Skip to content

סשה ברון כהן ישלם פיצויים לפלסטיני שאותו השווה למחבל

הקומיקאי וכוכב הקולנוע היהודי העליב בסרטו "ברונו" את איימן אבו עיטא, בעל מכולת בגדה המערבית, וכינה אותו "חבר בגדודי חללי אל אקצה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בקומדיה "ברונו" משנת 2009 סשה ברון כהן מגלם את עיתונאי האופנה האוסטרי "ברונו", אשר שם לעצמו מטרה לכונן שלום במזרח התיכון. במהלך הסרט הוא מראיין את איימן אבו עיטא, המוזכר בכתובית כ"חבר בגדודי חללי אל-אקצה".

סולק מהמקום. ברון כהן. צילום: Joella Marano ויקיפדיה
סולק מהמקום. ברון כהן. צילום: Joella Marano ויקיפדיה

ברונו מעיר לאבו עיטא הערה מעליבה לגבי השיער שלו, ולאחר מכן אומר כי "המלך אוסמה" (כפי שהוא מכנה את אוסמה בן לאדן) מזכיר במראהו "מכשף מלוכלך" או "סנטה מחוסר בית".

כאשר המתורגמן בסרט מתרגם לאבו עיטא את דבריו של ברונו, מורה אבו עיטא לברונו לעזוב מיד את המקום.

ברון כהן, יהודי, שסבתו מתגוררת בישראל, סיפר על המפגש עם "הטרוריסט" בתוכנית האירוח של דיוויד לטרמן בערוץ CBS.

אבו עיטא הגיש בוושינגטון, ארצות הברית, תלונה נגד ברון כהן וטען כי הוא בכלל נוצרי, "אדם שאוהב שלום", המתגורר בגדה המערבית ומעולם לא נקשר לגדודי חללי אל-אקצה או לפעילות טרור כלשהי.

בבית המשפט טען אבו עיטא, כי הופיע והתראיין בסרט "ברונו", כיוון שחשב שברונו הוא עיתונאי הדן בפעילויות שלום. במקום זאת, הסרט גרם לסדרת איומים נגדו, העסק הפרטי שלו נפגע והוא אף זכה לאיומים עליו ועל בני משפחתו.

התביעה דרשה מברון כהן 110 מיליון דולר, אך הצדדים התפשרו על סכום נמוך יותר האסור בפרסום, אך "לשביעות רצון שני הצדדים".

סצנה אחרת מהסרט "ברונו", שבה לועג סשה ברון כהן למייקל ג'קסון, הוסרה ברגע האחרון. בזמן צילומי סרטו הקודם, "בוראט", נשקפה סכנה לחייו של ברון כהן, ששיחק עיתונאי גזען ממוצא קוזאקי העורך ראיון משותף לסוכן המוסד לשעבר, יוסי אלפר, ולפוליטיקאי הפלסטיני, חסן כתיב. במהלך "הראיון" הוא מציג למרואייניו שאלות מטופשות, ובין היתר מבלבל בין חמאס לחומוס.

בסרטו האחרון של ברון כהן, "הדיקטטור", שלא זכה להצלחה גדולה, הוא מגלם רודן המגיע לניו-יורק ממדינה איסלמית בדיוניות בצפון אפריקה בשם וואדייה. 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן