Skip to content

ברק: "אנחנו בתוך מסע טרור עולמי"; נתניהו: "נמשיך להיאבק בעוצמה בטרור, גם במפגעיו וגם במשלחיו"

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, יוצא מחר לבולגריה. בביקורו ייפגש השר עם נשיא בולגריה רוסן פלבנלייב, עם ראש הממשלה בויקו בוריסוב, עם שר הכלכלה האנרגיה והתיירות דליאן דוברב ועם מפכ"ל משטרת בולגריה. השר וחברי המשלחת ייפגשו גם עם גורמי תיירות נכנסת ויוצאת בולגרים, שנמצאים בקשרים עסקיים עם גורמי תיירות בישראל ויבקשו להעביר מסר של "עסקים כרגיל" […]

"אין ספק שאנחנו בתוך מסע עולמי להגברת הטרור בכלל ונגד ישראל בפרט, במרכזו חיזבאללה בהשראה איראנית. אבל לצערנו יש עוד הרבה גורמים אחרים", כך אומר שר הביטחון, אהוד ברק, במהלך סיור שערך בבוקר בבקו"ם.

"יש הצלחות יוצאות דופן של מערכות המודיעין והביטחון שלנו ושל שירותים אחרים בסיכולים לכל אורך השנה. אבל היה לנו בימים האחרונים אירוע כואב מאוד", אמר השר ברק. "אני אומר בצער שאין למנוע באופן הרמטי מצב שיהיו דברים כאלה".

השר ברק בביקורו בבקו"ם: "מסע טרור" (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
השר ברק בביקורו בבקו"ם: "מסע טרור" (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

ברק אמר עוד כי אין בינתיים חדש בחקירה. "האנשים שלנו עובדים בכל הכוח, גם עם הבולגרים עצמם, גם עם גורמי מודיעין אחרים מתקדמים בעולם. בינתיים ברור שהפיגוע בהכוונת החיזבאללה; ברור שהשתתף בו לפחות בן אדם אחד ואולי יותר; שהחזות שלו היא לא מזרח תיכונית אולי במכוון – כל יתר הפרטים לא ברורים עדיין. האם מי שפעל כמתאבד היה משוטה? מי עוד הפעיל? כמה שותפים וכן כדברים האלה. הדברים האלה יתבררו לפי דעתי בימים או בשבועות הקרובים".

על האולימפיאדה בלונדון אמר ברק: "יש בהחלט ערנות מודיעינית ומבצעית לקראת האולימפיאדה. שירותי הביטחון הבריטים בעיקר, שהם טובים מאוד, פועלים בכל יכולתם בסיוע של גורמי מודיעין בכל העולם כדי לצמצם, את הסיכוי שיהיה אירוע באולימפיאדה. זה מקום שמושך באופן טבעי, גם בלי התרעות קונקרטיות, צריך להיות דרוך וערני. קודם כל כי כבר קרו דברים אנחנו זוכרים את מינכן, זה לא המקרה היחידי למרות שהכי בולט, וצריך להיות ערניים".

גם ראש הממשלה נתניהו התייחס התייחסת בפתח ישיבת הממשלה לפיגוע שהיה בבוגס: "בסוף השבוע הובאו למנוחות קורבנות פיגוע הטרור הרצחני בבולגריה", אמר ראש הממשלה. "אני מניח שכמוני ראיתם את המחזות קורעי הלב בהלוויות, משפחות שרוסקו באבחה וליבנו איתם, עם אלה שאיבדו את יקיריהם, ואנחנו גם מתפללים לשלומם של הפצועים".

ראש הממשלה הודה לגורמים שהיו מעורבים בטיפול בפיגוע ובתוצאותיו: "בהזדמנות זאת אני מבקש גם להודות לכוחות הביטחון וההצלה, שנרתמו לסייע מיד, גם להציל חיים וגם להביא את הנפגעים ארצה במהרה, וגם כמובן למשרד החוץ ולשגרירנו, לזרועות הביטחון, משרד הבריאות, משרד הפנים וכל הגורמים המעורבים. הם כולם פעלו כדרכם בנאמנות ובמיומנות ומתוך מחויבות עמוקה מאד. זה באמת משקף את הערבות ההדדית שביסוד חיינו, ואני יכול לומר שמדינת ישראל ערבה לאזרחיה באשר הם ובאשר יהיו. נמשיך להיאבק בעוצמה בטרור, גם במפגעיו וגם במשלחיו".

ראש המוסד תמיר פרדו וראש השב"כ יורם כהן סקרו היום בישיבת הממשלה את פעולות גופי המודיעין נגד הטרור של איראן וחיזבאללה ברחבי העולם. בסקירה צוין כי איראן וחיזבאללה פעלו במטרה לבצע פיגועים בלמעלה מ-20 מדינות ברחבי העולם בשנתיים האחרונות. ראש הממשלה בנימין נתניהו שיבח את חשיפת הגופים שעומדים מאחורי הפיגועים.

נתניהו: "יש משמעות גדולה ליכולת להוכיח לעולם שאיראן וחיזבאללה אחראיות לגל הפיגועים חוצה היבשות הזה". בנוסף ראש הממשלה ביקש להודות לאנשי המוסד והשב"כ על הפעילות העלומה שהם עושים ברחבי העולם כדי להגן על אזרחי המדינה. נתניהו: "גל הטרור האיראני שמתבצע גם באמצעות חיזבאללה נתקל ועוד ייתקל בפעולות נחושות".

בכירי תעשיית התיירות בראשות השר ייצאו מחר לבולגריה

הפיגוע בבורגס. בשנת 2011 ביקרו בבולגריה כמעט 139 אלף ישראלים. (צילום: גטי אימג'ס)
הפיגוע בבורגס. בשנת 2011 ביקרו בבולגריה כמעט 139 אלף ישראלים. (צילום: גטי אימג'ס)

במקביל ייצא מחר שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב לבולגריה, במטרה לשמור על קשרי הידידות והתיירות ההדדיים בין המדינות למרות הפיגוע הרצחני שהתרחש ביום חמישי האחרון בבורגס. אל השר מצטרפים בכירי תעשיית התיירות בישראל.

במחצית הראשונה של 2012 נרשמה עלייה של 11% במספר התיירים שהגיעו מבולגריה לישראל, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. על פי נתוני משרד התיירות הבולגרי, בשנת 2011 ביקרו בבולגריה כמעט 139 אלף ישראלים. בשנת 2011 ביקרו בישראל מעל ל-8,000 תיירים מבולגריה.

בביקורו ייפגש השר עם נשיא בולגריה רוסן פלבנלייב, עם ראש הממשלה בויקו בוריסוב, עם שר הכלכלה האנרגיה והתיירות דליאן דוברב ועם מפכ"ל משטרת בולגריה.

להעביר מסר של "עסקים כרגיל"

השר וחברי המשלחת ייפגשו גם עם גורמי תיירות נכנסת ויוצאת בולגרים, שנמצאים בקשרים עסקיים עם גורמי תיירות בישראל ויבקשו להעביר מסר של "עסקים כרגיל" כי אין להיכנע לטרור ויש לחזק את הקשרים התיירותיים עם בולגריה.

השר מיסז'ניקוב יקיים במקום הפיגוע בבורגס טקס ממלכתי ויניח זר בשם ממשלת ישראל וייפגש עם המושלים וראשי הערים של בורגס וורנה, המהוות את ערי התיירות המרכזיות של בולגריה. כמו כן יסייר השר במלונות ובאתרי הבילוי בהם נופשים ישראלים, וייפגש עם ראשי הקהילה היהודית בבולגריה.

"כשהטרור פגע בישראל בעבר, ובעולם הזהירו מפני ביקורים בישראל, תגובתנו הייתה ברורה: הטרור הרצחני אינו יודע גבולות ואינו מבחין בין דם לדם. למרות הצער והחשש אסור להירתע ואסור להישבר", אומר שר התיירות. "אין לתת לטרור לשבש את אורחות חיינו ולעצור את שאיפותינו. התיירות מהווה גשר לשלום, להבנה ולדיאלוג בין העמים ויש בכוחה לחזק את יחסינו הידידותיים עם העם הבולגרי ועם ממשלת בולגריה. אנחנו מודים לממשלת בולגריה על הטיפול המסור לאחר הפיגוע הטרגי".

ביקור השר צפוי לעורר לעניין רב מצד התקשורת בבולגריה העוקבת בדריכות אחר התפתחות היחסים בין המדינות. במהלך הביקור יקיים השר מספר מסיבות עיתונאים וראיונות, תוך התייחסות לנושא הטרור הבינלאומי שהפך למציאות שיש להתמודד אתה בכל מקום בעולם.

הביטולים נרגעו

לפי הערכות בענף הנסיעות, מאז הפיגוע שינו כ-2,000 ישראלים את תוכניותיהם לחופשה בבורגס. לדברי הסמנכ"ל לשיווק של איסתא, רונן קרסו, בסוף השבוע כמעט שלא היו ביטולים, אך גם אין הזמנות חדשות. להערכתו, מעתה ועד סוף אוגוסט אמורים לנסוע לבורגס כ-25 אלף איש. "אולי מוקדם לומר, אבל נראה שלא מדובר ביעד שיימחק כמו סיני או טורקיה, אלא מדובר יותר בעצירה נקודתית כמו אחרי פיגועים במקומות כמו מדריד ולונדון", מעריך קרסו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן