Skip to content

ההורים לא שמו לב – ושלושה פעוטות טבעו

שלושה פעוטות פונו אתמול לבתי חולים לאחר שטבעו: האחד בבריכה פרטית בצימר במושב עמקה, השני בחוף דגניה בכנרת והשלישי בנחל הירקון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ילד בן ארבע טבע אמש (ד') בבריכה פרטית בצימר שבמושב עמקה שבגליל המערבי. פרמדיק הגר בסמיכות ביצע בו פעולות החייאה עד שהגיעה ניידת הטיפול הנמרץ שהוזעקה למקום. הילד פונה לבית חולים בנהריה כשהוא מונשם ובמצב קשה.

מבירור המקרה עולה כי הילד הגיע עם הוריו ליחידת צימר במושב. נראה שהוא נכנס או נפל לבריכה הפרטית שביחידת הנופש, כאשר הוריו הסבו ממנו את תשומת לבם לרגעים בודדים. למרבה המזל, אחד מתושבי המקום, איתי דוידי, פרמדיק שהיה כונן מד"א באותו ערב, שהה בביתו עם הציוד המלווה לכך והגיע במהירות להושיט עזרה ראשונה. לדבריו, הוצאו מהילד כמויות נוזלים גדולות עד שנשימתו שבה, וכך הוא פונה לבית החולים. מבית החולים נמסר כי הפעוט הגיע מחוסר הכרה ובמצב קשה ולאחר שמצבו התייצב, הוא הועבר להמשך טיפול במחלקה לטיפול נמרץ ילדים.

נחל הירקון. הפעוט שטבע מאושפז במצב בינוני (צילום: שרית פרקול)

שני מקרי טביעה נוספים של פעוטות אירעו אתמול. בשעות אחר הצהריים נכנס פעוט בן שנתיים למימי נחל הירקון בסמוך לרחוב בני דן, ונמשה מהמים כשהוא סובל ממצוקה נשימתית. הוא פונה על ידי מד"א לבית החולים לילדים דנה בתל אביב במצב בינוני ובהכרה.

כשעה לפני כן טבע פעוט בן שנתיים בחוף דגניה שבכנרת. הורי הילד ששהו עם בנם בחוף לא הבחינו שהפעוט נכנס למים רדודים, ושם הוא טבע. פרמדיקים מ"איחוד הצלה" שהוזעקו למקום ביצעו בפעוט פעולות החייאה שנמשכו  קרוב לשעה.

מבית החולים פוריה שאליו פונה הפעוט נמסר כי הילד הגיע לבית החולים לאחר ששהה כחמש דקות מתחת למים וללא חמצן. בבית החולים בוצעה החייאה בהמשך לפעולת הפרמדיקים, ולאחר שהוחזרו לו הדופק, הנשימה ולחץ דם תקין הוא אושפז בטיפול נמרץ ילדים.

בחודש שעבר טבעה ילדה בת 12 בחוף ירושלים בתל אביב. במקרה זה למרות פעולות ההחייאה של מד"א נאלצו הרופאים לקבוע את מותה בבית החולים איכילוב שאליו פונתה. בירור המקרה העלה כי הילדה, תושבת מזרח ירושלים, נכנסה למים עם חברות נוספות וכנראה נסחפה בזרם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן