Skip to content

יום רע לישראלים בלונדון: זאבי ואנדיוני בחוץ, טומרקין בגמר בעוד כשעתיים

הג'ודוקא וצמד הטניסאים, שהיו מהתקוות הגדולות למדליה ישראלית בלונדון, הודחו היום (חמישי) מהמשך התחרויות. יעקב תומרקין יתחרה הערב במשחה הגמר ב-200 גב, הגמר השני בלבד אי פעם של שחיין ישראלי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סוף לקריירה מפוארת? אריק זאבי, הג'ודוקא הישראלי הבכיר הפסיד היום (חמישי) כבר אחרי פחות מדקה ליריבו הגרמני דימיטרי פיטרס, סיים את דרכו באולימפיאדת לונדון. למעשה, בעקבות גילו המתקדם (35) של זאבי, הישראלי סיים באופן מעשי את הקריירה האולימפית שלו.

זאבי (בימין) בקרב מול פיטרס היום (Photo by Laurence Griffiths/Getty Images)

זאבי ירד מהמזרון כשהוא ממרר בבכי, שלא הפסיק במשך דקות ארוכות, גם כשהג'ודוקא הגדול בכל הזמנים שלנו התראיין לכלי התקשורת. "אולי באתי בביטחון עצמי גדול מדי, אולי לא הערכתי את היריב שלי מספיק, אני חושב שזה שילוב של שניהם", אמר זאבי בעיניים אדומות.

בנוסף, גם אנדי רם ויוני ארליך מחוץ לתחרויות. הצמד הבכיר שלנו הפסיד ברבע גמר טורניר הזוגות בשתי מערכות לאחים בוב ומייק בריאן, אחד מהזוגות הטובים בכל הזמנים, בתוצאה 7-6 7-6. חשוב לציין שאנדיוני נלחמו עד טיפת הדם האחרונה שלהם, תוך כדי שהם מראים לא מעט אופי וחוזרים ממצבים קשים כדי להישאר במשחק, וניכר שעשו ככל שיכלו על מנת לאתגר את האחים בריאן, אך ללא הצלחה.

גם במים המצב לא מאיר פנים לספורטאים הישראלים. צמד השייטים גידי קליגר וערן סלע, המתחרים בדגם ה-470, סיימו את יום התחרויות במקום ה-14 בלבד. כמו כן, גם לי קורזיץ, התקווה הישראלית הגדולה למדליה נכון לעכשיו, סיימה את השיוט שלה במקום ה-11, וירדה למקום השלישי בדירוג הכללי. ולבסוף, גם מדליסט הארד מבייג'ינג, שחר צוברי, נפסל בשיוט החמישי שלו. יום שכולנו נרצה לשכוח.

טוב, כמעט כולנו. מאוחר יותר הערב (בשעה רבע לעשר לערך, הערוץ הראשון) יעלה יעקב תומרקין לגמר האולימפי במשחה ה-200 גב. זהו הגמר השני בלבד בהיסטוריה של השחייה הישראלית. אמנם זכייה כלשהי במדליה תהווה סנסציה חסרת תקדים וכנראה שלא תקרה, המשחה יהיה האירוע היחיד ביום הזה שנרצה לזכור. בנוסף, גם בעיר מגוריו של השחיין, אשדוד, נרשמת תכונה רבתי לקראת המשחה, ובאחד החופים המרכזיים הוקמו מסכי ענק שישדרו את רגעי התהילה של הספורטאי האולימפי המקומי. רק שיהיה בהצלחה.

רם וארליך. לא נכנעו בלי מאבק (Photo by Dan Kitwood/Getty Images)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן