ניקוב, הוא תושב העיר) החליט על הקמתה של ועדת היגוי משותפת למשרד ולעיריית ראשון לציון, שתקדם את האזור ותחליט אילו אטרקציות תיירותיות נוספות להקים במקום.

מדובר בשטח ששימש בעבר כבריכות החימצון של השפד"ן. אלה יובשו לפני מספר שנים, עברו שיקום ומספקים עתה מרחבי טבע הצופים אל קו החוף ממערב ואל אגם הסופרלנד ואגם הנקיק ממזרח.

האגמים, שנחפרו כאגני ניקוז מי הגשמים של העיר הפכו לפנינות טבע, אתרי תיירות לאוהבי הטבע ובמיוחד לחובבי הציפורים. כיום, ניתן לצפות באגם הסופרלנד בלמעלה מ-40 מינים של ציפורים, לאורך כל השנה ובכל שעות היממה.

אפילו הפופקורן זכה למיתוג מחדש של יס פלאנט, צילום: יח"צ
אפילו הפופקורן זכה למיתוג מחדש של יס פלאנט, צילום: יח"צ

"יס פלאנט" הוא הסנונית הראשונה של תנופת הפיתוח ובצמוד אליו מוקם אולם אירועים וקונגרסים, שיכלול גם הוא 12 מסעדות ובתי קפה. מסביב לאגם החלה החברה הכלכלית של העירייה בעבודות פיתוח מדרך עץ ("דֶק") לאורכו של האגם, שמיועד להולכי רגל. באגם יופעלו סירות משוטים וסירות פדלים, לאחר שהתקבל לכך אישור ממשרד הבריאות.

במקום כבר קיים מסלול אופניים אתגרי בן עשרה קילומטרים המיועד לרוכבים מתחילים ולכל המשפחה ויש בו גם שבילים צרים ("סינגלים") ומאתגרים יותר. כמו כן מתוכנן סלילת מסלולי ג'יפים, שבילי הליכה ומסלולי אופניים נוספים בשטח, וכן יוצבו שולחנות פיקניק של קק"ל.
.
.
.

26 אולמות, מערכות קול משוכללות, תלת מימד וארבעה מימדים

קבוצת תיאטראות ישראל, מפעילת "יס פלאנט" ורשת רב-חן משיקים השבוע את "יס פלאנט" ראשון לציון בהשקעה של כ-200 מיליון שקל. מדובר במגה-פלקס הגדול בישראל הכולל: 26 אולמות מתקדמים, בתוכם ארבעה אולמות VIP, אולם IMAX  LG, אולם 4DX – סרטים בארבעה מימדים, ושני אולמות אירועים.

אחד מאולמות ההקרנה בארבעה ממדים, צילום: יח"צ
אחד מאולמות ההקרנה בארבעה ממדים, צילום: יח"צ

בנייתו של "יס פלאנט" ראשון לציון נמשכה כשנה וחצי. המגה פלקס הענק כולל בנוסף לבתי הקולנוע גם שטחי הסעדה רבים וכ –2,000 מקומות חנייה.

בנוסף, "יס פלאנט" משיקה אולמות קולנוע חדשים, מיוחדים וראשונים בישראל. אולם 4DX המשלב את המימד הרביעי בקולנוע תלת מימד. המימד הרביעי אשר יתווסף לאולם המיוחד, יאפשר לצופים לקחת חלק אקטיבי ולהרגיש בצורה מוחשית את מה שקורה הלכה למעשה בסרט. הכיסאות יזוזו ויקפצו, מים יותזו על פני הצופים וריחות שונים, זרמי אוויר, בועות וערפל ישולבו לאורך הסרט כדי לתת תחושה אמיתית ואותנטית.

שלושת האולמות הגדולים של המתחם מאובזרים במערכת הסאונד המתקדמת המיועדת לאולמות גדולים – AURO 3D, אשר מהווה את הדור הבא של סאונד תלת מימד בעולם. קולות הסרטים אשר יוקרנו יגיעו מכל עבר ויעטפו את הצופה בחוויה קולית שטרם חווה בצליל היקפי ב-º360. בעבר מערכת סאונד הקיפה את הצופה מכל צדדיו. המערכת החדשה AURO 3D  מקיפה לא רק את צידי הצופה אלא גם נמצאת מעליו.

אולם ה-IMAX הדיגיטלי הראשון בישראל, צילום: יח"צ
אולם ה-IMAX הדיגיטלי הראשון בישראל, צילום: יח"צ

אולם ה-IMAX LG הדיגיטלי הראשון בישראל יקרין את שוברי הקופות הגדולים ביותר על מסך ענק. הגיאומטריה המיוחדת של אולם IMAX LG, בשילוב עם מכונת ההקרנה הייחודית יוצרת תחושה שהסרט מתעורר לחיים בתלת מימד ובמקביל נוצרת חוויה עוצרת נשימה לא פחות בשני מימדים הודות לגודל המסך, לפרופורציות הייחודיות ולמערכת הסאונד המדהימה.

מוקי גרידינגר, מנכ"ל יס פלאנט: "מדובר במתחם קולנוע ובילוי יוצא דופן מסוגו בישראל, המשלב קשת רחבה של אפשרויות בילוי והסעדה בסטנדרטים שטרם נראו בארץ. לראשונה אנו מביאים לקהל הישראלי חוויית צפייה כוללת, הטובה בישראל, ומגוון אפשרויות בילוי קולינרי במסעדות המותאמות לקשת רחבה של טעמים והעדפות. שילוב של אולמות קולנוע מיוחדים, חדשנות טכנולוגית בדמות קולנוע 4DX ו LG IMAX ושטחי הסעדה רבים ומגוונים, הופכים את המתחם לאחד האטרקטיביים ביותר".

קבוצת תיאטראות ישראל, מפעילת "יס פלאנט" ורשת "רב-חן", הנה מפעילת הקולנוע הוותיקה והגדולה בישראל משנת 1930. בשנת 1982 פתחה את "רב הקולנוע" הראשון בישראל – רב חן דיזינגוף תל אביב – אשר הוביל את מהפכת בתי הקולנוע בשנות ה-80 וה-90. כיום מפעילה קבוצת תיאטראות את הרשת השלישית בגדולה באירופה, עם 927 מסכים ב-98 בתי קולנוע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן