Skip to content

רופא רת"א נבחר ליועץ ICAO הנושא מניעת התפשטות מגיפות ומחלות המועברות בטיסה

ד"ר יוסי פקטור נבחר בעת סדנה אירופית וצפון אטלנטית בנושא זה. בסדנה נסקרו דוגמאות למחלות ומגפות שהתרחשו בעשור האחרון, כדוגמת SARS, שפעת החזירים ושפעת העופות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ד"ר יוסי פקטור, רופא רשות התעופה האזרחית (רת"א) נבחר להיות יועץ בארגון התעופה הבינלאומי (ICAO ) לכל נושאי ההתמודדות עם למניעת ההתפשטות מגפות ומחלות המועברות בטיסה. הוא נבחר בסדנה, שהתקיימה בתחילה החודש בנמל התעופה של פרנקפורט, של איזור אירופה וצפון-האטלנטי, מטעם ICAO וארגון הבריאות הבינלאומי של האו"ם (WHO). נושא הסדנה היה שיתוף פעולה בינלאומי למניעת התפשטות של מחלות ומגפות המועברות בטיסה – CAPSCA (Cooperative Arrangement for the Prevention of Spread of Communicable disease through Air travel).

שיתופי פעולה

בסדנה נסקרו דוגמאות למחלות ומגפות שהתרחשו בעשור האחרון, כדוגמת SARS, שפעת החזירים ושפעת העופות. כמו כן, נדונו נושאי שיתוף הפעולה בין גורמי תעופה מדינתיים כגון: רשויות תעופה, מפעילי שדות תעופה, מפעילים אוויריים, יחידות ניהול תעבורה אווירית (נת"א) וגורמי בריאות הציבור.

בסדנה השתתפו 71 נציגים, שייצגו 29 מדינות ו-6 ארגונים בינלאומיים, ביניהם: ארגון המזון והחקלאות של האו"ם (FAO (Food and Agriculture Organization, ארגון הבריאות הבינלאומי של האו"ם (WHO – World Health Organization), ארגון התעופה הבינלאומי (יאט"א) וארגון בטיחות התעופה האירופי (EASA – European Aviation Safety Agency). מטעם ישראל השתתפו בסדנה רופא רת"א, ד"ר יוסי פקטור, והרופאה המחוזית של מחוז המרכז של משרד הבריאות, ד"ר עפרה חבקין. רופא הרשות נבחר להיות יועץ של ICAO לכל נושא ההתמודדות עם נושא מניעת ההתפשטות של מגפות ומחלות המועברות בטיסה.

בהמשך לסדנה, מקיים ICAO סידרה של ביקורי סיוע במדינות בכדי להדריך את כל הגורמים כיצד לשפר את ההתמודדות עם מגיפות ומחלות המועברות בטיסה. ישראל הביעה התעניינות בביקור סיוע כזה, ונבדקת האפשרות לקיים ביקור של צוות CAPSCA בישראל לקראת סוף שנת 2012.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן