Skip to content

וואו. תמונה של הרפז עם גבי אשכנזי

חוסר שקיפות בעייתי של חדשות 2 בנושא יאיר לפיד, וערוץ 1 לועס שוב את הסקופ על קשרי גבי אשכנזי ובועז הרפז. סופשבוע טלוויזיוני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

אילה חסון, מוטי קירשנבאום ונחום ברנע בכנס החירום של העיתונאים. נובמבר 2011. צילום: רפי מיכאלי

זה מתחיל להרגיש, יותר ויותר, כמו ציד מכשפות שמגובה באג'נדה של אישה חזקה אחת: מגישת היומן והכתבת הבכירה של ערוץ 1, אילה חסון. חסון היא חיית סקופים ותיקה ואי אפשר לקחת ממנה את מה שיש לה. אבל, דחילק, גבי אשכנזי שאמר לפני חודשים מספר 'הרפז לא היה מבאי ביתי' , מצולם כשהוא משוחח עם בועז הרפז (משוחחים . לא 'מסתודדים') בבסיס צבאי? זה מצדיק את ה'הו-הה' שעשו מזה ביומן של ערוץ 1?
אוקיי. יחסי אשכנזי הרפז נחשפו על ידי ערוץ 1. חסון גם חשפה את העובדה שרונית אשכנזי (אשתו של ) החליפה עם הרפז מסרונים בכמות היסטרית (כאלף וחמש מאות, על פי ערוץ 1). אשכנזי תקף את חסון. חסון ממשיכה לתקוף את אשכנזי. כמה אפשר להמשיך ולמנף את אותו סיפור?
יופי אילה. חשפת את הסיפור. כל הידיעות שפורסמו בנושא היו ציטוטים מערוץ 1. הבאת כבוד לערוץ הציבורי. גבי אשכנזי כבר לא רמטכ"ל. גם יואב גלנט לא. תעברי הלאה.

יאיר לפיד בכנס החירום. צילום: רפי מיכאלי

ובחדשות 2: מבלי להביע דעה בנושא חוק הצינון שנקרא על שם יאיר לפיד, יש משהו בעייתי בעובדה שלפיד ממשיך להגיש את מהדורת החדשות השבועית המובילה, בה בעת שהוא נחשב מועמד רציני להתמודדות בבחירות הבאות.
בחדשות 2, כך נראה, לא יודעים איך לאכול את העניין, אז מתעלמים מנושא חדשותי חשוב ונמנעים לדון בסוגיה העקרונית של התמודדות מנחה בכיר של הערוץ בבחירות הקרובות. התמודדות, שאם לשפוט על פי נתוני הסקרים, אינה בגדר קוריוז.

נראה לי שבנקודה הזו יש מקום לשקיפות מצדו של לפיד. זה מאוד נוח לשבת על כורסת המגיש, להביע דעות פופולריות בנושאים פוליטיים ולחייך למצלמה. אפילו תרומות של שלדון אדלסון לא היו עושות את העבודה יותר טוב. אבל לפיד צריך להחליט לאן פניו, ובלי שום קשר לחוק כזה או אחר.

1 Comment

  1. יאיר
    8 בינואר 2012 @ 21:46

    תגובתי מגיעה אחרי שיאיר לפיד התפטר מן הטלויזיה, אבל העניין עקרוני בעיני.
    מדוע עתונאים צריכים צינון ועשירים לא? או יפים לא? או סלבס לא?
    מפני שלעתונאים יש "במה" ויאיר לפי ד יכול להשמיע את משנתו בכל יום ששי בטלוויזיה. אז מי שיש לו כסף אינו יכול להוציא עתון יומי ולהשמיע את משנתו בכל יום?
    תהיתי, אם סלבס או יפים, שהציבור מקנא בהם, אינם יכולים להציג את מועמדותם לכנסת? יש להם יתרון על המכוערים או העניים או הלא מוכרים. האם יתרונו של אדם הוא סיבה ל"צינון" (בעברית לא מכובסת – להרחיק אותו מן האפשרות להיבחר).
    דמוקרטיה היא דרך שלטון שפתוחה לציבור. לא דרך דמוקרטיה שקובעת מעמדות שיש להם זכות להיבחר.
    ואם ליאיר לפיד היתה במה להשמיע את דעתו, מה יגידו חברי הכנסת שיש להם במה ובמות להשמיע את דעתם. האם אינם צריכים תקופת צינון אחרי ארבע שנים בכנסת? הרי לחבר כנסת יש יוקרה ובמה ורבים נוהים אחריו. זאת זכות יתר. לא צריך לקצץ את זכויות היתר הללו?
    חברי כנסת מוכנים לחוקק כל חוק כדי לשמור על כסאותיהם בפני מתחרים. אבל מדוע עתונאים כל כך ממהרים לתמוך בחוק אנטי דמוקרטי בעליל כדי למנוע קולגה להחליף את כסאו. רק קנאה?
    אורה, דומני שגם את עתונאית. את צריכה להילחם נגד חוק המפלה עתונאים. נגד חוק המפלה מישהו בכלל.
    נ. ב. אפשר להציג את הדואל שלי עם הטוקבק.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן