Skip to content

הכנות להקמת אתר אינטרנט חינמי לאיתור כספי החיסכון הפנסיוני

מטרת האתר לאפשר לציבור לאתר בקלות חשבונות שונים, גם כאלו שנפתחו לפני שנים רבות, כולל עמיתים שנפטרו. האתר יעלה עם סיום טיוב הנתונים, לקראת הרבעון השני של שנת 2013
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אתר אינטרנט חינמי לאיתור כספי החיסכון הפנסיוני של הציבור יוקם בעקבות הרפורמה עליה הכריזו שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, סגן השר, ח"כ יצחק כהן והממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, פרופ' עודד שריג לפני כחצי שנה.

אתר האינטרנט ייבנה בשיתוף פעולה עם הגופים המוסדיים. בחוזר שהופץ לגופים המוסדיים, צוינו הדרישות להכנת הנתונים ולממשק העבודה בין הגופים לאתר, שינוהל על ידי משרד האוצר. מטרת האתר לאפשר לציבור לאתר בקלות חשבונות שונים, גם כאלו שנפתחו לפני שנים רבות. האתר יעלה עם סיום טיוב הנתונים, לקראת הרבעון השני של שנת 2013.

חוסכים אינם מודעים לחסכונות שצברו

פרופ' עודד שריג
לבדוק בקלות וביעילות. פרופ' עודד שריג

לפי הערכות, חוסכים רבים אינם מודעים לחסכונות שצברו בקרנות הפנסיה, ביטוחי מנהלים, קופות גמל וקרנות השתלמות שנצברו במשך חייהם. במספר פעולות פשוטות וללא עלות אפשר יהיה לבדוק אם קיימים בגופים מוסדיים כספים השייכים לחוסך. האתר, שיהיה בטוח וידידותי למשתמש, יאפשר לאתר כספים בקלות ובמהירות, גם של עמיתים שנפטרו.

הקמת האתר מהווה צעד משלים להסדרה מקיפה לאיתור כספי חוסכים או יורשי עמיתים שנפטרו. אגף שוק ההון, בשיתוף עם הגופים המוסדיים, פועל לצמצום משמעותי של מקרים בהם ניתק הקשר בין הגופים המוסדיים המנהלים כספי חיסכון לבין החוסכים או יורשיהם.

"לאתר חשבונות בלחיצת כפתור"

"אני מברך על המשך המהלך הצרכני עליו הכרזנו לפני חצי שנה. מתן האפשרות לאזרחים מן השורה לאתר בלחיצת כפתור חשבונות אליהם לא היו מודעים כלל הינה תיקון עיוות של שנים. מדובר ברפורמה צרכנית שמוביל משרד האוצר. כולי תקווה כי האתר יביא להעלאת המודעות הפיננסית של הציבור", מסביר שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ.

"אתר האינטרנט מהווה כלי צרכני חשוב, שיסייע לציבור החוסכים לפנסיה ולמוטביהם לקבל מידע אמין על כספים שהפקידו ולא היו מודעים לקיומם, בהיקף מצטבר של מיליארדי שקל", מדגיש סגן שר האוצר, ח"כ יצחק כהן.

"מהלך זה נועד לדאוג לחוסכים שאינם מודעים לכספים להם הם זכאים. כל אזרח בישראל יוכל לבדוק בקלות וביעילות אם קיימים כספים השייכים לו, גם אם הופקדו לפני זמן רב ואת קיומם שכח מזמן", מוסיף הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, פרופ' עודד שריג.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן