Skip to content

מלחמות הבוץ בין רשת וקשת לשיא חדש וקריאת 'הצילו' מערוץ 10

רשת וקשת, שתי זכייניות ערוץ 2 המשדרות לסירוגין ואינן מתחרות לכאורה זו בזו, מחליפות השמצות הדדיות שהגיעו עד לפתחה של הכנסת. רשת מתקוממת נגד השימוש שעושה קשת בערוצי האח הגדול (20) ובערוץ המוסיקה (24) וטוענת כי שידורי ערוצים אלה מסבים לה נזקים עצומים וקשת מחזירה עקיצה כואבת ואומרת: אפילו ערוץ 10 מביס את רשת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הרבה דם רע נוטף במלחמה הזו, הרצופה הכפשות הדדיות, בין רשת וקשת.תלונה שהגישה זכיינית ערוץ 2, רשת, נגד הזכיינית השנייה בערוץ, קשת, נידונה היום בועדת הכלכלה של הכנסת שבחנה את תלונות רשת ולפיהן מפרה קשת את החוק ואת תנאי הזיכיון בהפעלת ערוצי המוסיקה והאח הגדול.
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה הכהן הביע דאגה מפני הידרדרות של רשת, העלולה, לדבריו, להובילה למצב של ערוץ 10 בגלל תחרות לא הוגנת. שאמה הכהן דרש מהרשות השנייה להציג את ממצאי בדיקת טענות רשת נגד קשת תוך 30 יום "כדי שנדע אם יש כאן תחרות הוגנת או בריונות מסוכנת".

תכנית הדגל של קשת: כוכב נולד

בדיון בועדת הכלכלה טען מנכ"ל רשת אבי צבי כי עקב הפעולות הפוגעניות של קשת, ספגו תכניות הדגל של רשת פגיעה ניכרת בהכנסות, בסך של חמישים וארבעה מיליון שקלים בשנה.
צבי דחה את הטענות כאילו מדובר בסכסוך עסקי בין החברות ואמר כי "תחת המעטה של ערוץ 24 מתנהל מהלך מקולקל שמשפיע על כל שוק הטלוויזיה המסחרית – אסור בערוץ 2 לקדם את ערוץ 24". צבי הציג נתונים לפיהם בימים ראשון-שלישי, בהם משדרת קשת, משדר ערוץ 24 משדר שידורים חוזרים שאינם מציבים תחרות לשידוריו, בה בעת שבימים רביעי-שבת שהם ימי השידור של רשת, משדר הערוץ  את התוכנית "אייל גולן קורא לך". לטענתו, התוכנית של אייל גולן קודמה כמו "האח הגדול" כדי להוציא צופים החוצה מערוץ 2 בימים של רשת. עוד הוא הוסיף כי מחיר הפרסום של ערוץ 24 בקשת עומד על כ-9 מיליון דולר. "אני מוכן להתערב שבפועל לא שולמו אפילו שני מיליון דולר",  לדבריו, קשת פוגעת גם בחדשות 2 ובמותג ערוץ 2 רק בשביל לפגוע בהכנסות של רשת.

תכנית הדגל של רשת: רוקדים עם כוכבים, הגמר (צילום: טל גבעוני)

סמנכ"לית הרגולציה של קשת, טלי גורן, טענה מנגד כי ברבעון האחרון רשת הציגה שפל של 8 שנים ברייטינג בלי תחרות. היא הוסיפה כי קשה להיות שותפים של רשת בערוץ 2: "ערוץ 10 מעולם לא התלונן על התחרות והיום הוא מנצח את רשת ערב-ערב. רשת לא הציגה גם תחרות מול משחקי היורו. לגלגל על כתפיו הצרות של ערוץ 24 את כל תחלואי רשת זה קצת מביך", אמרה גורן. היא הוסיפה כי אם לרשת יש טענות עליה להפנות אותן אל הרגולטור – הרשות השנייה.

חברי הכנסת רוברט אילטוב, נינו אבסזדה ונחמן שי סברו כי הדיון בנושא זה צריך להתנהל ברשות השנייה ואבסזדה אף עמדה על הבעייתיות שבמעורבות פוליטית 'בתקופה כל כך רגישה בתחום התקשורת'. נחמן שי, שהיה בעבר מנכ"ל הרשות השנייה ציין כי אולי הגיע הזמן להפריד בין הזכייניות. יו"ר הרשות השנייה, אילן אבישר, ציין כי הרשות הציבה לקשת תנאי של שקיפות פיננסית מלאה בתמורה להפעלת ערוץ 24. הוא ביקש מחברי הועדה: "תנו לנו לעשות את העבודה", היו"ר שאמה-הכהן אמר כי הגיעו אליו טענות "מבהילות" על התנהלות קשת והוועדה רוצה לוודא שההליך יוצא לדרך.

באותה ישיבה, הוגש לח"כ שאמה הכהן מכתב מעובדי ערוץ 10. נציג העובדים דוד אוחיון ציין כי המכתב מכיל בקשה לסייע להציל את הערוץ. הוא אמר כי הערוץ מפרנס כ-500 משפחות באופן ישיר ועוד כ-2,000 משפחות באופן עקיף. "כולנו יודעים מה יהיה בפגרת הקיץ, הכנסת תחזור מהפגרה ולא יהיה ערוץ 10. הערוץ ייסגר וכולנו נצא לרחובות בגלל בקשה לדחות חוב של 45 מיליון שקל". אוחיון פנה ליו"ר בבקשה "שיהפוך עולמות כי מחר ניזרק לרחוב". היו"ר שאמה-הכהן התייחס לדברים ואמר כי כרגע אין פלטפורמה חוקית שעל בסיסה הוועדה יכולה לסייע לערוץ, והוסיף כי הכתובת בנושא זה היא ועדת השרים לחקיקה.

רק היום פרסמנו ידיעה על מצבה הנואש של התקשורת, שנפגעיו הישירים, לצד ציבור צרכני התקשורת, הם העיתונאים. המאבק רווי היצרים והכסף, בין רשת וקשת שאינן אמורות להתחרות זו בזו, רק מחדד את הדברים ביתר שאת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן