Skip to content

כיוון חדש לחקירת הפיגוע: המחבל – פעיל ג'האד עולמי

בעוד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מפנה אצבע מאשימה אל עבר חזבאללה ואיראן כאחראיות לפיגוע באוטובוס התיירים בבורגוס אתמול, התקשורת הבולגרית טוענת, כי המחבל המתאבד הוא פעיל הג'האד העולמי השוודי, מהדי גזאלי. מי עומד מאחורי מתקפת הטרור הרצחנית?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מהדי גזאלי
מהדי גזאלי

יממה לאחר פיגוע ההתאבדות באוטובוס התיירים הישראלי בבולגריה, מנסים בישראל ובקהילה הבינלאומית לאתר את האשמים. בעוד ירושלים מיהרה להאשים את חזבאללה ופטרוניתה איראן בפיגוע, שהביא למותם של חמישה ישראלים, טוענת התקשורת בבולגריה, כי המפגע הינו מהדי גזאלי, פעיל ג'האד עולמי.

גזאלי, אזרח שוודי ממוצא אלג'יראי ופיני אינו זר לגורמי ביטחון ברחבי העולם. הוא נכלא במתקן גואנטנמו בין השנים 2002-2004 בעקבות פעילותו בפקיסטן נגד הכוחות האמריקניים.

ב-2009 דיווחה התקשורת השוודית על מעצרו של גזאלי, יחד עם 11 אנשים נוספים, לאחר שניסו להסתנן לפקיסטן. על גופם של חברי הקבוצה נמצאו עדויות לפעילות ג'האד. גורם בכוחות הביטחון הפקיסטניים תאר את גזאלי כ"איש מסוכן ביותר."

מוקדם יותר היום, (חמישי, 19 ביולי), דיווחה סוכנות הידיעות הבולגרית "סופיה", כי המחבל המתאבד נשא על גופו דרכון ורשיון נהיגה אמריקניים, שככול הנראה זויפו. בנוסף, דיווחה הסוכנות כי משרד הפנים הבולגרי השיג את טביעות אצבעותיו של המפגע והעבירן לגורמים אמריקניים לצורך חקירה משותפת של האינטרפול, ה-FBI, ה-CIA, ישראל ובולגריה.

עשן הפיגוע טרם התפזר והעולם כבר מחפש אשמים. למסקנות החקירה עלולות להיות השלכות הרות גורל. האם מאחורי הפיגוע אכן עומד פעיל ג'האד עולמי מסתורי למחצה או שמא זוהי זרועה הארוכה של טהראן שאחזה במתג? התשובה לשאלה זו טומנת בחובה את עתיד יחסיהן הנפיצים גם כך של ישראל, איראן וחזבאללה. המחבל המתאבד כפי שתועד במצלמות האבטחה: 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן