Skip to content

רוצים דיור ציבורי? תלכו אל ליברמן ואל ישראל ביתנו

לא צריך שדולות לדיור ציבורי, לא צריך הפגנות, לא צריך מחאות, ולא דיונים מרתוניים של שולחנות עגולים שבהם אנשים שמסכימים כמעט על הכל מנסים לשכנע את עצמם שהם מקדמים את המהפכה החברתית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סוף סוף הדיור הציבורי על השולחן ובגדול. אחרי שנה של מחאה, שבה צעקו עשרות אלפי ישראלים "העם רוצה דיור ציבורי" בלי שהבינו בכלל על מה הם מדברים, בא משה סילמן וטרף לכולם את הקלפים. השאלה היא כמה זמן ייקח לפני שהדיון הציבורי בדיור הציבורי יתמסמס ונחזור למחות על מחירי העגלות לתינוקות.

אז בואו נדבר תכל'ס. לא צריך שדולות לדיור ציבורי, לא צריך הפגנות, לא צריך מחאות, ולא דיונים מרתוניים של שולחנות עגולים שבהם אנשים שמסכימים כמעט על הכל מנסים לשכנע את עצמם שהם מקדמים את המהפכה החברתית.

בית
בלי קורת גג שום דבר לא חשוב (צילום אילוסטרציה: FreeDigitalPhotos.net)

הדיור הציבורי דורש סולידריות חברתית, הוא דורש להיות השוויון בנטל, הגיוס של החרדים. הדיור הציבורי תובע שיתייחסו אליו בתור הנושא הכי חם עכשיו, הכי חשוב, יותר חשוב מחינוך חינם מגיל אפס, יותר הכרחי מהקמת אוניברסיטה באריאל, הרבה יותר רלוונטי מהורדת מחירי הדירות לזוגות צעירים.

וכדי להשיג את זה צריך רק דבר אחד. רק איש אחד. קוראים לו ליברמן. תחשבו על זה לרגע. לישראל ביתנו יש חברת כנסת שעומדת בראש השדולה לדיור ציבורי, יש לה שרה שאחראית על קליטת עלייה והעולים הם חלק נכבד מאלו הזקוקים לדיור ציבורי, יש לה, לישראל ביתנו, חברי כנסת חברתיים מאד, ובכל זאת כל מה שמעניין אותה זה גיוס החרדים?

אז בואו נעשה רגע הפסקה ונשכנע את ליברמן שכדאי לו לדרוש מראש הממשלה דיור ציבורי לכווווולם.

ואם יהיו לנו 15 חברי כנסת של ישראל ביתנו, ועוד 11 של ש"ס ועוד 27 של האופוזיציה ועוד לפחות 8 של קדימה ובטח 5 של הליכוד, סה"כ הגענו ל-66 חברי כנסת. לפי החשבון שלי, זה  מספיק בשביל להעביר את חוק הדיור הציבורי וגם חוק להרחבת הסיוע בשכר דירה ולחייב את הממשלה להשקיע את הכספים הדרושים כדי לספק לכל אזרח ישראלי שאינו יכול לממן לעצמו קורת גג ראוייה לעשות זאת בדרך של שכירת דירה בסיוע ממשלתי, או מגורים בדירה שנרכשה על ידי המדינה, כחלק מעסקאות הדיור החדשות וחוק הודלי"ם של ראש הממשלה.

וכדי שכל זה יקרה, צריך רק ליברמן אחד, שיבין שעם הדיור הציבורי הוא יכול להפוך למנהיג אלטרנטיבי. הוא יגרום לראש הממשלה להבין שלא משנה אם ש"ס בפנים או בחוץ, עם ליברמן וישראל ביתנו אנחנו יכולים לשנות את התמונה החברתית של ישראל. אחר כך נוכל לטפל בכל שאר הדברים, אבל לעשרות אלפי אזרחים תהייה קורת גג ואחרי זה הם יוכלו לדרוש גם חינוך שוויוני וחינמי וטיפולים רפואיים ותחבורה ציבורית. כי אין מה לעשות, חברות וחברים, בלי קורת גג ראויה – כל השאר ממש לא חשוב.

צילום:  www.freedigitalphotos.net
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן