Skip to content

חרם של הטליבאן על חיסונים נגד מחלת הפוליו

הטאליבן מתנה חיסון נגד פוליו בהפסקה של תקיפות המל"טים האמריקניים. עלול לפגוע ב 280,000 ילדים החיים בצפון המדינה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רשת CNN  מצטטת מפקד בכיר בטליבאן, המצהיר שחיסונים נגד פוליו: "יאסרו בצפון וזיריסטן עד שתקיפות המל"טים יחדלו." צפון וזיריסטן היא אזור הררי בפקיסטן הגובל באפגניסטן. מתקפת המל"טים האמריקנית נגד ריכוזי טאליבן בפקיסטן, שאינה מבחינה בין מטרות אויב לאזרחים, היא סלע מחלוקת בין שתי המדינות, ופקיסטן דורשת מארה"ב לחדול ממנה.

פקיסטן היא אחת משלוש המדינות האחרונות בעולם המתמודדות עם מחלה הפוליו. השנה דווח בה על 22 מקרים. שתי המדינות האחרות הן אפגניסטן עם 11 מקרים וניגריה עם 54. החרם עלול לפגוע ב-עלול לפגוע ב 280,000 ילדים החיים בצפון המדינה.

השבוע החל ברחבי פקיסטן מסע לחיסון נגד פוליו, 180,000 תברואנים ומתנדבים התפרסו בה בכוונה לחסן את 34 מיליון הילדים החיים בה. נקודות חיסון הוצבו בנקודות כניסה ויציאה של אזורי השבטים בפקיסטן, אך הם אינם יכולים להיכנס לצפון וזיריסטן או לדרומה.

פוליו היא מחלה מדבקת העלולה לגרום לשיתוק, קשיי נשימה, מומים ומוות, ואין לה מרפא. החיסון ניתן דרך הפה, ובכמה מנות כדי להגיע ליעילות מקסימאלית. המרכז למניעת מגפות ולבקרה עליהן של ארגון הבריאות העולמי, יוניצף, וארגון רוטרי הבינלאומי מנהלים מערכה לחיסול מחלת הפוליו. "אנו שואפים להגיע לכל ילד וילד," אמר מייקל קולמן מומחה תקשורת המייעץ ליוניצף. "היכן שמוטלות מגבלות, אנו מודאגים." נכון לעכשיו, פקיסטן "השיגה התקדמות אמיתית," הוסיף קולמן, "אנו מגיעים לאנשים ועלינו לשמור על התנופה."

אין זו הפעם הראשונה שמערכה נגד הפוליו בפקיסטן עולה לכותרות. בשנה שעברה קושר רופא פקיסטני למבצע שערך ה CIA לבירור מקום הימצאו של אוסמה בן לאדן, באמצעות מסע לחיסון מבית לבית נגד פוליו שנערך בעיירה אבוטאבד, שם נהרג מנהיג ארגון אל קאידה בסופו של דבר.

פקידים אמריקנים אמרו, שהתכנית כשלה, אך עובדי סיוע וממשלת פקיסטן טוענים שמעורבותו לכאורה של ה-CIA במסע החיסון פוגעת במאמצי המדינה לחסל את המחלה.

החרם שהטיל הטליבאן על החיסון עורר ביקורת קשה: "החרמת החיסון רק כדי לסגור חשבון עם ארצות הברית, או הממשלה, היא מעשה קיצוני נוסף שיזכה את הטליבאן בזעם רב יותר," נכתב במאמר מערכת של "האומה," אחד מעיתוני המדינה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן