Skip to content

כתבי אישום חמורים הוגשו נגד חיילים שתקפו טייס חיל אוויר

ארבעה חיילים נעצרו לפני שבועיים לאחר שתקפו את הטייס, הכוהו לעיני ילדיו ואיימו עליו ברצח. היום הוגש כתב האישום בבית המשפט הצבאי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתבי אישום חמורים הוגשו היום (שלישי) על ידי הפרקליטות הצבאית נגד ארבעה חיילי צה"ל, על כך שתקפו סגן מפקד טייסת בבסיס חיל האוויר ברמת דוד. הארבעה מואשמים בתקיפתו הפיזית, גרימת חבלה במכוון ואיומים. סעיפי האישום כוללים, בין השאר, תקיפה בנסיבות מחמירות, שימוש ברכוש צבאי (רכב) לא למטרות הצבא ובהתנהגות שאינה הולמת.

תחילת הפרשה  לפני כשבועיים. טייס הבחין בארבעה נוהגים בפראות בתחומי הבסיס. הטייס עצר אותם, העיר להם על התנהגותם ודרש מהם את מפתחות הרכב. הנושא כולו הועבר לטיפול מפקדם הישיר. החיילים לא אהבו,בלשון המעטה, את העובדה שהעיר להם ודיווח למפקדם. על פי כתב האישום, אחד מהם אף איים על הטייס: "אני ארצח אותך ואת המשפחה שלך. אני ממשפחת פשע". נאשם אחר איים: י "לא משנה מה יקרה, כשזה יסתיים אתה והמשפחה שלך תשלמו מחיר כבד".

מאוחר יותר החליטו החיילים כי לא די באיומים והגיעו לבית הטייס בשכונת מגוריו בבסיס. הם תקפו אותו פיזית באלימות כשילדיו הקטנים צופים במתרחש.  לאחר מעצרם האשימו הארבעה את הטייס בשימוש בשפה גזענית כלפיהם. הטייס מצידו הכחיש זאת מכל וכל.

המעשה עורר תרעומת קשה וביקורת בחיל האוויר ומפקד החיל, האלוף אמיר אשל, ביקר בבית הטייס וגינה את מעשיהם והתנהגותם וציין כי חיילים אלו לא  יחזרו לשרת בחיל האוויר.  שניים מהחבורה מואשמים גם בסעיף של איום ועלבונות כלפי מפקד. משפטם יחל בחודש הקרוב.

1 Comment

  1. sofar
    24 ביולי 2012 @ 18:36

    החוליגניזם ושלטון הכנופיות הגיע גם לצבא??

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן