Skip to content

התעשייה האווירית ובנקרס קפיטל חתמו על מכתב כוונות לרכישת טאקסיבוט לגרירת מטוסים

שווי עיסקת הטאקסיבוט הצפויה 97 מיליון דולר. מסירת יחידות הטאקסיבוט מתוכננת להתחיל ברבעון השלישי של שנת 2013 ולהימשך עד שנת 2015. החברות מתכננות להקים אתר ניסוי בצפון אמריקה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התעשייה האווירית (תע"א) עתידה לספק לחברה האמריקנית בנקרס קפיטל (ransportation Leasing Bankers Capital) עשרות יחידות של מערכות טאקסיבוט צרות-גוף ורחבות-גוף לגרירת מטוסים, אשר יופעלו בצפון אמריקה. מכתב כוונות ברוח זו, בדבר עסקה בהיקף 97 מיליון דולר, נחתם בסוף השבוע בתצוגה האווירית בפארנבורו, אנגליה.

טקס החתימה בין בנקרס קפיטל לתעשייה האווירית לישראל. צילום יח"צ התע"א
טקס החתימה בין בנקרס קפיטל לתעשייה האווירית לישראל. צילום יח"צ התע"א

בנקרס קפיטל היא החברה הראשונה שרוכשת את שירותי הטאקסיבוט לחברות תעופה ושדות תעופה. מסירת יחידות הטאקסיבוט מתוכננת להתחיל ברבעון השלישי של שנת 2013 ולהימשך עד שנת 2015. בנקרס קפיטל והתעשייה האווירית נערכות להקים בצפון אמריקה בסוף שנת 2013 , אתר ניסוי מבצעי למערכת טאקסיבוט צרת-גוף, בהמשך לדיונים הנערכים עם כמה חברות תעופה מובילות בארה"ב.

הוכחת תפיסת התכנון

הוכחת תפיסת התכנון של הטאקסיבוט הוצגה בניסויים שבוצעו בשנה שעברה עם מטוסי איירבס A340-600 ובואינג 747-400 בחסותן של איירבס ולופטהנזה LEOS. הטאקסיבוט הוא הרכב היחיד המשלב בהצלחה מנוע דיזל ומנוע חשמלי, ומאפשר למטוס להסיע משער נמל התעופה למסלול, ללא הפעלת מנועי המטוס.

"אנו מברכים את בנקרס קפיטל, ורואים זאת כציון דרך חשוב בשילובה של מערכת הטאקסיבוט בשוק הצפון אמריקני. החדרת טכנולוגיה חדשה לשוק התעופה היא משימה מאתגרת, ואנו מחויבים לתמוך בלקוחותינו, כדי להבטיח שפריצת הדרך הטכנולוגית תהפוך להצלחה מסחרית ולבשורה חדשה בתחום איכות הסביבה בשדות התעופה", אמר.יהושע (שוקי) אלדר, סמנכ"ל התעשייה האווירית לפיתוח עסקי וחברות בת.

סטיבן הלוי, מנכ"ל בחברת בנקרס קפיטל, השיב שהוא שמח על ההזדמנות שניתנה להם להשקיע בפרויקט מערכת הטאקסיבוט. "בדומה למשקיעים רבים וחשובים בעולם המחליטים להשקיע בפרויקטים של התעשייה האווירית, בחרנו לעשות זאת מתוך ידיעה והכרה כי החברה מרכזת טכנולוגיות מתקדמות ומוחות טובים ביותר בתחומי פעילותה", ציין.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן