Skip to content

איגרת רשמית ראשונה מהנשיא מורסי לנשיא פרס

"אני מייחל לכך שנוכל לעשות את מירב המאמצים כדי להשיב את תהליך השלום במזרח התיכון למסלול הנכון". כך כותב נשיא מצרים באיגרת תשובה לנשיא המדינה שמעון פרס, על איחוליו לנשיא מורסי לרגל חג הרמדאן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה, שמעון פרס קיבל היום איגרת רשמית ראשונה מנשיא מצרים מוחמד מורסי. באיגרת כתב הנשיא מורסי: "קיבלתי את ברכותיך לרגל חודש הרמדאן בתודה עמוקה. אני מבקש לנצל את ההזדמנות כדי לחזור ולהדגיש כי אני מייחל לכך (שנוכל) לעשות את מרב המאמצים כדי להשיב את תהליך השלום במזרח התיכון למסלול הנכון על מנת להשיג ביטחון ויציבות עבור כל עמי האזור, ובתוך כך לעם בישראל".

הנשיא שמעון פרס שלח לנשיא מצרים שתי  איגרות ברכה – האחת עם מינויו לנשיא והשנייה לרגל הרמאדן. באיגרות בירך הנשיא פרס את הנשיא מורסי על ניצחונו בבחירות לנשיאות מצרים והדגיש את חשיבות השלום בין ישראל ומצרים, תוך הבעת תקווה להמשך שיתוף הפעולה בין שתי המדינות.

באיגרת ששלח הנשיא פרס בתאריך 28 ביוני, עם היבחרו של מורסי, כתב: "כמי שלקח חלק בתהליך שהוביל לכינון הסכם השלום החתום בין מדינתי למדינתך, אני יודע, שגם מצרים וגם ישראל מייחסות חשיבות עליונה לשלום וליציבות באזורנו, אשר משרתים את האינטרסים של כל עמי האזור. כולנו בישראל מכבדים מאד את מצרים ואת העם המצרי, אשר שימש כחלוץ והתווה את דרך השלום והפיוס באזור, ואנו יודעים שהמלאכה עדיין לא תמה. אנו בישראל מברכים אתכם על קיום הבחירות הדמוקרטיות ומאחלים למצרים בהנהגתך עמידה באתגרים המורכבים הניצבים בפני האומה המצרית. אנו מייחלים להמשך שיתוף הפעולה עמכם בהתבסס על הסכמי השלום שנחתמו בינינו לפני יותר משלושה עשורים ואשר מחובתנו לשמרם ולטפחם למען רווחת שני העמים. השלום חסך חייהם של רבבות צעירים במצרים ובישראל. המחויבות לדור הצעיר תהיה תמיד בתוקף. בניגוד למלחמה, השלום הוא הניצחון לשני הצדדים."

כמו כן, לקראת הרמאדן שיגר הנשיא פרס איגרת מיוחדת לחודש הרמאדן בה בירך את הנשיא מורסי ואת העם המצרי לרגל החג.

יצויין כי עם שליחת האיגרת מארמון הנשיאות לבית הנשיא עודכן מזכירו הצבאי של נשיא המדינה, תא"ל חסון, על ידי שגריר מצרים בישראל, יאסר ראדה, ועל ידי גורמים בכירים בארמון הנשיאות המצרי. במקביל עודכנו על כך גורמים בכירים במשרד החוץ הישראלי. מדובר בתכתובת רשמית וגלויה – הראשונה בין מורסי, איש האחים המוסלמים, לבין גורם ממלכתי ישראלי.

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', אומרת בתגובה לאגרת ששלח היום נשיא מצרים, מוחמד מורסי, לנשיא פרס, כי מדובר במסר מעודד ומפיח תקווה. השלום עם מצרים הוא נכס אסטרטגי חשוב ביותר, וחרף כל הזעזועים, על ישראל לעשות כל מאמץ לשמר אותו, במיוחד בתקופה של אי יציבות באזור. יש להמשיך ולחזק את הדיאלוג עם המצרים ולשאוף להמשך שיתוף פעולה הדוק.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן