Skip to content

האם הניצוץ ינצוץ מחדש?

הכינו את הערפדים: האחים וורנר עובדים על גרסה מקדימה לסרט האימה "הניצוץ" של סטנלי קובריק ע"פ ספרו של סטפן קינג, שבו כיכב ג'ק ניקולסון באחד מתפקידיו הגדולים בקולנוע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ניקולסון ב"הניצוץ". צילום: ויקיפדיה

אם אי פעם תהיתם אלו זוועות התרחשו במלון אוברלוק לפני שהגיע לשם הסופר ג'ק טוראנס (ג'ק ניקולסון), יש סיכוי שתזכו לדעת. לפי פרסומים אחרונים בלוס אנג'לס טיימס, אולפני האחים וורנר שוקלים ליצור סרט מקדים (פּריקוול) לסרט האימה של סטנלי קובריק, "הניצוץ", שנעשה ע"פ ספרו של סטפן קינג. הסרט יהיה מעין גרסה מקדימה לקלאסיקה הקולנועית.

שמועות אודות סרטים מקדימים / המשכיים בהוליווד רצים מזה שנים. דובר לא מעט על סרט המשך ל"שור הזועם" של מרטין סקורסזה, ובשנת 2004, יצא סרט מקדים ל"מגרש השדים" של וויליאם פרידקין – סרט האימה המופרסם ביותר בכל הזמנים, אך זה כשל לחלוטין בקופות ונעלם תוך שבועיים.

הסרט המקדים ל"הניצוץ" אמור להיכתב על-ידי תסריטאי "שאטר איילנד", לאטה קלוגרידיס, ומכך ניתן להסיק שהאולפנים רואים את הסרט כדבר רציני, כיוון שלא כל יום מעסיקים תסריטאי בקליבר שכזה. גם התסריטאי של "ספיידרמן המופלא", ג'יימס ונדרבילט, נכנס לרשימה הקצרה כמפיק הסרט, יחד עם בראדלי פישר.

הסרט "הניצוץ", המתאר את תהליך אובדן שפיותו של סופר השוהה עם אשתו ובנו במלון אוברלוק המבודד בקולורדו, נחשב בזמנו כאכזבה בקופות הקולנוע. מעריצי סטפן קינג טענו שקובריק שינה את העלילה יתר על המידה ואף כשל בצילומי סצינות שבהן חיות הקבורות סמוך למלון קמות לתחיה. עם זאת, הסרט צבר לעצמו שם עם השנים, בעיקר בזכות מצלמת הרחף (סטידקאם) ששימשה כפורצת דרך בסרט זה, ועקבה אחר הדמויות הרצות במסדרונות המלון.

לצידו של ניקולסון הופיעו בסרט שלי דובאל, בתפקיד אשתו וונדי ודני לויד בתפקיד בנו דני, הוא "הניצוץ", הניחן בכוחות מסתוריים.

משפטי מחץ מהסרט מצוטטים עד היום, כמו קריאתו של דני "רד-רום" (redrum – רצח, בהיפוך אותיות), או קריאתו של ג'ק ניקולסון "Here's Johnny", אשר הפכו לאיקוניים, ומשמשים לחיקוי או לגיחוך בעשרות סרטי קולנוע וטלוויזיה אחרים.

קינג כותב בימים אלו ספר המשך לנובלה שלו משנת 1977, אך אין קשר לתוכניות הסרט המקדים של האולפנים בהוליווד. בהתאם לדיווחים, הספר החדש יציג את הבן דני כמבוגר, פסיכיאטר החי 30 שנה לאחר האירועים, ומוצא את עצמו בודק מקרי ערפדים. הספר יקרא "ד"ר סליפ".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן