Skip to content

פינוי מגרון עשוי להידחות בחודש

פינוי המאחז הבלתי חוקי מגרון, שהיה מתוכנן להתבצע ב-1 באוגוסט,יידחה כפי הנראה ב-30 יום לבקשת המדינה. הבוקר הוגשה לבג"ץ פנייה שבה נטען כי טרם הסתיימו העבודות בשכונה שאמורה לקלוט את המפונים. בין הנימוקים העלתה המדינה את הסיכון הכרוך בפינוי בחודש הרמדאן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המדינה עתרה הבוקר לבג"ץ ובקשה לדחות בשלושים יום את מועד הפינוי של מאחז מגרון שנקבע ל-1 באוגוסט. יש להניח שבג"ץ ייעתר לבקשה.

בית הכנסת במגרון צילום : ויקישיתוף
חשש מהפרות סדר בימי הרמדאן. בית הכנסת במגרון צילום : ויקישיתוף

אחד הטיעונים לדחייה הוא הערכה של אלוף פיקוד מרכז, ניצן אלון, שפינוי שלא בהסכמה של המאחז במהלך התקופה הרגישה של חודש הרמדאן, עלול לגרום להפרות סדר מצד פעילי ימין שינסו למנוע את רוע הגזירה. סיבה נוספת לבקשה היא עיכוב שחל בהקמת האתר הזמני ב"גבעת היקב" אליו אמורות לעבור המשפחות שיפונו ממגרון.

המתנחלים  פועלים במקביל להשיג דחייה בפינוי. לטענתם, רכשו מהפלסטינים שלוש חלקות בשטח המאחז, נתון שמהווה שינוי נסיבות מהותי מהמצב שהיה קיים בזמן מתן פסק הדין הראשוני שהורה לפנות את המאחז.

הפינוי של המאחז במגרון, שעומד עתה על הפרק, הוא גם מקרה המבחן הראשון לאחר פרסום דו"ח אדמונד לוי באשר למעמדם של שטחי יו"ש, כמו גם של קרקעות שנרכשו או הופקעו בשוגג על ידי המדינה. לפי דו"ח אדמונד לוי המדינה תוכל לפצות את בעלי הקרקע במידה שתמצא  לנכון, וכך ייחסך פינוי של תושבים על בתיהם.

מחר אמור להתקיים בבג"ץ דיון בעתירה שהגישה תנועת "שלום עכשיו", בדרישה לפנות את המבנים במאחז מכיוון שנבנו על קרקע פלסטינית פרטית. בינתיים זימן השופט אשר גרוניס את נציגי הפלסטינים, שיש להם טענות לגבי הקרקע במגרון, לדיון בבג"ץ היום.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן