Skip to content

במאי הגיעה יתרת החוב של המגזר העסקי לכ-791 מיליארד שקל

יתרת החוב של משקי הבית הגיעה לכ-373 מיליארד שקל. בחודש יוני הנפיק המגזר העסקי (ללא בנקים וביטוח) אג"ח בשווי של כ-1.7 מיליארד שקל - כמחציתו באמצעות אג"ח לא סחיר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יתרת החוב של המגזר העסקי גדלה בחודש מאי בכ-7.4 מיליארד שקל (0.9%) לרמה של כ-791 מיליארד שקל. יתרת החוב של משקי הבית גדלה במאי בכ-1.1% ועמדה בסוף החודש על כ-373 מיליארד שקל. כך נמסר מהחטיבה למידע ולסטטיסטיקה של בנק ישראל.

החוב של המגזר העסקי

בחודש מאי גדלה יתרת החוב של המגזר העסקי בכ-7.4 מיליארד שקל (0.9%) לרמה של כ-791 מיליארד שקל. הגידול ביתרה נבע בעיקר מהשפעת פיחות שער החליפין של השקל מול הדולר, שהביא לעלייה בשווי השקלי של החוב במט"ח. בנוסף, גיוסים בסך 0.6 מיליארד שקל, באמצעות אג"ח והלוואות לא בנקאיות, קוזזו על ידי פירעון הלוואות בנקאיות בסכום דומה.

בחודש יוני הנפיק המגזר העסקי (ללא בנקים וביטוח) אג"ח בשווי של כ-1.7 מיליארד שקל – כמחציתו באמצעות אג"ח לא סחיר. ממוצע ההנפקות החודשי מתחילת השנה עומד על כ-2.2 מיליארד שקל.

החוב של משקי הבית

יתרת החוב של משקי הבית עמדה בחודש מאי על סך של כ-373 מיליארד שקל. יתרת החוב לדיור מסך החוב של משקי הבית גדלה ב-2.8 מיליארד שקל (1.1%) ועמדה בסוף מאי על כ-265.5 מיליארד שקל. מתחילת השנה גדלה יתרת החוב לדיור ב-6.9 מיליארדי שקל (2.7%).

בחודש יוני הסתכמו ביצועי המשכנתאות (נטילות של משכנתאות) ב-3.9 מיליארד שקל, לעומת 4.1 מיליארד שקל בחודש מאי. נתון זה גבוה מממוצע ביצועי המשכנתאות החודשי מתחילת השנה (3.4 מיליארד). החודשים מאי – יוני מתאפיינים בדרך כלל בעלייה בהיקף נטילת המשכנתאות.

עלויות החוב במשק

בחודש מאי גדל הפער בין הריבית על האשראי לריבית על הפיקדונות הצמודים בכ-0.3 נקודות אחוז, עקב ירידה בריבית על הפיקדונות הצמודים ועלייה בריבית על האשראי הצמוד. במגזר הלא צמוד למדד לא נרשם שינוי מהותי בפער בין הריבית על האשראי לריבית על הפיקדונות.

בחודש מאי עלה המרווח בין תשואת מדד האג"ח הקונצרני הצמוד, תל בונד 60, לבין ממוצע תשואות האג"ח הממשלתיות הצמודות ב-0.7 נקודות אחוז, והגיע לרמה של 2.8 נקודות אחוז. זאת, לאחר עלייה מצטברת של כ-1.25 נקודות אחוז במרווח זה ב-12 החודשים שהסתיימו במאי 2012.

בחודש יוני נרשמו ירידות של כ-0.04 נק' אחוז ו-0.1 נק' אחוז בריבית הממוצעת על משכנתאות חדשות צמודות ולא צמודות למדד, בהתאמה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן