Skip to content

נציגי ישראל והפלסטינים יפגשו שוב בעמאן ביום ב'

פגישה נוספת בין הישראלים והפלסטינים צפויה להיערך בשבוע הבא בעמאן. מחלקת המדינה האמריקנית: "הצדדים יפגשו ישירות תחת חסות ירדנית".
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פגישה נוספת בין הישראלים והפלסטינים צפויה להיערך בשבוע הבא בעמאן. מחלקת המדינה האמריקנית: "הצדדים יפגשו ישירות תחת חסות ירדנית".

מאת עידו וולקן

העיתון הפלסטיני 'אל-חיאת אל-ג'דידה' מדווח על פגישה נוספת הצפויה להערך ביום ב', ה-9 בינואר בין עו"ד יצחק מולכו, שליחו המיוחד של רה"מ נתניהו לבין סאיב עריקאת, ראש צוות המו"מ ברשות הפלסטינית. דוברת מחלקת המדינה האמריקנית ויקטוריה נולנד הודיעה כי "שני הצדדים יפגשו ישירות ותחת חסות ירדנית. בכירים מהצד הישראלי והפלסטיני הביעו ספקותיהם באשר להצלחתן של הפגישות אולם נולנד סבורה כי "החדשות הטובות הן ששני הצדדים מדברים ישירות ואנו מקווים כי המגמה תימשך גם לאחר יום שני"

דגלי ישראל והרשות הפלסטינית (ויקימדיה)
דגלי ישראל והרשות הפלסטינית (ויקימדיה)

בתוך כך, מסר יועצו של יו"ר הרשות הפלסטינית לעניינים מדיניים נימר חמאד, במהלך ראיון לתוכנית הרדיו "קול פלסטין" ביום ה', 5 בינואר, כי הידיעות על פגישה בין נתניהו ומחמוד עבאס (אבו-מאזן) מוקדמות מדי וכי יש לבחון בהקדם האפשרי את המדיניות הישראלית בנושא ההתנחלויות לפני שדנים בתיאום פגישה שכזו. חמאד הביע תקוותו כי ישראל תבצע מספר צעדים בוני-אמון שמקצתם הוצעו בפגישה בעמאן, כגון שחרור אסירים, הסרת מחסומים והעברת שטחים נוספים לשליטה פלסטינית מלאה. בהתייחסו לדיווח כי ישראל הגישה מסמך ובו 21 נקודות ובהן הדרישה להשאיר כוח צבאי קבוע בבקעת הירדן ולדון בסוגיית ירושלים ללא מגבלת זמן, חמאד מסר כי ישראל הגישה 22 נקודות בעל-פה ולא בכתב, בניגוד להבטחותיה לקוורטט.

גם שר הביטחון אהוד ברק התייחס לפגישה בעמאן והעריך כי שני הצדדים אינם מקבלים את הנקודות שהועלו במהלכה. מקור באיחוד האירופי הביע תקוותו כי ישראל והפלסטינים יתקדמו בדיון סביב סוגיית הגבולות במהלך הפגישה הקרובה, מאחר ולטענתו סוגייה זו ובכלל זה גם הדיון בנושא ההתנחלויות, היא המרכזית ביותר במסגרת הדיונים בין שני הצדדים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן