Skip to content

לראשונה זה חמש שנים: ביקורים משפחתיים לעצורים עזתים בישראל

כחלק ממימוש הסכם שביתת הרעב החלה ישראל לאפשר ביקורי משפחות אצל עצורים פלסטינים. העצור המנהלי הוותיק ביותר שוחרר לאחר כארבעים חודשי מאסר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ישראל התירה אתמול (ב') לארבעים פלסטינים מעזה לבקר את קרוביהם העצורים בכלא רמון, לראשונה זה חמש שנים, כחלק ממימוש ההסכם להפסקת שביתת הרעב הגדולה של מאי האחרון. כזכור, שביתת הרעב, שבה לקחו חלק כ-1550 אסירים מכל הפלגים הפלסטיניים, נעה סביב שני עניינים עיקריים – סיום נוהל המעצר המנהלי, ושיפור בתנאי העצורים הפלסטינים.

במסגרת שיפור התנאים, דרשו העצורים להפסיק את נוהל הכליאה בבידוד, ולאפשר שוב לימודים אקדמיים וביקורים משפחתיים – שתי הטבות שהופסקו ב-2007 בעקבות חטיפתו של גלעד שליט. ישראל סירבה להפסיק את נוהל המעצר המנהלי, וכן סירבה לשוב ולאפשר לעצורים לימודים אקדמיים, אולם הסכימה להקלות בעניין ביקורים משפחתיים. ביקורים אלו ייערכו כעת על בסיס שבועי, כך על פי דוברות בתי הכלא.

הוועד הבינלאומי של הצלב האדום, שסייע בתיווך במסגרת המשא ומתן בין האסירים לרשות בתי הכלא, מסר כי הביקור של היום כלל קרובים של 24 אסירים בלבד, וקרא להרחיב את הנוהל לכל האסירים העזתים, 554 איש נכון להיום. ג'ואן פדרו שרר, ראש הוועד בישראל, אמר היום כי "קראנו שוב ושוב להחזרת הביקורים המשפחתיים לכל האסירים העזתיים, נוהל שישראל מחויבת לו במסגרת החוק הבינלאומי".

בתוך כך, שוחרר ביום א' העצור המנהלי הוותיק ביותר, עדנאן עספור משכם, המזוהה עם תנועת החמאס, אשר לקח חלק בשביתת הרעב, שוחרר אתמול לאחר מעצר מנהלי שנמשך כמעט ארבעים חודשים. בכיר חמאס נוסף העצור בישראל במסגרת מעצר מנהלי צפוי להשתחרר ביום חמישי הקרוב – דוקטור עזיז דוויק, שהיה דוברו של הפרלמנט הפלסטיני עד 2006,  ונעצר לפני חצי שנה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן