Skip to content

ארצות הברית אופטימית: 163,000 מקומות עבודה חדשים

עוד לא היה תקדים לנשיא בתקופה המודרנית, שנאלץ להתמודד בבחירות כשנתוני האבטלה היו כה גבוהים. הנשיא ג'ימי קרטר לא הצליח להיבחר מחדש בנובמבר 1980, כשהאבטלה נסקה ל-7.5%
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הכלכלה האמריקנית הצמיחה מקומות עבודה חדשים בקצב המהיר ביותר מאז חודש פברואר האחרון, סימן לחוסן בפני המשבר הכלכלי של אמצע השנה ולצמיחה מתונה, בעוד שאר העולם מאט את הקצב.

אופטימיות במקומות עבודה בארצות הברית
אופטימיות במקומות עבודה בארצות הברית

מעסיקי 163,000 העובדים החדשים סיימו את חודש יולי לאחר שלושה חודשים חלשים. עם זאת, המספרים הגדולים אינם מספיקים כדי להקטין את מדד האבטלה, שעמד על 8.3% בחודש שעבר בהשוואה ל-8.2% בחודש יוני – החודש ה-42 ברציפות בו מדד האבטלה עובר את ה-8%. ארצות הברית נותרת עם הכלכלה החלשה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה. יש לציין, כי נתוני האבטלה ונתוני התעסוקה נמדדים בשתי סטטיסטיקות שונות ובצורות חישוב נפרדות.

נתוני התעסוקה של שלושת החודשים האחרונים יתפרסמו קצת לפני מועד הבחירות, ב-2 בנובמבר, כארבעה ימים לפני שהאמריקנים בוחרים בנשיא חדש / מכהן.

עוד לא היה תקדים לנשיא בתקופה המודרנית, שנאלץ להתמודד בבחירות כשנתוני האבטלה היו כה גבוהים. הנשיא ג'ימי קרטר לא הצליח להיבחר מחדש בנובמבר 1980, כשהאבטלה נסקה ל-7.5%.

הנשיא אובמה פירסם הצהרה, בה השוק הפרטי הוסיף 4.5 מיליון עבודות במהלך 29 החודשים האחרונים, אך הוסיף ואמר ש"העבודה עוד מרובה ויש ליצור עוד מקומות עבודה".

לעומתו, מיט רומני הרפובליקני התמקד במספר הגדל והולך של אחוז הבלתי מועסקים, וטען ש"למעמד הביניים מגיע יותר, ואמריקה יכולה הרבה יותר".

הכלכלה האמריקנית ממשיכה להיאבק זה שלוש שנים, לאחר שהמשבר הכלכלי הסתיים רשמית ביוני 2009. התמוטטות שוק הנדל"ן בתקופת המשבר עוררה הקפאות אשראי, העלימה עשרות מיליארדי דולרים משוק הדיור והביאה לעצירת פיתוח מיזמי בנייה חדשים. הוצאות הצרכנים, המהוות כ-70% מהמחזור הכלכלי בארצות הברית, הותירו את האמריקנים לשלם חובות ולהוציא פחות מזומנים.

שוק העבודה התחיל בנקודה טובה בתחילת 2012. מעסיקים הוסיפו 226,000 מקומות עבודה חדשים מחודש ינואר ועד מרץ. עם זאת, קצב ההעסקה בתחילת השנה הוסבר בחורף חם, שאיפשר לחברות בנייה וחברות נוספות להוסיף מקומות עבודה חדשים מוקדם מן הרגיל בשנה, כלומר – נגנבו הזדמנויות העסקה מחודשי האביב. עם זאת, הנתונים שהתפרסמו עתה עדיין חיובים, כלומר 163,000 מקומות עבודה חדשים ביחס לצפי של 100,000 מקומות בלבד. עתה, משהסתיים החורף החם, מנתחי השוק צופים לכ-100,000 ועד 150,000 מקומות עבודה חדשים מדי חודש.

שאר העולם

העולם מעבר לחופי אמריקה נמצא בהאטה. רוב אירופה עדיין במיתון, ומקבלי ההחלטות עדיין לא החליטו כיצד להתמודד עם גירעונות ממשלתיים, בנקים חלשים והאיום כי מדינות יעזבו את מטבע האירו ויהרסו את שיטת הכלכלה האזורית.

[related-posts title="לכתבות נוספות בנושא משבר התעסוקה באירופה"]

נשיא הבנק המרכזי באירופה, מריו דראגי, אמר ביום חמישי, כי הבנק שוקל לרכוש אג"חים ממשלתיים במטרה לסייע להוריד ריביות במדינות כמו ספרד או איטליה.

כלכלות עוצמתיות כמו בסין, הודו או ברזיל מאטות גם הן את הקצב בצורה חדה, בעיקר בשל הצרות באירופה, שאינה רוכשת את המוצרים שלהן.
.

התמונה באדיבות: http://www.freedigitalphotos.net
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן