Skip to content

נשיא מאלי חוזר הביתה

הנשיא הותקף על ידי גורמים שהיו מזוהים עם הכת הצבאית שתפסה את השלטון - ונאלץ לצאת לטיפול רפואי בפאריס. מאלי שהוא מוצא קרועה במלחמת אזרחים, כשבצפונה שולט ארגון אסלאמי המזוהה עם אל-קאעידה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
חוזר למדינה קרועה. הנשיא הזמני של מאלי, דיוקונדה טראורה (מקור תמונה: ויקיפדיה)

נשיאה הזמני של מאלי, דיוקונדה טראורה, עושה את דרכו הביתה לאחר שהייה של חודשיים בפאריס, בה קיבל טיפול רפואי לאחר שהותקף. כך מסרה ממשלת מאלי בהודשעה מוחדת ששודרה בערוץ הטלוויזיה הלאומי.

הנשיא בן ה-70 הותקף ב-21 במאי על ידי אספסוף משתולל כששהה בלשכתו בעיר באמאקו. היה זה ערב העברת השלטון מידי מנהיגי ההפיכה הצבאית ומשטר דמוקרטי אזרחי. זאת, לאחר שמרד צבאי העלה לשלטון את אמאדו טורה ב-22 במרץ. אלא שתחת לחץ אזורי ובינלאומי כבד, נאלצו טורה וחבריו לסגת מהעמדות שתפסו והעבירו את השליטה לידי גורמים אזרחיים.

טראורה עצמו הותקף על ידי אזרחים שתמכו בהפיכה הצבאית. חיילים ששמרו על משרדו של טראורה איפשרו להם להיכנס למיתחם, כשהמפגינים נושאים עימם ארון מתים ועליו רשום שמו של טראורה. אחד משומריו הניח קסדה על ראשו, כדי לגונן עליו, אבל אחד המפגינים העיף את הקסדה והחל להכות את הנשיא. גם אחרים באספסוף היכו אותו ובעטו בו. הגדיו נקררעו ממנו והוא נותר עירום לחלוטין, כשהמפגינים עצמם מסתובבים ומריעים ובידיהם חלקי לבוש שנטלו ממנו. כמה מהם אף הריעו וזעקו שטראורה נהרג. שומרי ראשו של הנשיא פתחו באש, ובקרב מצתאו את מותם שלושה מהמפגינים וכמה אחרים נפצעו.

טראורה הובא לבית חולים מקומי כשהוא נטול הכרה וסובל מפגיעות בראשו. לאחר שבדיקות הראו כי לא נגרם לו נזק משמעותי, הוא הועבר למקום מסתור. ב-23 במאי, יומיים לאחר שהותקף, יצא טראורה לבדיקות ולטיפולים בצרפת.

מאלי קרועה כיום בסכסוך אלים שהוביל לחלוקתה דה-פאקטו לשני אזורי השפעה. בצפון המדינה שולט ארגון המזוהה עם אל-קאעידה ומבקש להשליט בה משטר המבוסס על חוקי ההלכה האסלאמית.

1 Comment

  1. אחד שמכיר
    27 ביולי 2012 @ 21:35

    יש מוסלמים יש צרות

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן