Skip to content

איריס גולדמן-כהנוביץ' הלכה לעולמה

המפיקה המיתולוגית והאהודה של "קולה של אמא" ניהלה בשנתיים האחרונות מאבק אמיץ במחלת הסרטן, ויחד עם בעלה שיתפה בכך את כל חבריה והספיקה לפעול בעמותה המקדמת מודעות נשית לסרטן השד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
איריס גולדמן-כהנוביץ' ביום הולדתה הארבעים (מקור תמונה: פייסבוק).

אשת התקשורת איריס גולדמן-כהנוביץ' הלכה היום לעולמה בגיל 40, לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. בן זוגה, דרור כהנוביץ', דיווח על פטירתה בהודעה קצרה בחשבון הפייסבוק שלו.

גולדמן-כהנוביץ' נחשבה למפיקה ולעורכת מיתולוגית בגלי צה"ל. מייד לאחר גיוסה החלה לעבוד כמפיקה בגלגל"צ ובמחלקת מבצעי שידור בתחנה. זמן קצר לאחר מכן החלה לעבוד, בעידודה של השדרנית לאה עוז ז"ל, כעורכת הראשית של התוכנית הוותיקה "קולה של אמא" – תפקיד שאותו מילאה במשך למעלה מ-15 שנה. תקופה מסוימת גם פיתחה קריירה בדוברות וביחסי ציבור, אבל תמיד שמרה אמונים לגלי צה"ל וראתה בה את ביתה המקצועי. היא נחשבה לאשת מקצוע מהמעלה הראשונה, אהודה מאוד ובעלת מעגל רחב של חברים.

לפני כשנתיים גילתה איריס גוש בשד. בדיקות ממוגרפיה, אוטראסאונד וביופסיה אישרו את החשש – איריס חלתה בסרטן השד ובנוסף גם התגלה אצלה גידול בבלוטת לימפה באיזור בית השחי. היא בחרה להודיע על כך לחבריה בהודעה בת ארבע מילים ששיקפה את החלטתה שלא להיכנע למחלה הקשה: "אחת מתשע, יאללה מלחמה!". בשנתיים שחלפו מאז תיעדו איריס ובעלה, דרור כהנוביץ', בפתיחות ובאומץ, את המאבק הקשה שניהלו במחלה – מאבק שכלל אמנם בדיקות, טיפולים, תרופות, תופעות לוואי ומאפיינים נוספים; אבל גם את ההתמודדות הנפשית, את הרצון לגונן על דר בת הארבע וניסיונות לשמור על שפיות מול הידיעה כי הוא עלול להסתיים בנסיבות טראגיות. בנוסף, הפכה לפעילה בולטת בעמותת "עתיד ורוד", הפועלת להגדלת המודעות לסרטן השד בקרב נשים צעירות.

לפני כשבועיים ארגנו חבריה של איריס מסיבה ליום הולדתה הארבעים. הזמר דני רובס הגיע במיוחד כדי לשמח אותה, שר לה מהשירים האהובים עליה ואף ביצע יחד עם הזמרת רוני אבני את השיר "מכתב קטן" בדואט שצולם והועלה לרשת.

5 Comments

  1. אלונה
    24 ביולי 2012 @ 8:37

    הרגע קבעתי תור לכירורג. בדמעות.
    לפחות משהו אחד טוב…

  2. מדי
    24 ביולי 2012 @ 8:18

    אני מאזינה ותיקה של "קולה של אמא", מכירה את השם ורגילה לשמוע אותו בכל יום שישי. הצטערתי מאד לשמוע על מותה של איריס. תהיה מנוחתה בגן עדן.

  3. אורן
    23 ביולי 2012 @ 14:33

    עצוב מאד. נוחי בשלום.

  4. צוק רבקה
    23 ביולי 2012 @ 11:20

    יונית בתי הכירה את איריס דרך הבלוג שתיעד את המאבק לחיים
    עקבתי וקראתי לפעמים בדמעות אבל גם בקמטוטי צחוק
    אין ספק , אישה גדולה שמהווה השראה
    הבלוגים שלה ושל דרור הינם תיעוד של אהבה ואומץ
    יהי זכרה ברוך

  5. גנגי
    23 ביולי 2012 @ 9:54

    תיקון – זה לא "בנוסף גם התגלה אצלה גידול בבלוטת הלימפה" – מדובר בגרורה של סרטן השד וחלק כמעט בלתי נפרד מסרטן השד. המינוח חשוב במקרים האלה, דווקא.

    כואב הלב לשמוע על כל אחד שהסרטן מכריע. באופן אישי מכאיב לי במיוחד לשמוע על נשים שנקטפו בדמי ימיהן מסרטן שד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן