Skip to content

ביקור בית: חוות בת יער

במסעדת בת יער שבעמוקה, מתבטלים חוקי הטבע: גם בחום יולי-אוגוסט מגישים שם נזיד עדשים ובשר דשן ולוהט בסיר ברזל, שלא יאבד מחומו, חלילה. "אנשים מתקשרים ושואלים אם יש את הנזיד וכשהתשובה חיובית, הם מתייצבים", מספר הבעלים של המסעדה, איתן לבל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מסעדת בת יער והכרכרות בחוות בת יער ביער ביריה. (צילום: עירית רוזנבלום)

מסעדת בת יער והכרכרות בחוות בת יער ביער ביריה. (צילום: עירית רוזנבלום)

חוות בת יער והמסעדה שבתחומה, החוגגות השנה 25 להיווסדן, הוקמו בשנת 1985 על ידי איתן לבל ואברהם נחמיאס, תושבי מצפה עמוקה, ששאפו להביא את נופי המערב הפרוע ליערות בירייה.

החווה ממוקמת בין עצי אורן בגובה 800 מטר מעל פני הים, ומשקיפה אל הנוף המרהיב של הרי הגליל, הגולן והחרמון, ליד מצפה עמוקה, כעשר דקות נסיעה מצומת צפת או מצומת מחניים.

בעבור נזיד עדשים. הנזיד של חוות בת יער. (צילום: אריאלה אפללו)
בעבור נזיד עדשים. הנזיד של חוות בת יער. (צילום: אריאלה אפללו)

.
החלום היה להקים חוות סוסים קטנה ולידה מסעדה כפרית. ההתחלה הייתה עם שני קרונות רכבת שהובאו מחיפה וארבעה סוסים שנקנו בכפרים הערביים. תושבי האזור פקדו את החווה מהרגע הראשון, כשבמשך הזמן גילו את המקום גם המטיילים ממרכז הארץ.

לאט לאט גדל העסק והתפתח ושמה של החווה נודע בכל הארץ, בעיקר בתחום הבשרים. בשר העגל של המסעדה עובר תהליך יישון טבעי ומיוחד, הגרילמן חותך את נתח הבשר שהוזמן, שוקל אותו ולבסוף מניח אותו על אסכלת פחמים לוהטת.

.
.
השמרנות משתלמת

ללבל יש תשובה, מדוע שרדה המסעדה רבע מאה בשוק כה לא יציב: "מסעדות אופנתיות באות והולכות ומי ששורד הן אלה ששומרות על הטעם הבסיסי שלהן", הוא אומר, "אנשים חוזרים לטעם שהם זוכרים מצעירותם, אל חווויה שעברו. אפשר לשנות מטבלים ולהחליף את השמפיניון בפורטובלה, אבל בלחם ובנזיד השעועית עם הבשר לא נגענו. אנחנו כבר 25 שנה שומרים על הטעם".

ההר בורגר של חוות בת יער. (צילום: אריאלה אפללו)
ההר בורגר של חוות בת יער. (צילום: אריאלה אפללו)

המסעדה בנויה קורות עץ, כאשר בעונת החורף מחמם את האווירה תנור עצים גדול. בקיץ המקום ממוזג. מוזיקת קנטרי מתנגנת ברקע.

הפעילות במסעדה היא בעיקר בסופי שבוע וכדי להכניס קצת ריגוש חדש, הוצבו במתחם לפני כשלוש שנים כרכרות בנוסח המערב הפרוע (שנבנו דווקא בארץ). יכולים לסעוד בהן עד שמונה אנשים בפרטיות.

התפריט

בנוסף לנזיד הבוקרים (29 שקל) מוצעות מנות ראשונות כמו פטריית פורטבלה צלויה על הגריל, מוקרמת בגבינה על עלי בייבי (35 שקל) וקרפצ'ו פילה עגל (38 שקל).

נאמנה לשליחותה כמסעדת בשרים בסגנון סטייק האוז אמריקאי, מוצעים סטייקים מבשר עגל טרי במחירים הנעים בין 104 שקל לסטייק סינטה במשקל 300 גרם ל-160 שקל לסטייק פילה 350 גרם. התוספות לבחירה הן פירה, אורז חגיגי או צ'יפס.

המסעדה מגישה גם המבורגר (75 שקל להמבורגר במשקל 300 גרם) ואת ה"שוס" החדש שלה – ההר-בורגר – המבורגר רב שכבתי ב-95 שקל.

בתחום העוף ראויה לציון מנת שיפודוני פרגית 250 גרם ברוטב תפוז וצ'ילי עם פלח אננס ב-70 שקל.
מחיר רוב המנות האחרונות הוא 29 שקל והן כוללות קרם ברולה, מוס שוקולד, סופלה וכדומה.

ובכל זאת, את תפוח האדמה המפוחם והאפוי שהמסעדה היתה מזוהה איתו, כבר אי אפשר למצוא בתפריט. לדברי לבל, הוא הגיע למסקנה שבזמנים כמו עתה, כשהמסעדה לא עובדת מסביב לשעון, הוא לא יכול להגיש את המנה במיטבה, כשהיא יוצאת מהתנור. לכן אפשר לקבל אותה עכשיו רק בהזמנה של אירועים קבוצתיים.

המסעדה פתוחה בכל ימות השבוע, בשבתות, בחגים ובחופשות.

במתחם חוות סוסים מקצועית וגן אירועים שבו ניתן להפיק אירועים פרטיים. עוד בחווה מתחם אתגרי הכולל פארק חבלים, מטווח פיינטבול ובאולינג בטבע .

מומלץ לתאם מראש בטלפון: 6921788 – 04 (שלוחה 1), http://www.batyaar.co.il

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן