Skip to content

משרד התמ"ת והרשות לניירות ערך קיבלו את פרס "ממשל זמין"

פרסי "ממשל זמין" נועדו לקדם את השירות לאזרח הניתן באמצעות האינטרנט. ישראל זכתה השנה בפרס האו"ם על שיפור בתחום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרס "ממשל זמין" לשנת 2012 הוענק למשרד התמ"ת ולרשות לניירות ערך. הפרס הוענק הבוקר בטקס חגיגי בוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת. העניקו את הפרס יו"ר ועדת ההיגוי של "ממשל זמין", השר מיכאל איתן, והממונה על התקשוב הממשלתי במשרד האוצר, כרמלה אבנר.

פרס "מינהל ומידע". אתר הרשות לניירות ערך

משרד התמ"ת (התעשייה, המסחר והתעסוקה) זכה לניקוד הגבוה ביותר בקטגוריית השירות מבין משרדי הממשלה והרשויות, ואחריו דורגו משרד החינוך ורשות שדות התעופה. קטגוריית השירות כוללת שירותים מקוונים לאזרח כגון טפסים ותשלומים מקוונים, שירות לקוחות, ניו-מדיה ועוד.

בקטגוריית "מינהל ומידע" זכתה הרשות לניירות ערך, במקום השני זכה המשרד להגנת הסביבה ובמקום השלישי זכה המשרד לביטחון פנים. קטגוריית "מינהל ומידע" כוללת תוכן חובה של אתרי הממשלה, ערוצי הפצה מקוונים, נגישות, שפות ועוד.

לקדם נגישות שירותים

דו"ח "ממשל זמין" הוא דו"ח שנתי, הסוקר את פעילות משרדי הממשלה ורשויותיה. הדו"ח בוחן את המידע והשירותים הממשלתיים המקוונים הניתנים לאזרחים, באמצעות אתרי האינטרנט של משרדי הממשלה. כמו כן נבחנת היערכות המשרדים לשירות הציבור באמצעות הניו-מדיה. מטרתו של הדו"ח היא לקדם את נגישות השירותים הממשלתיים לציבור, ולהעניק כלי מדידה, ביקורת ושליטה למקבלי ההחלטות במדינת ישראל. השנה השתתפו במדידה 45 משרדים ורשויות, מתוך 76 משרדים ויחידות.

יו"ר ועדת ההיגוי של ממשל זמין, השר מיכאל איתן, אמר: "פרסי 'ממשל זמין' מוענקים השנה על רקע זכיית ישראל בפרס האו"ם על שיפור בתחום הממשל הזמין. אני מאמין שאם נמשיך כך בדו"ח הבא ניכלל במקום הראוי לנו, בעשירייה הראשונה בעולם".

הממונה על התקשוב הממשלתי, כרמלה אבנר, אמרה, כי: "'ממשל זמין' מבצע זה שבע שנים מדידה של רמת השירות המקוון שמעניקים משרדי ממשלה, ובכל שנה אנו עדים להתקדמות ושדרוג בשירות הממשלתי שניתן לאזרחים ולעסקים. מטה התקשוב הממשלתי המוקם בימים אלה, שם לו למטרה להמשיך ולקדם נושא זה כדי לאפשר לאזרחים נגישות רבה יותר לשירותים ומידע ממשלתי, תוך צמצום הנטל הבירוקרטי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן