Skip to content

ריקו שירזי יישאר במעצר עד תום ההליכים נגדו

בית המשפט העליון קיבל את ערר המדינה במלואו, ביטל את החלטת שחרורו של שירזי וקבע כי אין לקבל את גישתו של בית המשפט המחוזי לפיה עילת האיום על העדים בתיק והניסיון להשפיע עליהם מצידו של שירזי, פגה ברגע שסיים עד המדינה להעיד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעקבות ערר שהוגש על ידי המדינה, החליט אתמול בית המשפט העליון, כב' השופט הנדל, כי ריקו שירזי יישאר במעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. ביום 23.11.11 הוגש לבית המשפט המחוזי בת"א כתב אישום כנגד אריה (ריקו) שירזי על ידי המחלקה המשפטית לתיקים מיוחדים ברשות המיסים. על פי כתב האישום, נהג שירזי לתת הלוואות בריבית קצוצה וביצע עבירות מס והלבנת הון על מנת להסוות את מתן ההלוואות ולהתחמק מתשלום מס הכנסה ומע"מ בהיקף של מליוני שקלים. כמו כן הואשם שירזי בכתב האישום בשלוש עבירות איומים על עד המדינה ועל אחרים.

יחד עם הגשת כתב האישום הוגשה על ידי רשות המיסים גם בקשה למעצרו של שירזי עד לתום הליכים נגדו.

בהחלטת בית המשפט המחוזי בת"א מיום 22.4.12 נקבע, כי שירזי ייעצר עד לתום ההליכים נגדו, אך יוכל להגיש בקשה לשחרורו בתום שמיעת עדותו של עד המדינה נגדו. ביום 15.7.12, משסיים עד המדינה להעיד נגד שירזי, ולאחר דיון בבקשה לעיון חוזר בהחלטת מעצרו, שוחרר שירזי למעצר בית על ידי בית המשפט המחוזי בת"א. ערר על החלטת בית המשפט המחוזי הוגש לבית המשפט העליון ביום 16.7.12 על ידי פרקליטות המדינה, באמצעות ב"כ הפרקליטות עו"ד יורם הירשברג ועו"ד טליה נעים.

בית המשפט העליון קיבל את ערר המדינה במלואו, ביטל את החלטת שחרורו של שירזי וקבע כי ייעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. בית המשפט העליון קבע בהחלטתו כי אין לקבל את גישתו של בית המשפט המחוזי, לפיה עילת האיום על העדים בתיק והניסיון להשפיע עליהם מצידו של שירזי, פגה ברגע שסיים עד המדינה להעיד.

עוד קבע בית המשפט העליון, כי עבירות הרכוש שביצע שירזי נמצאות במדרג חומרה גבוה ולכן הן מקימות עילת מעצר וכי בניגוד להחלטת בית המשפט המחוזי, קיימות ראיות לכאורה בעבירות איומים נוספות המיוחסות לשירזי בכתב האישום נגדו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן