Skip to content

קציני צה"ל סיירו בבני ברק ונערכים לגיוס חרדים

צה"ל נערך לגיוס מאסיבי של חרדים. השבוע הסתערו 150 קצינים ונגדים מאגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה לסיור בבני ברק. הם פשטו גם על ישיבת הדגל של עולם התורה החרדי ליטאי - פונביז'. נטורי קרתא תוקפים: "אנו מוחים נמרצות על חילול ד' הנורא, בהזמנתם של מפקדי הצבא הציוני לבני ברק"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעוד המערכת הפוליטית מתכתשת בעניין השוויון בנטל, צה"ל מנסה להיערך לגיוס מאסיבי של חרדים, והוא מבקש ללמוד על אורח חייהם.

הותר לפרסום כי אתמול (שלישי) הגיעו כ-150 קצינים בכירים מאגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל לסיור בבני ברק. הסיור נועד להתרשם מקרוב אחר אורח החיים החרדי, אופי העיר בני ברק ומרקם האוכלוסייה הייחודי שלה.

קציני צה"ל מגלים את בני ברק (צילום: עוזי ברק)
קציני צה"ל מגלים את בני ברק. סיור בבניין העירייה (צילום: עוזי ברק)

את הסיור החלו הקצינים בבניין עיריית בני ברק, שם קיבל אותם ממלא מקום ראש העיר, הרב חנוך זייברט, שהביא את ברכת העירייה, ופירט בפני הנוכחים את ייחודיותה של העיר בני ברק והמגזר החרדי. כיו"ר ועדת תכנון ובנייה הסביר  זייברט איך זה, למשל, שבעיר צפופת אוכלוסין כמו בני ברק אין מגדלי מגורים רבי קומות. הסיבה לכך נעוצה בסירוב של התושבים לסמוך על ההיתר לעשות שימוש במעלית שבת, עובדה שלמעשה מבטלת את האפשרות להקים בניינים גבוהים במיוחד.

 כמו כן קיבלו האורחים הסבר לגבי ההתמודדות המיוחדת של רשות מקומית עם בעיות מגוונות המאפיינות רק עיר חרדית. למשל, פתיחת מסעדות ובתי עסק שונים בשעות הלילה המאוחרות. בבני ברק יש הוראה מיוחדת של הרבנים המחייבת את סגירת כל החנויות (אפילו דוכני פלאפל) לא יאוחר מן השעה 23:00.

למרות ההוראות הקפדניות לגבי תכנים שקשורים לחומר (אוכל, בתי שעשועים וכיו"ב) העיר שוקקת חיי רוח ללא הפסקה. אולמות השמחה ובתי המדרש פועלים כל הזמן, ובבית הכנסת "איצקוביץ' " המפורסם אפשר למצוא מניינים לתפילה 24 שעות ביממה.

לאחר מכן שמעו הרצאה מרתקת מפי ד"ר צוריאל ראשי, מרצה בכיר לתקשורת, בנושא "חרדים בעיני התקשורת".

אגף טכנולוגיה בפוניבז'. לא ינום ולא יישן (צילום: עוזי ברק)
אגף טכנולוגיה בישיבת פוניבז'. לא ינום ולא יישן (צילום: עוזי ברק)

ביקור במעוז העולם הליטאי – ישיבת פוניבז'

בהמשך עלו הקצינים לסיור בגבעת הישיבה ובהיכל ישיבת פוניבז', הגדולה והמפורסמת בין הישיבות הליטאיות. את פניהם קיבלו הרב יוסף כהנמן ר"מ (רב מחנך, בדר"כ של מחזור) בישיבת פוניבז' והרב בצלאל אדלשטיין, בנו של ראש הישיבה הגאון הרב גרשון אדלשטיין. הם הסבירו לקבוצת הקצינים את חשיבות לומדי התורה ומעלתם, ותיארו בפניהם כיצד מורכב יום הלימודים של בחור ישיבה או אברך. דגש הושם על השעות הרבות שמקדישים בני הישיבה ללימוד תורה – שאינו דומה ללימוד מקצוע כזה או  אחר – מדובר בלימוד ללא ליאות, רק בשל מתיקות לימוד התורה והמצווה להתייגע בלימודה יומם ולילה.

הקצינים עלו להיכל בית המדרש יחד עם ראש עיריית בית שמש, הרב משה אבוטבול, שהעביר הרצאה מרתקת על עולמו של בן ישיבה. הקצינים שוחחו עם תלמידים על מהות הישיבה, צביונה, ועל דרך החיים בה בחרו. את הקבוצה ליוו סרן יעקב ראשי, מפקד שח"ר (שילוב חרדים) באגף הטכנולוגי (אט"ל) ופרויקטור שילוב חרדים באט"ל הרב יוסי כהן, שאמר כי "חשוב לנו לחשוף בפני כולם את הציבור החרדי, את הצדדים היפים שהם לא רואים בתקשורת. בפרט המפקדים והקצינים צריכים להכיר מקרוב את האוכלוסייה שחלקם מפקדים על חיילים חרדים". עוד הוסיף הרב יוסי, כי כששאל את רבותיו הם הורו כי "מי שלומד ימשיך לשבת וללמוד, אך מי שלא לומד ורוצה לצאת לשוק  העבודה, שילך למסלולי שילוב החרדים בצבא, וילמד גם מקצוע".

הקצינים ששוחחו עם תלמידי הישיבה אמרו כי הופתעו לטובה, וכי התרשמו כי התלמידים מודעים גם לנעשה מחוץ לכותלי בית המדרש, אך הדגישו בפניהם כי למרות זאת הם מעדיפים לשבת וללמוד ברוב שעות היום.

בסיום הביקור התרגשו המבקרים לראות מתנדב "איחוד הצלה" על אופנוע, שהציג את עבודת הקודש של הארגון ומאות המתנדבים בארץ בהצלת חיים 24 שעות ביממה, בכל ימות השנה, ללא קבלת תמורה.

בפלגים החרדים הקיצוניים לא נותרו אדישים למראה קציני צה"ל מסיירים בבני ברק. הם מאשימים, איך לא? את חברי מפלגת "דגל התורה". תחת הכותרת "מחאה נמרצת", כותבים אנשי נטורי קרתא: "אנו מוחים נמרצות על חילול ד' הנורא, בהזמנתם של מפקדי הצבא הציוני לבני ברק ע"י ראשי מפלגת דגל התורה, שותפי ומעמידי שלטון הרשע, והבאתם אל תוככי גבעת ישיבת פונוביז' בבני ברק".

1 Comment

  1. הילה
    26 ביולי 2012 @ 14:05

    יפה מאוד שצהל מתחיל לקחת תעניין ברצינות

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן