Skip to content

194 נהגים שיכורים נתפסו בסוף השבוע. נפסלו 136 רשיונות

בצפון נלכד אופנוען משתולל שזייף את לוחיות הזיהוי של אפנועו. האופנוען הוא נהג אוטובוס מקצועי בחייו. לאחר פסיקת בית המשפט העליון שהכבידה על המשטרה בביצוע חיפושים על גופו של אדם, הודיעה המשטרה כי סגרה עשרות תיקים שנפתחו נגד אנשים שנתפשו עם סכינים על גופם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כששותים לא נוהגים  – בפעילות אכיפה ממוקדת, שנערכה בסוף השבוע בידי משטרת התנועה הארצית ויחידות התנועה במחוזות נגד נהגים המסכנים את שלום המשתמשים בדרך, אותרו 194 נהגים שיכורים, הושבתו 102 כלי רכב ונפסלו 136 רישיונות נהיגה.

ביקורת שיכרות ורישוי הלילה (צילום: משטרת ישראל)
ביקורת שיכרות ורישוי הלילה (צילום: משטרת ישראל)

במהלך החודשים האחרונים צולם במצלמות מהירות באזור הצפון אופנוע כבד הנוסע במהירות מופרזת. לוחית זיהוי מזויפת שהוצמדה לאופנוע הקשתה על איתורו.

בתום חקירה ופעילות מאומצת של משטרת התנועה, נעצר הבוקר החשוד כשהוא רוכב על האופנוע. החשוד, נהג אוטובוס במקצועו, כבן ארבעים, נחקר ונשלח למעצר בית. האופנוע החשוד הוחרם על ידי המשטרה.

בעקבות פסיקת בית משפט – המשטרה סגרה יותר מ-70 תיקים פליליים על החזקת סכין

במכתב ששלחה בשבוע שעבר ראש חטיבת התביעות המשטרתית, תת-ניצב יעל אידלמן, אל הסנגור הציבורי הארצי, ד"ר יואב ספיר, נכתב כי בעקבות פסק דין שניתן בבית המשפט העליון, שצמצם את סמכות המשטרה לבצע חיפוש על גופו של אדם או בביתו – התקבלו הנחיות חדשות בתוך המשטרה, לבחון את התיקים בהתאם להחלטת בג"ץ. המשטרה בדקה 110 תיקים שהועברו מהסנגוריה הציבורית והודיעה שהיא תמשיך בהליכים רק ב-37 מתוכם.

לפני כארבעה חודשים קבע הרכב שופטים, בראשות נשיאת בית המשפט העליון דאז דורית בייניש, בפסק דין עקרוני, כי מותר למשטרה לבצע חיפוש רק אם יש חשד סביר לביצוע עבירה או אם ניתנת הסכמה מודעת של האדם לחיפוש. כמו כן, בג"ץ פסק כי יש להזהיר חשוד כי זכותו לסרב לחיפוש, וכי ראיות שנמצאו בחיפושים בלתי חוקיים בעבירות סמים וסכינים ייפסלו.

במסגרת פסק הדין שניתן אז, זוכו שני נאשמים לאחר שנקבע כי הם הורשעו על סמך ראיות שהתקבלו בחיפוש בלתי חוקי שערכה המשטרה, למרות שבמקרה אחד הנאשם הסכים לחיפוש ובמקרה השני, אמו של הנאשם התירה לחפש בחדרו.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן