Skip to content

גוש וגושן עושים אהבה

אפרת גוש היתה האורחת בהופעה החגיגית של נתן גושן לכבוד ט"ו באב באמפי' וואהל, פארק הירקון ת"א. כאלף צופים היו שם - וגם יובל אראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אמן מצליח - ושנוי במחלוקת. גושן וגוש. צילום: יובל אראל

אחרי סיבוב הופעות מוצלח עם שירי אלבום הבכורה ועם למעלה ממאה הופעות ברחבי הארץ, הגיע נתן גושן עם להקתו לאמפי' וואהל למופע חגיגי לרגל ט"ו באב. אורחת מיוחדת – אפרת גוש.

המופע המיוחד לכבוד יום האהבה מציין גם תקופה משמעותית עבור נתן גושן, זמר יוצר היושב כעת בעומק המיינסטרים עם הישגים מרשימים. שיריו הפכו ללהיטים גדולים במצעדי הפלייליסט במהלך השנה האחרונה, אלבום הבכורה שלו זיכה אותו בתואר "פריצת השנה" של גלגל"צ כתיבתו לאחרים לצד כתיבת שיריו זיכו אותו בפרס אקו"ם  – מלחין השנה 2012. גושן רושם לזכותו מעל ל- 15 מיליון צפיות ביוטיוב.

גושן, שנולד בשם מתן להוריו, תושבי לוד, התחבר לזרם הברסלבי ביהדות החסידית כחלק מתהליך "חזרה בתשובה", ולא בכדי. הברסלבים ידועים בחיבתם למוזיקה, את שמו שינה לנתן לאחר פטירת אביו וכיום הוא מתגורר בתל אביב.

חשיפתו לציבור החלה לפני שנתיים כאשר כתב תמלילים לשיריהם של רוני דלומי ולירן דנינו, ואף שיתף פעולה עם סקאזי. לפני כשנה השיק מספר פזמונים כזמר, שאת כולם כתב והלחין – "כל מה שיש לי", "איפה את", "גבולות היגיון", שזכו להצלחה רבה במצעדי הפזמונים, והובילו לזכייתו בתואר "תגלית השנה" בגלגל"צ.

עם כל ההצלחה הזו, בעיקר של השנה האחרונה, וקהל רב ואוהד, נותר נתן גושן אמן שנוי במחלוקת. המיינסטרים והתעשייה מחבקים אותו, אולם חלק לא מבוטל מכתבי המוזיקה בארץ מתייחסים אליו בזהירות רבה ונמנעים מלהרעיף עליו תשבחות.

רואים את האור. גוש וגושן. צילום יובל אראל

האורחת של גושן, אפרת גוש, אחת הזמרות והיוצרות הבולטות והייחודיות של השנים האחרונות, מהווה מעין אנטיתזה לגושן. אפרת, בעלת ההופעה הפרובוקטיבית משהו, מגיעה לסצנה המוזיקלית אחרי לימודים ברימון, הופיעה כזמרת בכמה שירים עם אחרים, השתתפה בפסי קול לסרטים ורק בשנת 2004 נחשפה באופן ממשי בעקבות השיר "שחזור" שהגיע ליותר מ-50 אלף  הורדות.

אלבומה הראשון הושק במרץ 2005 ובמהשכה של אותה שנה הצטרפה לפרוייקט מטרופולין של עופר מאירי שם שרה את  "מלאכים", "איזה עתיד", "יפן" ושירו של שלום חנוך "בלי לומר מילה".

אלבומה השני הושק בשנת 2007 וכלל את השיר המצליח – "לראות את האור". ב-2010 הושק אלבומה השלישי "אה אה אה מלא אהבה", אלבום שהוביל להשוואתה לאיימי ווינהאוס ולזכיה בתואר "זמרת השנה" בגלגל"צ. ההרפתקה הכי מרתקת מבחינתי של אפרת היא השתתפותה בפרוייקט להקת עוזי נבון ומכרים תחת שם הבמה "שושנה ברדלס".

>

אפרת לא נחה לרגע, פעם תמצאו אותה מתארחת במופע של הרכב או זמר מצליחים ופעם תמצאו אותה נוטלת חלק בפרוייקטים מוזיקלים אחרים, קולנועיים או תיאטרליים.

קרוב לאלף צופים גדשו את מושבי אמפי' וואהל בפארק הירקון, ביניהם נערות רבות ומספר רב של משפחות מסורתיות. ערב ט"ו באב היווה הזדמנות מצוינת לנתן גושן להחזיר אהבה לקהל הנאמן במופע החגיגי.

נתן חמוש בגיטרה אקוסטית, כובע הגרב התמידי על ראשו, וכשהאווירה התחממה לקראת סוף המופע הוא אף פשט את הבלייזר ונותר עם גופייה סקסית. במהלך המופע ביצע  סט של 16 שירים, ביניהם שניים של אפרת גוש ("לראות את האור", "תמיד כשאתה בא"), ששרה עימו את שירו "עכשיו".

בין השניים זרמה הבנה מלאה, אפרת חזרה והצטרפה לנתן בשיר "כל מה שיש לי". נתן ביצע שני שירים חדשים שלא נכללו באלבום הבכורה – "היום" ו"אני ודף נייר". רמז לכך שהוא ממשיך במסלול יצירה והאלבום השני מתחיל להתבשל לו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן