Skip to content

קרבות נמשכים בדמשק, חלב וחומס. מרידות אסירים בחלב ובחומס

הקהילה הבינלאומית מגלה חששות כבדים לנוכח איום הממשל להשתמש בנשק כימי. הנשיא אובמה הזהיר אתמול את נשיא סוריה, כי ממשלתו תיתן את הדין על שימוש בנשק כימי וכי צעד כזה יהווה "שגיאה טרגית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
קרבות בחלב
קרבות בחלב

אתמול, יום שני, הודתה סוריה לראשונה, מפי דובר משרד החוץ, שיש ברשותה נשק כימי, הדובר הבטיח, שהצבא לא ישתמש בנשק כזה בתוך סוריה אלא נגד פולשים מבחוץ. כך מדווח ה-BBC.

כזכור, הטענה הלא מוכחת על אודות הימצאות נשק כזה בידי סדאם חוסין, הביאה על עיראק את מלחמת המפרץ השנייה.

סוהרים בבית הסוהר בחומס ערקו והצטרפו לאסירים שקיימו שביתת שבת. מאוחר יותר דווח על פיצוצים ושריפות בבית הסוהר, וארגון זכויות אדם סורי מסר ששני אסירים נהרגו. "ועדת התיאום המקומית" טוענת, שבכלא שורר "מצב הומניטרי קטסטרופלי" וכי הצבא מתכנן לערוך בתוכו טבח. פקידי ממשל הכחישו את דבר העריקות.

[related-posts title="מאמרים קודמים על המשבר בסוריה"]

תחנת הטלוויזיה הרשמית בסוריה טוענת, שהצבא השתלט מחדש על רוב האיזורים בדמשק, שנכבשו בידי המורדים בשבוע שעבר. בתצלומים ששודרו בתחנה נראות גופות "טרוריסטים" שנהרגו בקרבות, וכוחות של צבא סוריה המחפשים מורדים מבית לבית.

בינתיים נמשכים הקרבות בעיר חלב, שהיא המרכז הכלכלי של סוריה, וכיבושה בידי המורדים יהווה מכה קשה לממשלתה. על פי דיווחים מסוריה, נהרגו בה מראשית השבוע 1,260 בני אדם בקרבות.

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הזהיר אתמול את נשיא סוריה, בשאר אל אסאד, כי ממשלתו תיתן את הדין על שימוש בנשק כימי, והוסיף שצעד כזה יהווה "שגיאה טרגית."

ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו הזהיר מפני נפילת נשק כימי בידי החיזבאללה בלבנון, בעלי בריתו של הנשיא אסאד, ומחלקת המדינה בוושינגטון הודיעה, שכל שימוש אפשרי בנשק כזה ייחשב "בלתי קביל לחלוטין." לדברי צבא סוריה החופשית, החל הממשל להעביר את מאגרי הנשק הכימי שברשותו לשדות תעופה סמוכים לגבולות המדינה, בניסיון להפעיל לחץ על הקהילייה הבינלאומית.

ובעיית הפליטים מחמירה והולכת, בתוך סוריה ומחוצה לה. רוב הפליטים הנמלטים מסוריה הם ילדים, שעל פי דיווחים שפורסמו אתמול, משמשים מטרות לגיטימיות לשני הצדדים הלוחמים במלחמת האזרחים.

ארגון הסהר האדום הסורי מסר, כי מליון וחצי בני אדם איבדו את בתיהם במדינה מאז ראשית ההתקוממות נגד משטר הנשיא אסאד ו-115,000 סורים נמלטו עד כה מחוץ לגבולותיה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן