Skip to content

מחזור אוגוסט יוצא לדרך. הורחב הגיוס לפיקוד העורף

באוגוסט התגייסו מאז ומתמיד מחזורי הגיוס הקרבי לצה"ל. השנה, לעומת שנים קודמות, הורחבה הקליטה ליחידות חילוץ והצלה של פיקוד העורף והוקם גדוד חילוץ והצלה נוסף
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מחזור אוגוסט 2012 של מתגייסים לצה"ל, יוצא היום (ראשון), לדרך. 72 אחוזים מהמתגייסים במחזור זה ביקשו  להתגייס כלוחמים. לפי צה"ל, נתון זה משקף יציבות במוטיבציה ללחימה בהשוואה למחזורי אוגוסט הקודמים.

מחזור אוגוסט (צילום: דו"צ)
יציבות במוטיבציה. מחזור אוגוסט (צילום: דו"צ)

קרוב לחמישים אחוזים מהמתגייסים החדשים בחרו לשרת כלוחמי חי"ר (חיל רגלים), עלייה ב-2.5 אחוזים לעומת השנה שעברה.  98 אחוז מתוך סך המבקשים להתגייס לחי"ר שובצו ליחידות חי"ר ו-64 אחוז מתוכם ילכו למסלולי לוחם, כשהיתרה ישובצו במערכים תומכי לחימה.

נתון מעניין הוא שהשנה הרחיב צה"ל את הגיוס ליחידות חילוץ וההצלה של פיקוד העורף ובצה"ל טוענים, כי הרחבה זו באה מתוך "הבנת חשיבות חוסנו של העורף והשפעתו על זירת הקרב העתידית." הקרב העתידי, אם כן, הוא בין השאר התגוננות יעילה בפני טילים המאיימים על מרחבי ישראל.

עוד נודע, כי בפיקוד העורף הקימו בחודש מרץ השנה גדוד חילוץ והצלה נוסף. גדוד זה משלים את כוח האדם הנדרש לו במחזור זה. אלוף אורנה ברביבאי, ראש אגף כוח אדם בצה"ל, אמרה אתמול: "שנתון הגיוס החדש הנפתח בימים אלה משקף נכונות גבוהה של המתגייסים להגיע לתפקידי לחימה. המוטיבציה הגבוהה מסייעת בשיבוץ למגוון של יעדים, אשר הולכים ומתרחבים לנוכח ריבוי האתגרים העומדים בפני צה"ל. מגוון האוכלוסיות המתגייסות מהוות שיקוף לכלל מגזרי החברה הישראלית וביטוי נאמן לשימורו של מודל צבא העם".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן