Skip to content

תחילת סופו של אסד? שר ההגנה ורמטכ"ל צבא סוריה נהרגו בפיגוע בלב דמשק

שר ההגנה הסורי נהרג מוקדם יותר היום בפיצוץ גדול שאירע בבניין משרד ההגנה הסורי בלב הבירה דמשק. הפיצוץ היום מצטרף לסדרת פיגועים שהיכו בשבועות האחרונים בדמשק הבירה, שהייתה מעוז שקט ומאובטח של אסד עד לאחרונה, והם מעמידים באור מגוחך את טענות המשטר כי יציבותו לא נפגעה וכי מעמדו במדינה איתן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הטלוויזיה הסורית פרסמה הודעה רשמית ולפיה שר ההגנה הסורי, גנרל דאוד ראג'חה, נהרג בפיצוץ שאירע בבניין שירותי הביטחון והמודיעין של סוריה בבירה דמשק. בדיווח נמסר עוד שבאזור מפוזרת כמות גדולה של פצועים קשה וגם הרוגים, בחלקם גם בכירים במשרד ההגנה הסורי, שכן הפיצוץ אירע בזמן ישיבה של כמה מבכירי משרד ההגנה הסורי.

בין הבכירים ששהו בבניין בשעת הפיצוץ גם אסף שווכת, רמטכ"ל צבא סוריה וגיסו של הנשיא בשאר אסד, שלפני דקות אחדות אישרה הטלוויזיה הסורית הרשמית את דבר מותו בפיגוע. בנוסף, נהרג בפיצוץ גם שר ההגנה לשעבר, חסן אל-טורקמאני, ונפצעו בינוני עד קשה שר הפנים הנוכחי, מוחמד עווד, והישאם בח'תיאר, ראש לשכתו של שר ההגנה נפצע. ככל יתר הפצועים הועברו השניים לבית החולים "א-שאמי" הסמוך למקום הפיצוץ לקבלת טיפול. לדבריו של וליד אל-באנה, אחד ממנהיגי הגולים הסורים היושב בווינה, מי שביצע את הפיצוץ האדיר בבניין הרגיש הוא אחד מבכירי המשמר הנשיאותי של נשיא סוריה.

רגע הפיצוץ בדמשק, כפי שנלכד בעדשת מצלמות הטלוויזיה, מוקדם יותר היום (צילום: Russia Today)
רגע הפיצוץ בדמשק, כפי שנלכד בעדשת מצלמות הטלוויזיה, מוקדם יותר היום (צילום: Russia Today)

בדיווחים הזורמים בלא הרף בשעות אלה לא ברור איך בוצע הפיגוע במשרד ההגנה והמודיעין הסורי. דיווחים שונים מדברים על פיגוע התאבדות, בעוד אחרים טוענים שמדובר בפצצות שהושתלו באחד המשרדים במבנה, ואולי אף בטילים שנורו לעבר המשרד. המשותף לכל הדיווחים הוא שבניגוד לטענות בכירי המשטר, בבירת סוריה מתרחשת בימים האחרונים לחימה עזה בין לוחמי "צבא סוריה החופשי" לבין צבאו של הנשיא אסד.

לפי שעה נראה כי צבאו של אסד איבד שליטה על השכונות בפאתי הבירה ועל השכונות שנחשבו עד לימים האחרונים כמעוזיו האיתנים, כשכל מי שנכנס לשכונות הללו עבר בדיקות קפדניות. אולם לפי ההתרחשויות של השעות האחרונות, צבא סוריה החופשי פרץ את כל המחסומים שמנעו ממנו להתקרב ללבה של דמשק, כשהוא נלחם בכל כוחו מול צבא המשטר, שנראה כעת כמתחיל להתפורר.

ג'ורג' סברה, דובר המשרד הלאומי הסורי, ארגון גולים סורים היושב במילאנו שבאיטליה, אמר לאל-ג'זירה לפני שעה קלה: "אין לנו מידע על אופן הריגתו של שר ההגנה הסורי. המידע שיש לנו הוא שהכוחות הפועלים להפלת משטרו של אסד קרובים יותר מתמיד להשגת מטרתנו, אולם אני בספק אם מאחורי הפיצוץ שארע מוקדם יותר עומדים מתאבדים סורים".

בתגובה לפיגוע הגדול ולהריגת בכירי השלטון, פירסם משרד ההסברה הסורי הודעה רשמית ולפיה "הפיצוץ היום בדמשק הוא פרק נוסף במזימה של ארה"ב ושל המשטר הציוני נגד סוריה. לאבידות האחרונות של גורמים מהמערכת הצבאית והביטחונית, אין השפעה על עוצמתו של צבא המדינה. המורל של האומה והצבא נותרו איתנים". במקביל, הודיעו הרשויות הסוריות זמן קצר לאחר הפיגוע על מינויו של פהד אל-פריג' לתפקיד שר ההגנה במקומו של ראג'חה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן