Skip to content

שטייניץ ופיאד סיכמו הסדרי מעבר סחורות ומיסוי בין ישראל לרש"פ

מטרת ההסדרים - שסוכמו בין שר האוצר, יובל שטייניץ, לראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פיאד - להעמיק את הסחר בין ישראל והרשות הפלסטינית ולסייע לשני הצדדים במאבק בהברחות ובהעלמות מס. ההסדרים גם ישפרו את תשתיות מערכות המס של הרשות, ובכך יגבירו את היקף הכנסותיה ויסייעו לאיתנותהּ הכלכלית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האם מתחדש המו"מ הישיר עם הפלסטינים ב"דלת האחורית"? למרות קריאותיו של נתניהו, לחידוש המו"מ המדיני – הפלסטינים מסרבים זה זמן רב לחדש את השיחות הישירות בין אבו מאזן לנתניהו. אולם "מתחת לרדאר" התנהל לאחרונה מו"מ אחר, בנושאים כלכליים. הערב הסכימו הצדדים – שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, וראש ממשלת הרשות הפלסטינית, ד"ר סלאם פיאד – על על הסדרים בנוגע להעברת סחורות ולמיסוי בין ישראל והרשות.

שטייניץ ופיאד: מו"מ "מתחת לרדאר". (צילום: משה מילנר/לע"מ)
שטייניץ ופיאד: מו"מ "מתחת לרדאר". (צילום: משה מילנר/לע"מ)

ההסדרים גובשו במהלך דיונים מקצועיים שקיימו הצדדים בחודשים האחרונים, ונועדו לקדם את יישום ההסכמים הקיימים בתחום הכלכלי, ובמיוחד "פרוטוקול פאריס". מטרת ההסדרים הינה להעמיק את הסחר בין ישראל והרשות הפלסטינית ולסייע לשני הצדדים במאבק בהברחות ובהעלמות מס. ההסדרים גם ישפרו את תשתיות מערכות המס של הרשות, ובכך יגבירו את היקף הכנסותיה ויסייעו לאיתנותהּ הכלכלית.

 על-פי ההסדרים שגובשו, התחשבנות המסים בין הצדדים בנוגע למע"מ, למס קנייה ולמכס, תתבסס על מעבר בפועל של סחורות בין ישראל והרשות הפלסטינית, ולא על סמך דיווחים בלבד, כפי שהיה נהוג עד כה. לשם כך, רשויות המס של הצדדים יגבירו את חילופי המידע ביניהן לגבי מעבר סחורות, ויצליבו בסיסי נתונים. כמו-כן, על-מנת לייעל את מעבר הסחורות ולשפר את המעקב אחריו, ייעשה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות, יוקמו מתקני אחסון מיוחדים ברשות הפלסטינית, ומעבר הסחורות יתועל ככלל למעברי סחורות מוגדרים. בנוסף, תוקם צנרת ייעודית שתאפשר העברה בטוחה ובאופן בלעדי של דלקים מישראל לרשות הפלסטינית.

 יישום ההסדרים יחל ב-1 בינואר 2013, וילווה על ידי צוות מומחים משני הצדדים שמוקם בימים אלו.

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, אמר בסיום הפגישה: "זהו צעד חשוב לחיזוק הקשרים הכלכליים בין ישראל והרשות הפלסטינית. שיתוף הפעולה יסייע לשני הצדדים להילחם בהעלמות המס, יגדיל את הכנסות הרשות הפלסטינית מגביית מסים, ויסייע בצמצום היקף הברחת הסחורות. המהלך מהווה נדבך חשוב במלחמה שהכרזנו זה עתה על ההון השחור והעלמות המס. אני שמח שהדיונים החשאיים בינינו הסתיימו בהצלחה, ואני מברך את ראש ממשלת הרשות פיאד על שיתוף הפעולה היעיל והפורה מצידו. אני מבקש גם להודות לראש הממשלה נתניהו על תמיכתו".

סלאם פיאד: מו"מ עם ישראל, על הסדרי מעבר סחורות ומכס. (צילום: ויקיפדיה)
סלאם פיאד: מו"מ עם ישראל, על הסדרי מעבר סחורות ומכס. (צילום: ויקימדיה)

ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, ד"ר סלאם פיאד, ציין: "אני משוכנע שההסדרים אליהם הגענו יסייעו בחיזוק הבסיס הכלכלי של הרשות הפלסטינית, בכך שיקדמו את פיתוח תשתית המסים ברשות הפלסטינית ויביאו להגברת גביית המס. ההסדרים גם יקדמו את היחסים הכלכליים בין ישראל והרשות הפלסטינית. אני מודה לראש ממשלת ישראל נתניהו ולשר האוצר שטייניץ על מאמציהם בגיבוש ההסדרים".

 ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירך על השגת ההסדרים וציין כי מדובר בצעד חשוב במסגרת מדיניותו הכללית לתמוך בחברה הפלסטינית ולחזק את כלכלתהּ. הוא הביע תקווה, כי הדבר יסייע להתקדמות היחסים בין הצדדים גם במישורים נוספים. "ההסדרים שגובשו מהווים חלק מהמדיניות עליה הצהרנו, לתמוך בחברה הפלסטינית ולחזק את כלכלתה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן