Skip to content

דליה דורנר תקיים דיון חוזר בסוגיית כתיבת נאומים לפוליטיקאים על ידי עיתונאים

באגודת העיתונאים בירושלים נמתחה ביקורת חריפה על החלטת מועצת העיתונות ולפיה עיתונאי – יוכל לשמש ככותב נאומים של פוליטיקאים. אגודת העיתונאים קוראת לכלי התקשורת לחסום היתר זה בנוהל פנימי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 באגודת העיתונאים בירושלים נמתחה ביקורת חריפה על החלטת מועצת העיתונות המתירה לעיתונאים לשמש גם ככותבי נאומים של פוליטיקאים. באגודה סבורים כי היתר זה נוגד את כללי האתיקה הבסיסיים וקוראים למועצה לשנות את ההחלטה. במקביל, קוראים חברי האגודה לכלי התקשורת- שלא לאפשר מימוש היתר זה במסגרת נוהל פנימי.

נשיאת מועצת העיתונות השופטת בדימוס דליה דורנר נענתה לבקשת נציגי אגודת העיתונאים בירושלים לקיים דיון מחודש בסוגייה העקרונית האם מותר לעיתונאי להיות גם כותב נאומים של פולטיקאים.זאת לאחר שבהחלטה קודמת של המשנה ליועץ המשפטי למועצה, נפסק כי על פי עקרון חופש העיסוק אין מניעה לעיתונאי לכתוב נאומים כאלה.

אחד מנציגי האגודה בנשיאות המועצה – עו"ד חיים שיבי, ביקש דיון כזה במכתב מחאה על ההחלטה ששיגר לדורנר ולכמה מחברי המועצה. בין היתר תמכו בבקשה לדיון נוסף ד"ר נעמה כרמי והרב יובל שרלו.

בפגישה שהתקיימה בימים אלה עם כב' השופטת בדימוס דורנר על פי הזמנתה בנושא זה ובאחרים השתתפו נציגי האגודה בנשיאות המועצה יו"ר האגודה דני זקן, ורד ברמן – ושיבי. דורנר סיכמה כי הנושא כולו ייבחן מחדש נוכח הוראות קיימות בתקנון האוסרות על פעילות שיש בה ניגוד אינטרסים מקצועי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן