Skip to content

ממשלת עיראק: מצטערים, לא נוכל לקלוט פליטים סורים

ממשלת עיראק רומזת לאזרחי סוריה החפצים למצוא מקלט בשטחה, כי היא אינה מעוניינת ואינה יכולה לקלוט אותם בשטחה וכי לא תוכל להגיש להם סיוע. האם מדובר בנקיטת עמדה של ממשלת עיראק, הנשלטת על-ידי שיעים, לטובתו של משטר אסד?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
עלי א-דבאג, דובר ממשלת עיראק (Wikimedia/Andrewlubin)
ממשלת עיראק מצטערת. עלי א-דבאג, דובר ממשלת עיראק (Wikimedia/Andrewlubin)

דובר ממשלת עיראק, עלי א-דבאג, אמר אמש לתחנת הטלוויזיה העיראקית הרשמית "אל-עראקיה" שהגבולות בין עיראק לבין סוריה פרושים באזור מדברי שמקשה על ממשלת עיראק להגיש לפליטים מסוריה את העזרה הנדרשת להם, אם יבואו לעיראק.

א-דבאג הוסיף וטען כי סיבה נוספת לאי-יכולתה של עיראק לקבל פליטים מסוריה, נעוצה במצב הביטחוני המעורער בעיראק ואמר שממשלת עיראק מצטערת על כך שלא תוכל להגיש את הסיוע הנדרש לפליטים מסוריה, כשם שעושות טורקיה וירדן.

בעת האחרונה חזרו לעיראק כ-1000 עיראקים ששהו בסוריה כפליטי המלחמה שהתחוללה בעיראק מאז שנת 2003 וחבחרו לחזור כעת לעיראק בעקבות מלחמת האזרחים בסוריה. א-דבאג אמר שחזרתם של הפליטים העיראקים מסוריה בוצעה וממשיכה להתבצע דרך האוויר, בשל הסכנה שבחזרתם בדרך הגבולות היבשתיים המסוכנים בין המדינות.

הודעת הממשלה העיראקית היא, ככל הנראה, מסר לסורים המבקשים לברוח מן הקרבות הקשים הניטשים בארצם בין משטר אסד, הזוכה לתמיכתה של עיראק הרשמית ובין כוחות האופוזיציה, הזוכה לתמיכתה של העדה הסונית בעיראק.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן