Skip to content

תקציב ההסברה של ישראל בעולם – 40 מיליון שקל בלבד

שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין, בדיון בוועדת העליה והקליטה: "פעילות ההסברה עברה ממגננה לאקטיביות. המשרד חילק יותר מ-300 אלף עלוני-הסברה על ישראל בנמל התעופה בן גוריון, באנגלית, צרפתית, ספרדית, רוסית ועברית; מימן הכשרות לדיבייטים ליותר מ-22 אלף איש, והכשיר 500 משלחות להסברה. עד היום נכנסו שלושה מיליון איש לאתר 'מסבירים ישראל'"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

150 שליחים, הכשרה ל-500 משלחות ו-22,000 מסבירים, שלושה מיליון כניסות לאתר, 300 אלף עלוני הסברה, מיליוני עוקבים בטוויטר, ועשרות מיליונים של מאזיני רדיו לא-יהודים בעולם – זהו חלק קטן מפעילות ההסברה של ישראל, כפי שנחשפה היום בוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות. הבעיה: כל הפרויקטים ועוד רבים אחרים, מתוקצבים ב 40 מיליוןן שקל בלבד, כעשרה וחצי מיליון דולר.

יולי אדלשטיין, שר ההסברה והתפוצות ודני דנון, יו"ר ועדת העליה והקליטה: תקציב ההסברה - 40 מיליון שקלים בלבד.
יולי אדלשטיין, שר ההסברה והתפוצות ודני דנון, יו"ר ועדת העליה והקליטה: תקציב ההסברה - 40 מיליון שקלים בלבד.

יו"ר הוועדה, ח"כ דני דנון (הליכוד), אמר כי זו שערוריה שתקציב ההסברה של המדינה המותקפת ביותר בעולם הוא סכום כה-עלוב. "מדובר בעשייה מקיפה ומרשימה. המשרד עושה המון, יוזם פרויקטים עתירי-הישגים, קוצר הצלחות, אך עדיין לא זוכה לגיבוי ממשלתי ראוי. יש להגדיל את התקציב בצורה משמעותית, כדי לעודד את פעילותם של ידידי ישראל בעולם – שגם הם לא-מעטים".

שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין, אמר בישיבה כי פעילות ההסברה עברה ממגננה לאקטיביות, הסברה על ידי אזרחים והפסקת ההתנצלויות. לדבריו, המשרד חילק יותר מ-300 אלף עלוני-הסברה על ישראל בנמל התעופה בן גוריון, באנגלית, צרפתית, ספרדית, רוסית ועברית; מימן הכשרות לדיבייטים (עימותים מילוליים) ליותר מ-22 אלף איש והכשיר 500 משלחות להסברה. עד היום נכנסו שלושה מיליון איש לאתר "מסבירים ישראל".

השר הציג את פרויקט "הפנים של ישראל", שהוציא יותר מ-150 נציגים של החברה הישראלית לכל העולם על מנת לספר על החיים בארץ, מזוויות שונות: לימודים אקדמיים, תיירות, מדע, תרבות, חיים ביחד וכד'. "אנו נלחמים בבורות, כי רבים בעולם כלל לא יודעים שיש יהודים מאתיופיה או בדואים-ישראלים", ציין אדלשטיין.

בתכנית "משדרים ישראל לעולם" התארחו בארץ שדרני טלוויזיה ורדיו בכירים מהעולם, בעלי 5-7 מיליון מאזינים ויותר, ששידרו מישראל במשך שבוע. כמו-כן גילה אדלשטיין, כי שחקני קולנוע מהוליווד מארגנים משלחת שתבוא לישראל ללמוד כיצד מטפלים בילדים בעלי צרכים מיוחדים, וכן על סיוע המשרד לצעדת האהדה לישראל השנתית בניו יורק. עוד גילה השר, כי המשרד פועל לחיבור הישראלים-היורדים בחו"ל לזהות יהודית ולישראל וכי נרשם ביקוש עצום ליוזמה זו.

אדלשטיין סיפר, כי לאחרונה נערך בארץ כנס של כארבעים מדינות המעוניינות ללמוד מישראל על הקשר עם התפוצה שלהם, וכי המשרד מרכז פעילות לטובת ישראל מול מנהיגי נוצרים בעולם. אדלשטיין ציין את שיתוף הפעולה הפורה עם משרדי החוץ והתיירות, הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית, "שאלמלא הם לא יכולנו להוציא פרויקטים אלו לפועל".

מזכ"ל הסוכנות היהודית ג'וש שוורץ ציין אף הוא את שיתוף הפעולה, במיוחד בנושא שליחי הסברה לקמפוסים, וגם דני ווזנר, נציג הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה, אמר כי המשרד משמש כתובת לקהילות היהודיות בעולם.

צגה מלקו, עובדת רשות השידור, שייצגה את ישראל באירלנד לפני חודשים אחדים, סיפרה: "קיבלנו הכשרה מצוינת. רוב האירים לא יודעים מאומה על ישראל, ובניגוד לתדמית, לא שונאים אותה".

ח"כ שלמה מולה (קדימה) הוסיף אף-הוא, כי "הייתי באוניברסיטה בקליפורניה, הנחשבת אנטישמית במיוחד, וכשהסטודנטים נפגשים עם הישראלים פנים-אל-פנים, ולא דרך התקשורת, התגובות הם טובות במיוחד. סכום של 40 מיליון ש"ח בלבד הוא סכום עלוב, מול משרדי ממשלה שלא מנצלים את תקציביהם עד תום".

מנכ"ל המשרד, רונן פלוט, הוסיף בישיבה, כי "ממשרד שהוקם לפני שלוש שנים מכלום, היום הוא אימפריה של 40 פרויקטים שרק 5 אחוזים ממנו הוצג כאן. יש ביקוש מכל העולם, אך אנו נאלצים להשיב פניהם ריקם בגלל חוסר תקציב מספיק. צריך לפחות להכפיל את התקציב ולהגדיל את התקנים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן