Skip to content

חזר מהמתים אחרי 23 שנה

אזרח בנגלה דש שביקש למצוא עבודה מכניסה יותר עבר לשם כך את הגבול להודו, נלכד כשניסה להסתנן לפקיסטן ובילה יותר משני עשורים כאסיר מעונה, כשמשפחתו אינה יודעת דבר על גורלו. כשחזר הביתה וחיבק את אמו הקשישה, היא איבדה את הכרתה מהתרגשות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גבר מבנגלה דש, שנחשב כנעדר מזה 23 שנה, חזר לפני מספר ימים במפתיע לכפר הולדתו – והדהים בכך את בני משפחתו, שכבר איבדו כל תקווה למצאו בחיים.

מוסלמודין סארקאר (52), שנעדר מאז 1989, שב הביתה אתמול, בסיועו של הצלב האדום, לאחר שבילה 15 שנה בבתי כלא בפקיסטן. מאות מכרים וקרובי משפחה הגיעו לכפרו בישנוראמפור שבצפון המדינה, כדי לברך אותו על שובו ולהתרגש יחד עימו על שנשאר בחיים.

בשיחת טלפון סיפר סארקאר כי בשנת 1989 חצה את הגבול להודו באורח בלתי חוקי וללא כל מסמכים, ואף לא טרח להודיע על כך לבני משפחתו. הוא נלכד כשניסה לחצות את הגבול לפקיסטן – ושוב, באופן בלתי חוקי – והושלך לכלא בשל עבירה זו. "הלכתי לפקיסטן משום שהאמנתי ששם אשיג עבודה טובה יותר, אבל הם תפסו אוותי בגבול", סיפר כשהוא מדבר בבליל של שפות אורדו ובנגאלי, והוסיף: "היכו ועינו אותי בכלא".

"כתבתי תריסרי מכתבים שאותם מיענתי לכתובתי שבכפר", הוסיף, "אבל לא היה לי כל מושג שהם מעולם לא נשלחו ליעדם. בשלב מסוים אבדתי כל תקווה לשוב הביתה". הוא השלים באומרו שהוא מאושר לראות שאמו עודנה חיה.

הצלב האדום התערב בפרשת כליאתו של סארקאר לאחר שקיבל פנייה על כך מבני משפחתו בבנגלה דש, שקיבלו מידע על כליאתו בפקיסטן. ג'ולהאס אודין, אחיו הצעיר של סארקאר, אמר כי המשפחה כבר חששה שקרה לו הגרוע מכל. "חיפשנו אחריו במשך שנים, ולבסוף איבדנו כל תקווה באמיננו שהוא טבע בים", אמר, "אבל אימנו תמיד האמינה שבנה ישוב הביתה יום אחד. כשהוא שב וחיבק אותה, היא התעלפה. זה היה רגע שובר לב. הוא לא יכול היה לעמוד בזה ומירר בבכי במשך שעות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן