Skip to content

"עמיתים" נתבעת בטענה שלא הפקידה בחשבונו של מבוטח את הכספים מקרן הפנסיה

"עמיתים": מדובר בכספים שנצברו לזכות בקרן "בניין", שנמשכו על ידו ונפרעו במלואם במהלך שנות ה-80 של המאה הקודמת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאת כתב "פוליסה"

"עמיתים – קרן הביטוח והפנסיה לפועלי בניין" נתבעת לשלם 300 אלף שקל (לצרכי אגרה) ליעקב פרנסיס, מבוטח לשעבר ב"עמיתים", בטענה שלא לא הופקדו כל כספים מקרן הפנסיה לחשבונו הפרטי עם יציאתו לפנסיה.

בתביעה שהוגשה בסדר דין מקוצר, נאמר כי "עמיתים" טענה בפני פרנסיס, כי הוא חתם בפברואר 1983 על הצהרה של עזיבה מקרן הפנסיה בה היה מבוטח, דהיינו כי הוא הופך לעצמאי ובכך פג תוקף חברותו בקרן וכי אין ולא יהיו לו כל תביעות ממנה.

על פי הצהרה זו, לטענת "עמיתים", נערך גמר התחשבנות על כל זכויותיו השוטפות והפנסיוניות של פרנסיס, דמי חופשה, חגים, הבראה ותוספת ותק וכדומה שולמו בנפרד. לטענת "עמיתים", שולמו הכספים באמצעות המחאות "למוטב בלבד" ואיש מלבד פרנסיס לא היה זכאי למשכן, כאשר על פי מסמכי הקרן כל ההמחאות בסכום כולל של כ-230 אלף שקל (ישן) נפרעו.

עתה טוען פרנסיס, כי ההמחאות לא נחתמו "למוטב בלבד" וכי הוא לא קיבל תשלום בעבור פדיון הפוליסות וכי לא הופקדו כל כספים מקרן הפנסיה לחשבונו הפרטי וכי החתימה על גבי טופס ההצהרה על עזיבה מהקרן אינה חתימתו.

שקל ישן, צילום: ויקישיתוף
שקל ישן, צילום: ויקישיתוף

פרנסיס מציין בתביעתו, שהוגשה באמצעות עו"ד גיתי כהן, כי באפריל השנה הגיש תלונה למשטרה על גניבה בידי מורשה קרי כנגד קופת הגמל. לדבריו, הוא פנה בשנית ל"עמיתים" בשנת 2011 לפדיון הכספים, לאחר שבשנת 1983 נאמר לו כי לא ניתן לפדות את הכספים האמורים המוערכים על ידו בכ-260 אלף שקל, אלא רק לאחר יציאתו לפנסיה.

בתביעתו טוען פרנסיס, כי לא ביקש לתת הוראה לפדיון הכספים בשנות ה-80 של המאה ה-20, וכי לטענתו הכספים נגנבו על ידי גורם כזה או אחר, ועל "עמיתים" לשלם לו את סכום התביעה על סך 300 אלף שקל.

לתביעה צורף נספח שעניינו מענה של "עמיתים" לפניית פרנסיס מחודש מאי השנה ובה נאמר כי הומצאו לו העתקי ההמחאות השונות מתקופת היותו חבר בקרן, וכי הסכומים בהם הוא נוקב עתה אינם נכונים, שכן בתקופה הרלוונטית ערך הכסף היה בלירות ובשקלים (ישנים) בלבד. "עמיתים" מביעה במכתב התשובה את תמיהתה על "ההאשמות הפרועות וחסרות השחר" וטוענת כי מן הראוי היה כי תיבדקנה העובדות על ידי ידו, בטרם הפרחת טענות אלו וכי מן הראוי כי יבטל את תלונתו במשטרה. "עמיתים" הביעה במכתבה זה את תקוותה,כי טענות אלו של פרנסיס הועלו על ידו עקב שכחה בחלוף 30 שנה, ולא מתוך רצון להוציא מן הקרן כספים שכבר שולמו לו בעבר כדין.

מ"עמיתים" נמסר, כי "כתב התביעה טרם התקבל במשרדינו. לכשיתקבל, נגיב לבית המשפט, כמקובל. לגופו של עניין, מדובר בכספים שנצברו לזכותו של פרנסיס בקרן 'בניין' שנמשכו על ידו ונפרעו במלואם במהלך שנות ה-80".

הידיעה פורסמה בעיתון "פוליסה" – עיתון הביטוח, הפנסיה והפיננסים, ביום ה', ה-26 ביולי 2012, [email protected]
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן