Skip to content

צועדים לזכרו: כולנו משה סילמן

צעדות ועצרות אבל מתקיימות בת"א מול משרדי עמידר, בירושלים מול בית ראש הממשלה, בחיפה ובהוד השרון. באתר המחאה נכתב: "בשבת נצעד יחד לזכרו של משה סילמן ולזכרם של כל קורבנות המצוקה הכלכלית והמדיניות האנטי-חברתית של ממשלת ישראל". בתל אביב שוב נחסמו נתיבי איילון לכיוון דרום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שוב חסמו מפגינים את נתיבי איילון לכיוון דרום בתום צעדת המחאה בתל אביב ואחר כך נחסמה גם דרך בגין. המפגינים החלו בצעדה משדרות שאול המלך 39 לרחוב קפלן 5, במקום בו משה סילמן איבד תקווה והצית עצמו. לאחר מכן המשיכו הצועדים לרחבת ביטוח לאומי ושם הדליקו נרות לזכרו של משה סילמן ולזכרם של קורבנות עבר שבחרו להישאר אנונימיים. המשטרה הקימה הפעם גדרות סביב הבניין, כדי שהמפגינים לא יתקרבו למבנה. לאחר מכן פרצו מפגינים את גדרות המשטרה וחסמו את נתיבי איילון לזמן קצר. הנהגים שעוכבו קראו קריאות אהדה למפגינים. מאוחר יותר נחסמה גם דרך בגין. שידור של איליאן מהרשק באתר J14.

המפגינים מול בית עמידר. יאוש הופך לזעם (צילום: דן בר דוב)
המפגינים מול בית עמידר. יאוש הופך לזעם (צילום: דן בר דוב)

הערב מתקיימות צעדות בתל אביב ובירושלים לזכרו של משה סילמן שמת מפצעיו אתמול בבית החולים. בחיפה ובהוד השרון התקיימו עצרות מחאה.

אלפי צועדים בתל אביב בצעדה שהתחילה מול משרדי עמידר, אחת החברות המשכנות בדיור ציבורי. בקהל נשמעות קריאות רבות: "ביבי הביתה". על הבמה אומר אחד הנואמים: "הבאתם אותנו למצב של מושפלים, של מחזרים על הפתחים. התאספנו כדי לומר לך ביבי נתניהו: אנחנו כולנו משה סילמן. אנחנו נזעק עד שנפיל את שלטון השחיתות". הקהל הפעם הטרוגני יותר, צעירים ומבוגרים, פעילי מחאה ואזרחים רבים שבאו להזדהות ולהשתתף באבל ובמחאה. רבים מהמפגינים הגיעו הפעם עם אופניים, כי מסלולי המחאה הפכו להיות ארוכים ומפרכים.

מפגינים בצעדת המחאה מול בית עמידר בת"א: נפיל את שלטון השחיתות" (צילום: שרון ליבנה)
צעירים ומבוגרים משתתפים הפעם בצעדת המחאה בת"א: "נפיל את שלטון השחיתות" (צילום: שרון ליבנה)

אחת המפגינות, שגרה בדיור ציבורי, העידה: "אני דיירת עמידר כבר עשרים שנה. זה מקום שמתעלל ומתעמר באנשים. לא בנו דיור ציבורי כבר עשרים שנה. יש הרבה נשים הומלסיות עם הילדים שלהן שאין להן מענה. מישהו שזורקים אותו מהבית הוא כמו מת. אנחנו מבקשים את עזרתכם. יש הרבה פינויים. יש הרבה אנשים שגרים במחסן, כי עמידר לא משפצים להם את הבתים".

נאומה של אסמה אגבריה זחאלקה, ברחוב קפלן, הופסק לאחר שפרובוקטורים התערבו באלימות בדבריה, כאילו צדק חברתי הוא נחלתם של יהודים בלבד. לאחר מכן הם הושתקו והיא שבה לנאום.

קריאות ושלטים נגד נתניהו ושטייניץ בהפגנה (צילום: שרון ליבנה)
קריאות ושלטים נגד נתניהו ושטייניץ בהפגנה (צילום: שרון ליבנה)

באתר המחאה  J14 נכתב: "בשבת נצעד יחד לזכרו של משה סילמן ולזכרם של כל קורבנות המצוקה הכלכלית והמדיניות האנטי-חברתית של ממשלת ישראל, בינהם איגור פרטיופה, חסר הבית שנמצא מת במאהל כפר סבא, יוהנס ברקו שנמצא מת בגינת לוינסקי, ואנדריי ניקמפ, מחוסר דיור ממאהל רוטשילד, ששם קץ לחייו לפני מספר חודשים.

"נצעד יחד אזרחים, נפגעי דיור, נפגעי ביטוח לאומי וכל מי שרוצה להצטרף נגד חוסר ההגינות וערלות הלב של בעלי ההון, בעלי השליטה במשק והממשלה. אנחנו מאמינים בחיים ובכוחו של מאבק עממי משותף לשנות. אנחנו חזקים ולא אומרים נואש.

"חבר למאבק אומר, שהמצוקה בישראל היא פצצה מתקתקת ואנחנו לא נחכה להוכחה נוספת. נצא, נכבד את זכרם ונדרוש את מה שמגיע לכל אזרח במדינת ישראל: חיים בכבוד וקורת גג. משפחתו של משה מוסרת: אנחנו מקווים שמה שמשה עשה ייתן דחיפה לזה שיקרו פה דברים טובים ושאף אחד לא יעשה מעשה כזה. זו לא טרגדיה אישית. זו טרגדיה לאומית ועולמית."

צועדים לרחוב קפלן ומשם לבניין הביטוח הלאומי (צילום: דן בר דוב)
צועדים לרחוב קפלן ומשם לבניין הביטוח הלאומי (צילום: דן בר דוב)
המפגינים ליד האיילון (צילום: שרון ליבנה)
המפגינים ליד האיילון (צילום: שרון ליבנה)

בירושלים נערכת צעדת הספד למשה סילמן. הצועדים התכנסו הערב בגן הציבורי מול בית משפחת נתניהו ברחוב עזה 35 ומשם צעדו אל בית ראש הממשלה. הצועדים התבקשו להגיע בבגדים שחורים ולהביא נרות ואת תמונתו ומכתבו של משה סילמן. מול בית ראש הממשלה מתקיימת עצרת זיכרון.

http://www.ustream.tv/recorded/24151243

בהזמנה לאירוע נכתב: "כולנו משה סילמן. יהי זכרו ברוך, ויהי רצון שיזכה בעולם הבא למנוחה ולצדק שנמנעו ממנו בעולם הזה. ת.נ.צ.ב.ה."
גם הוד השרון דורשת צדק חברתי. מוצ"ש, הוד השרון, בשעה 20:30: הפגנה לזכרו של משה סילמן שיצאה מגן הגיבורים (במקום בו היה ממוקם המאהל).

בחיפה מתכנסים לזכרו של משה במרכז הכרמל, ברחבת האודיטוריום, למחאה שקטה. "נדליק נרות, נקרא טקסטים ונישא דברים לזכרו."

הלוויתו של משה תתקיים ביום ראשון בשעה 17:00, בבית העלמין דרום (חולון בת-ים). בית העלמין צמוד לתחנת הרכבת קוממיות ואפשר להגיע גם ברכבת.

עצרת עצובה בחיפה. "די לאדישות"
עצרת עצובה וכואבת בחיפה. "די לאטימות השלטונית"

 

2 Comments

  1. מייק פלג
    22 ביולי 2012 @ 0:53

    כדי לקבע את המהפכה להפיצה לכל חלקי הארץ ואולי גם מעבר לים, יש להפיק סיכה מפח ולתלותה על דש החולצה ועליה תמונתו של משה סילמן כשהוא יושב שרוף, המום על המדרכה מיד לאחר שהצית את עצמו ועל הסיכה כתוב: "כולנו משה סילמן!" . הסיכה תימכר תמורת 10-15 שקלים ואנחנו נלך עם הסיכה חודש או שנה.

  2. Omessi
    21 ביולי 2012 @ 22:47

    הִנְנִי מַצִּית-בְּךָ אֵשׁ
    וְאָכְלָה בְךָ כָל-עֵץ-לַח וְכָל-עֵץ יָבֵשׁ לֹא-תִכְבֶּה,
    לַהֶבֶת שַׁלְהֶבֶת,
    וְנִצְרְבוּ-בָהּ כָּל-פָּנִים, מִנֶּגֶב צָפוֹנָה.

    יחזקאל כ"א

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן