Skip to content

הנורבורינג פושט רגל

מסלול מירוצי המכוניות המיתולוגי, על יד העיירה נורבורג, גרמניה, הודיע על אי יכולת לשלם את חובותיו, ולמעשה החברה המחזיקה במסלול הפורמולה 1 נמצאת בפשיטת רגל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת האם הנמצאת בבעלות מדינת ריינלנד-פלטינט הגרמנית, המחזיקה ב- 90% ממניות בחברה, נאלצה היום להודיע על חדלות פירעון עקב סירוב מוסדות האיחוד האירופאי לאשר לחברה הלוואה של 13 מיליון אירו, שהיו מאפשרים לחברה 6 חודשי פעילות נוספים.

חברת Nürburgring GmbH, הנמצאת זה כעשור בבעלות מדינת ריינלנד-פלטינט, הגיעה לפשיטת רגל עקב פרויקט התיירות שהוקם בצמוד למסלול המיתולוגי, בהשקעה של 215 מיליון אירו.

מסלול הנורבורינג

כאשר תוכנן פרויקט התיירות, הכולל מרכז הדרכה, נופש, מלונות ועוד, הייתה כוונה שהמגזר הפרטי יממן כ-40% מהפרויקט, אולם בסופו של דבר נשאר הפרויקט בבעלות של 90% בידי המדינה.

החברה חייבת יותר מ- 413 מיליון אירו (330 מיליון אירו לחברת ההשקעות ISB ולבנק ההשקעות בבעלות המדינה), והגיעה למעשה לחדלות פירעון ופשיטת רגל.

מסלול המירוץ הוא החלק הרווחי בפרויקט, ונמסר כי ימשיך לתפקד ולהיות מתופעל כיחידה כלכלית עצמאית, בעוד משלם המיסים של מדינת ריינלנד-פלטינט יישא בנטל החובות של הנורבורינג.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן