Skip to content

מיט רומני מגיע הלילה לביקור בישראל

המועמד לנשיאות מקווה לשפר עמדות בקרב היהודים בארה"ב . בינתיים ביצע אובמה "מהלך עוקף רומני" וחתם על הסכם סיוע צבאי, שבמסגרתו תעביר ארצות הברית 70 מיליון דולרים לישראל - יום לפני ביקורו של המתחרה. הכסף ישמש לייצור עוד מערכת של כיפת ברזל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מיט רטמני (צילום: אתר הבחירות הרשמי)
פעמיים נתניהו. מיט רומני (צילום: אתר הבחירות הרשמי)

מיט רומני, המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, מגיע הלילה לביקור בישראל. רומני ייפגש מחר עם הנשיא, שמעון פרס, עם ראש הממשלה נתניהו, עם השרים ברק וליברמן ועם שאול מופז ושלי יחימוביץ', ראשי מפלגות האופוזיציה. רומני ייפגש גם עם ראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פיאד.

רומני ייפגש מחר פעמיים עם נתניהו. בשעות לפני הצהריים ייפגש אתו בלשכתו ובערב יהיה אורחו לארוחת ערב במעונו הרשמי בירושלים. בשיחות עם רומני – שמקווה במסעו בישראל, לשפר את מעמדו בקרב היהודים בארה"ב – יעלו בעיקר הנושאים האזוריים ובראשם הגרעין האיראני והמשבר בסוריה.

רומני מגיע לישראל לאחר ביקור בבריטניה, שבמהלכו כשל בלשונו ומתח ביקורת על הארגון ועל ההכנות לאולימפיאדה על ידי הבריטים – התבטאות שהביאה עליו ביקורת קשה בבריטניה ובארה"ב. אחר כך שכח את שמו של ראש האופוזיציה בבריטניה, אד מיליבנד, וקרא לו "מר מנהיג". בפעם השלישית הרגיז את הבריטים, אחרי שמסר דיווח על תוכן שיחתו עם ראש שירות המודיעין הבריטי (MI5) – והיפר בכך את הפרוטוקול.

אחרי ביקורו של רומני, בשבוע הבא, יגיע לישראל גם שר ההגנה האמריקני, ליאון פנטה, שיערוך סדרת פגישות עם בכירים בממשל וידון עימם בנושא הגרעין האיראני ובמשבר בסוריה. פנטה יבקר גם בירדן ובמצרים, שם ייוועד עם הנשיא החדש, מוחמד מורסי.

בינתיים ביצע נשיא ארה"ב, אובמה, "מהלך עוקף רומני" ויום לפני ביקורו של מתחרהו – חתם על הסכם סיוע צבאי, שבמסגרתו תעביר ארצות הברית 70 מיליון דולרים לישראל. הכסף ישמש לייצור עוד מערכת של כיפת ברזל. דובר הבית הלבן אמר, כי המענק יעמיק את קשרי ישראל-ארצות הברית "על ידי הרחבת הסיוע הצבאי וחימוש ישראל בציוד טוב יותר".

1 Comment

  1. אחד שמכיר
    28 ביולי 2012 @ 22:41

    יש לקרוא לכל היהודים בארה"ב לבחור ברומני במקום אובמה המוסלמי

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן