Skip to content

פורסם מכרז להקמה והפעלה של קרן אשראי ליזמות עולים ותושבים חוזרים

את המכרז פרסמו אגף החשב הכללי במשרד האוצר והאגף לייזמות עסקית במשרד הקליטה. המטרה: עידוד היזמות העסקית של ציבור העולים החדשים שיתרום לקליטתם בחברה הישראלית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אגף החשב הכללי במשרד האוצר והאגף ליזמות עסקית במשרד לקליטת העלייה, פרסמו היום מכרז לבחירת בנק מסחרי שיקים ויפעיל קרן להענקת אשראי לעסקים המוקמים על ידי עולים חדשים ותושבים חוזרים. מדובר בצעד משמעותי בסיוע המדינה למתן אשראי לאוכלוסיות אלו, על מנת לעודד את שילובן הכלכלי במשק הישראלי, וכן לעודד פתיחת עסקים חדשים וביסוס עסקים קיימים באופן שיביא ליצירת מקומות עבודה חדשים בישראל. עידוד היזמות העסקית של ציבור העולים החדשים יתרום לקליטתם בחברה הישראלית.

לדברי האוצר, המכרז החדש צפוי להביא להגדלה משמעותית בהיקף ההלוואות שיוענקו לעולים החדשים ולתושבים החוזרים, וזאת בהשוואה למצב הקיים היום. במסגרת המכרז תעמיד המדינה פיקדון בסכום של 10 מיליון שקל בשנה למשך שלוש שנים – בסך הכל כ-30 מיליון שקל לכל תקופת המכרז – אשר ישמש בטוחה להלוואות שיינתנו על ידי הבנק שיבחר במכרז, עם אופציה לתקופה של עד שלוש שנים נוספות. התחרות במכרז תהיה על היקף קרן האשראי ועל הריבית בה יועמדו ההלוואות.

בנק מסחרי יגדיל את היצע האשראי

הכנסת בנק מסחרי כגורם מממן של הלוואות ליזמות עולים ותושבים חוזים, תגדיל את היצע האשראי המוקצה למטרה זו, ואת מספר ההלוואות שיינתנו ותאפשר ניצול יעיל יותר שלו כאשר הביטחונות שתעמיד המדינה יהוו מענה לקשיים הייחודיים של העולים בקבלת מימון ממקורות אחרים. לצד קרן זו, תמשיך לפעול באמצעות הבנק, אך במימון מלא של המדינה, קרן תקציבית למקרים מיוחדים.

המכרז גובש על ידי ועדת מכרזים בינמשרדית, בראשותו של סגן בכיר לחשבת הכללית, יאיר טל, ובהובלתו של מנכ"ל המשרד לקליטת העלייה דימיטרי אפרצ'ב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן