Skip to content

התאחדות סוכני הנסיעות לבולגרים: אפשרו הטסת אוכל כשר מהארץ כדי להרחיב את תיירות הציבור הדתי

במפגש שנערך השבוע בין נציגי התאחדות סוכני הנסיעות לשר הכלכלה והתיירות הבולגרי, דיליאן דוברב, סגנו, ושגריר בולגריה בישראל, דנו הצדדים בדרכים למנוע פגיעה בתנועת התיירים בין המדינות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

במפגש פנים אל פנים בין השר הבולגרי לנציגי מארגני תיירות הפועלים בבולגריה ביום ג', נדונו דרכים למנוע פגיעה בתנועת התיירים בין המדינות וכן באפשרויות לצמצם את הנזקים הכספיים שנגרמו למארגנים הישראלים בעקבות הפיגוע בבורגס.

שר התיירות הבולגרי דיליאן דוברב. לשמור על היחסים
שר התיירות הבולגרי דיליאן דוברב. לשמור על היחסים

לדברי מנכ"ל ההתאחדות, יוסי פתאל, "רוב בתי המלון בבורגס כיבדו את ביטולי הלקוחות ולא דרשו דמי ביטול על פי ההסכמים. קיים מיעוט של מארגני תיירות ובתי מלון בולגריים הדורשים מהסוכנים הישראלים לשלם גם עבור ביטולים בעקבות הפיגוע. אנו מקווים שהשר ומשלחתו יסייעו ליישר את ההדורים בנושא זה. כמו כן, נעלה רעיונות לחיזוק קשרי העבודה והתיירות בין ישראל לבולגריה, ונבחן דרכים משותפות להבטיח שהטרור לא יפגע בתנועת התיירות בין המדינות."

שר התיירות הבולגרי הביע את צערו על הפגיעה באזרחי ישראל ובולגריה, הזכיר את יחסי הידידות רבי השנים בין המדינות ואת הצלת יהדות בולגריה מידי הנאצים. הוא תיאר את תגבור אמצעי הביטחון בנמלי התעופה ובבתי המלון באזורי הקיט של ארצו, חלקם סמויים, כדי שלא לפגוע בהנאת הנופשים. הוא הביע את ביטחונו בהתאוששות קשרי התיירות בין שתי המדינות והבטיח לסייע בנושא החזר התשלומים בגין פיגועים.

אנשי ההתאחדות ביקשו גם מהשר לאפשר הטסת אוכל כשר מהארץ לבולגריה כדי להרחיב את תיירות הציבור הישראלי השומר מצוות. השר הבטיח לסייע בנושא.

השר נשאל גם על מבצעי הפיגוע בנמל התעופה של בורגס. לדבריו שוחזרו פני המחבל המתאבד, אולם זהותו טרם הובררה, או שהיא אינה ניתנת לפרסום כדי שלא לפגוע בחקירה המתנהלת על ידי רשויות בולגריה, ישראל וארצות הברית. הוא הוסיף שהוא מקווה שבימים הקרובים יתפרסמו תוצאות החקירה.

סאני ביץ' בבורגס, בולגריה. כנראה לא עכשיו. צילום ויקיפדיה
סאני ביץ' בבורגס, בולגריה. כנראה לא עכשיו. צילום ויקיפדיה

בורגס? כנראה לא לפני השנה הבאה

ובינתים נראה שהתיירות לבורגס ספגה מכה קשה. הביטולים גרמו לירידות מחירי החבילות לשם בעשרות אחוזים. באיסתא אומרים שבימים האחרונים חלה התאוששות, "אם כי עדיין אלו לא המספרים שלפני הפיגוע". אשר לצפי לחגים, אומרים באיסתא שקשה לדעת אם בורגס תשוב לתפוס בחגי תשרי מקום מרכזי במפת התיירות. "התחושה היא שזה כבר יהיה רק בשנה הבאה", העריכו באיסתא.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן