Skip to content

חברות הביטוח משלמות כ-50 מיליון שקל לשני משרדי ראיית חשבון עבור ביקורת חשבונאית

"ארנסט אנד יאנג - קוסט פורר גבאי את קסירר" מבקר 15 חברות ביטוח תמורת 58% מהסכום ו"סומך חייקין KMPG" מבקר ארבע חברות תמורת 42% מהסכום • דו"ח קרן המטבע העולמית: הריכוזיות בתחום הבקרה על גופים פיננסים עשוי לגרום לכשל רוחבי בענף *• המפקח על הביטוח: יש לבחון רוטציה בתחום הבקרה על המוסדיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאת כתב "פוליסה"

שני משרדי ראיית החשבון, "ארנסט אנד יאנג – קוסט פורר גבאי את קסירר" ו"סומך חייקין KMPG", חולקים שוק של כ-50 מיליון שקל המשולם על ידי חברות הביטוח למשרדים העורכים את הביקורת החשבונאית. מצטרף אליהם משרד "קסלמן וקסלמן", הסוקר את AIG בלבד.

משרד "קוסט פורר גבאי את קסירר", המבקר 15 חברות ביטוח, רשם בשנת 2011 הכנסות של כ-29 מיליון שקל מחברות הביטוח המבוקרות על ידו, סכום המהווה כ-58% מהסכום המשולם על ידי החברות. משרד "סומך חייקין", המבקר 4 חברות, רשם באותה שנה הכנסה של כ-20 מיליון שקל מפעילות דומה – וגרף כ-42% מהסכום הכולל ששולם באותה שנה.

כפי שפורסם ב"פוליסה" (גיליון 1565, מה-15 במרץ), קרן המטבע העולמית קבעה בדוח ביקורת שפרסמה כי הריכוזיות בתחום הבקרה החשבונאית על גופים פיננסים בישראל  עשוי לגרום לכשל רוחבי בענף, עקב שימוש בפרקטיקות חשבונאיות זהות וזליגת מידע בין חברות על ידי רואי החשבון המבקרים אותן.

כתוצאה מדוח זה, פנתה ח"כ שלי יחימוביץ', יו"ר מפלגת "העבודה" ויו"ר האופוזיציה (בעת הפניה), למפקח על הביטוח פרופ' עודד שריג, המפקח על הבנקים דוד זקן ויו"ר רשות ניירות ערך פרופ' שמואל האוזר, לבחון את הנושא. בתגובה, טענו השלושה במכתב משותף לח"כ יחימוביץ', כי יש לבחון רוטציה בתחום הבקרה החשבונאית על חברות פיננסיות וגופים מוסדיים ("פוליסה" 1602 מה-23 ביולי).

רו"ח עזרא גבאי, שותף ומייסד במשרד "קוסט פורר גבאי את קסירר" אישר את הנתונים אך סרב להתייחס אליהם. ממשרד "סומך חייקין" לא נמסרה תגובה.

הסכומים המשולמים על ידי חברות הביטוח למשרד רואי החשבון המבקר (באלפי שקלים)
הסכומים המשולמים על ידי חברות הביטוח למשרד רואי החשבון המבקר (באלפי שקלים)

מקור הנתונים: הדוחות הכספים של חברות הביטוח.

 * "כלל" ו"מגדל" עורכות את הביקורת על ידי "קוסט פורר גבאי את קסירר" ו"סומך חייקין" במשותף. הסכום שצוין אצל שתיהן הוא מחצית הסכום הכולל שפורט בדוח הכספי המשולם לשני המשרדים, בהנחה שהתשלום לשני המשרדים שווה.

* הכתבה פורסמה ב"פוליסה" – עיתון הביטוח, הפנסיה והפיננסים, ב-30 ביולי 2012, [email protected]
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן