Skip to content

פרס: "נרדוף את הטרוריסטים המרצחים עד שייעקר הטרור מהשורש"

הנשיא פרס שוחח היום עם נשיא בולגריה שביקש למסור כי היחסים בין שתי המדינות יציבים וחזקים מתמיד. שר החוץ ליברמן הצהיר כי התקבל מידע מוצק ולפיו החיזבאללה ו"משמרות המהפכה" של איראן הם האחראים לפיגוע. נתניהו הערב: "נמשיך לרדוף אחר המפגעים ולגבות מחיר כבד משולחיהם. ישראל חזקה. נמשיך להיאבק בטרור האירני, הוא לא יכניע אותנו. נפעל […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 "לא נשכח, לא נתעלם ולא ניכנע. ישראל תגיע ותפעל בכל קן של טרור ברחבי העולם. יש לה את האמצעים לכך, ואנו נחושים לפעול ברוח זו". כך אומר נשיא המדינה שמעון פרס בתגובה לפיגוע הטרור בבורגס.

הנשיא כינס אליו היום את נציגי התקשורת הישראלית והזרה ואמר: "אתמול היינו עדים לפיגוע טרור רצחני מאין כמוהו מבית היוצר של איראן. אנו יודעים שהיו ניסיונות אחרים, והפעם הם הצליחו. בכוחנו להשתיק ולשתק את ארגוני הטרור. בכל מקום בעולם, שבו אפשר – נפתח ידידים. ובכל מקום בעולם שצריך, נרדוף אחר טרוריסטים מרצחים. נעשה זאת בזרוע קצרה ובזרוע ארוכה, עד שייעקר הטרור מהשורש.

"צר לי על אובדן אנשינו, יקירנו, ילדינו", אמר הנשיא, "אך אני בטוח כי מדינת ישראל תעמוד גם הפעם נגד הטרור, כמו בכל אירוע טרור או מלחמות אחרות. ברגע כזה, העם בישראל צריך להיות מאוחד ונחוש. אני מבקש להביע תנחומי למשפחות, לאלו שאיבדו את יקיריהם, ולאחל החלמה מלאה לפצועים".

נשיא בולגריה, רוסן פלבנלייב (צילום: Berkovitsaboy)

הנשיא פרס עידכן, כי הבוקר התקשר אליו נשיא בולגריה, רוסן פלבנלייב, וביקש להביע צער ותנחומים למשפחות הנרצחים בישראל. "הוא דיבר בהתרגשות רבה", סיפר הנשיא, "וביקש להעביר מסר ברור לעם בישראל ולפיו היחסים בין המדינות ובין העמים חזקים ויציבים מתמיד, וכי התשובה לפיגוע הטרור הנתעב היא חיזוק והעמקה של יחסינו הביטחוניים והאסטרטגיים עם מדינת ישראל".

במהלך השיחה אמר נשיא בולגריה: "הפיגוע זיעזע את בולגריה כולה, ואנו שותפים מלאים לאבלכם הכבד. נעשה ככל יכולתנו להמשיך ולהושיט עזרה מלאה לפצועים הישראלים, אנו מעניקים את הטיפול המקצועי הטוב ביותר, בעזרת מיטב הרופאים שלנו, כדי להציל את חיי הפצועים. העם הבולגרי חש קרבה עמוקה לעם בישראל, יחסי הידידות  והערכה בין העמים שלנו הם עמוקים והיסטוריים, ואני מציין כאבן דרך את הצלת יהודי בולגריה במלחמת העולם השנייה, הצלה שנעשתה על ידי האנשים ולא על ידי הפוליטיקאים. יחס זה ממשיך עד היום ואבטא זאת בביקורי הצפוי בישראל בחודש אוקטובר הקרוב".

נשיא בולגריה הדגיש מספר פעמים בשיחתו כי לכוחות הביטחון הבולגריים ולגורמי המודיעין לא היתה כל אינדיקציה על אפשרות של פיגוע בתזמון זה, וכי ממשלת בולגריה נחושה ומחויבת להגביר את הביטחון כדי לוודא שבולגריה תהיה יעד בטוח לתיירים מכל העולם בכלל, ולאזרחי ידידתה ישראל בפרט. שני הנשיאים סיכמו כי התשובה האמיתית לפיגוע הטרור הנתעב היא חיזוק היחסים האסטרטגיים בין המדינות, והעלאת רף שיתוף הפעולה הביטחוני שיספק הגנה לאזרחים ותיירים חפים מפשע.

הנשיא פרס הודה לנשיא בולגריה על הבעת הצער ועל המאמצים לטפל בפצועים ובאזרחים הישראלים שביקשו לחזור לישראל, והדגיש את הידידות רבת השנים בין העמים והמדינות ואת הצורך להעמיק ולטפח את היחסים ולמנוע מהטרוריסטים הישגים בעתיד. פרס הדגיש בשיחה, כי זהו פיגוע רצחני מבית היוצר של ארגוני הטרור הפועלים בחסות איראן. "ארגוני טרור אלו, אמר פרס, אינם בוחלים בשום אמצעי כדי להרוג חפים מפשע, הן יהודים והן אזרחי כל העולם. יחד נפעל כדי לא לאפשר לטרוריסטים מטהרן, לבנון וסוריה להרים ראשם".

הערב קבע שוב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהופיעו בפני התקשורת, כי איראן היא זו שעומדת מאחורי גל פיגועי הטרור.נתניהו הוסיף כי ישראל תמשיך לרדוף אחר המפגעים, ולגבות מחיר כבד משולחיהם.

"אני מאמין שאין דבר שחושף יותר את פרצופם האמיתי של אויבנו, מאשר מעשי הטרור של אויבנו", אמר ראש הממשלה. "הם פוגעים ורוצחים באזרחים חפים מפשע, במשפחות, בצעירים, בילדים – אנשים שיצאו לחופשת קיץ תמימה ושכל חטאם הוא היותם ישראלים ויהודים".

"זה למעלה משנה מנהלת אירן יחד עם בת חסותה חיזבאללה מסע טרור עולמי", אמר נתניהו. "מסע טרור זה חוצה גבולות ויבשות. היו פיגועי טרור, ניסיונות לפיגועי טרור והנחת תשתית לטרור באסיה, באירופה, באפריקה, בצפון אמריקה ובדרום אמריקה. בין המדינות שבהן פעלו אירן ובת חסותה החיזבאללה היו הודו, תאילנד, קניה, אזרבייג'ן, טורקיה, גיאורגיה, יוון, דרום אפריקה, קפריסין וכן ארצות הברית, שם ניסתה אירן להתנקש בשגריר הסעודי.

 "הפיגוע אתמול בבולגריה בוצע על ידי חיזבאללה, הזרוע הארוכה של אירן", הדגיש ראש הממשלה. "בחלק מהמדינות שציינתי נעצרו טרוריסטים. העצורים הללו היו אנשי חיזבאללה ואירן. חלקם נתפסו בזמן מעשה, חלקם לפני מעשה וכשברשותם אמצעי לחימה וחומרי נפץ, וחלקם נתפסו כשיש להם תשתיות טרור לפיגועים בעתיד. הגיע הזמן שכל המדינות שיודעות את האמת, ולא רק ישראל, יאמרו את האמת בצורה ברורה: אירן היא שעומדת מאחורי פיגועי הטרור, אירן היא יצואנית הטרור מספר אחת בעולם.

"אני מאמין שהגיע הזמן שכל המדינות שיודעות את האמת, לא רק ישראל, יאמרו את האמת בצורה ברורה – איראן היא זו שעומדת מאחורי גל פיגועי הטרור. איראן היא יצואנית הטרור מספר אחת בעולם. אסור שלמדינת טרור יהיה נשק גרעיני. אסור שלמדינה המסוכנת ביותר בעולם יהיה הנשק המסוכן ביותר עלי אדמות", אמר נתניהו.

 "נמשיך לרדוף אחר המפגעים ולגבות מחיר כבד משולחיהם", הבטיח נתניהו. "ישראל חזקה. נמשיך להיאבק בטרור האירני, הוא לא יכניע אותנו. נפעל נגדו בעוצמה רבה".

נתניהו גם הודה לבולגרים על שיתוף הפעולה שלהם. "אני רוצה להודות לממשלת בולגריה ולעומד בראשה, ידידי בויקו בוריסוב. אני מבקש להודות לאזרחי בולגריה על הסיוע המהיר שהם נתנו לנפגעי הטרור, סיוע מהיר שהציל חיים. דווקא ברגעים קשים אלה נבחנת הידידות בין מדינות, ובולגריה היא ידידת אמת של מדינת ישראל".

שר החוץ, אביגדור ליברמן, אמר הבוקר, כי לישראל מידע מוצק שאת הפיגוע בבורגס תיכננו אנשי חיזבאללה בשיתוף פעולה הדוק עם משמרות המהפכה של איראן. לדבריו, מדובר בזיהוי ודאי, מעבר לכל ספק.

ליברמן, שהתראיין במשדר "הכול דיבורים" ברשת ב', אמר: "כרגע אפשר להגיד מעבר לכל ספק, כי מי שעומד מאחורי הפיגוע זה החיזבאללה בשיתוף פעולה הדוק עם משמרות המהפכה האיראניות. הזיהוי הוא זיהוי ודאי, על בסיס מידע מוצק.

"ההיערכות שלנו היא היערכות מוגברת והצלחנו לסכל 99 אחוז מהפיגועים", אמר ליברמן, "אבל אי אפשר להצמיד מאבטח לכל תייר. האיראנים וחיזבאללה לא מפסיקים לפעול לרגע אחד. זה לא התחיל היום וזה לא ייגמר מחר. זה מאבק מתמיד שישראל מנהלת כנגד הרשת העולמית של הטרור שאיראן הקימה".

ליברמן שיבח את שיתוף הפעולה מצד שלטונות בולגריה ואמר: "גם מדינות כמו קניה ובולגריה עושות את המקסימום, אבל צריך להבין שמקסימום של מדינה אחת אינו כמו מקסימום של מדינה אחרת. ראינו מצד בולגריה שיתוף פעולה מלא ומיידי. כל ראשי השלטון הגיעו מיד לבורגס וכל שירותי הביטחון – גם של המערב – התייצבו מייד ושיתפו איתנו פעולה. הטרור מכה לא רק בנו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הבוקר עם מנהל בית החולים איכילוב, הפרופסור גבי ברבש, הנמצא בבולגריה. פרופסור ברבש עידכן את ראש הממשלה בכך ששלושה פצועים קשה מהפיגוע הוטסו לבית החולים בסופיה. עוד 32 פצועים עושים את דרכם בשעה זאת לישראל, ובהמשך ימריא מטוס נוסף מבולגריה לישראל. כמו כן עידכן פרופסור ברבש, כי בבורגס נרתמו רבים לתרום דם לפצועי הפיגוע.

ראש הממשלה הודה לפרופסור ברבש על ההתארגנות המהירה וביקש למסור את תודתו לכל אנשי הצוות. ראש הממשלה ממשיך לקיים לאורך כל היום התייעצויות ביטחוניות בעקבות הפיגוע בבורגס וההתפתחויות בסוריה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן