Skip to content

האיחוד האירופי דורש מאיראן לבטל הוצאות להורג

שרת החוץ של האיחוד האירופי תובעת מאיראן שלא לממש הוצאה להורג בסקילה של אישה שהורשעה בניאוף וברצח ושל כומר שנדון לתלייה באשמת כפירה.  מאת גרשון גירון סאקינה מוחמדי אשטיאני, אם לשניים, נידונה בשנת 2006 למוות בסקילה בעוון ניאוף, מאוחר יותר היא הורשעה גם בשותפות לרצח בעלה. משפחתה מכחישה כל מעורבות שלה במותו. הכומר יוסף נאדארחאני, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שרת החוץ של האיחוד האירופי תובעת מאיראן שלא לממש הוצאה להורג בסקילה של אישה שהורשעה בניאוף וברצח ושל כומר שנדון לתלייה באשמת כפירה. 

מאת גרשון גירון

אישה איראנית. האם תומר הסקילה בתלייה, או שאיראן תחון את הנדונה למוות? צילום: עמית מנדלזון

סאקינה מוחמדי אשטיאני, אם לשניים, נידונה בשנת 2006 למוות בסקילה בעוון ניאוף, מאוחר יותר היא הורשעה גם בשותפות לרצח בעלה. משפחתה מכחישה כל מעורבות שלה במותו. הכומר יוסף נאדארחאני, העומד בראש רשת כנסיות ביתיות, נידון למוות בתלייה לאחר שהורשע בכפירה. מאחר שמשפחתו היתה מוסלמית, הוא נדרש לחזור בו מכפירתו, ומשסירב – נגזר דינו.

שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, דורשת מאירן, המובילה את העולם במספר הוצאות להורג לנפש, שלא לבצע את גזר הדין של אשטיאני, וכן לחדול מיד מהוצאות להורג משפטיות. "אלפי בני אדם עומדים להיות מוצאים להורג, לרבות גברת אשטיאני והכומר נאדארחאני. האיחוד האירופי חוזר על קריאתו לאיראן לא להוציאם להורג," דברי אשטון.

"מאות בני אדם הוצאו להורג בשנת 2011 בעקבות משפטים בלתי הוגנים בעליל, בלא זכות ערעור, ובגין עברות שעל פי הנורמות הבינלאומיות אינן אמורות להוביל לגזרי דין מוות", הוסיפה אשטון.

גזר דין מוות בסקילה בגין ניאוף, נוהג ברברי בעליל לדברי שר החוץ של בריטניה, ויליאם הייג, עורר מחאות בינלאומיות, אבל פקידים איראניים אמרו שהיא אכן תוצא להורג, אם כי אפשר שלא בסקילה אלא בתלייה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן